En gözde yüzde 10

Steve Carlotti, kategorilerin trendlerini belirleyen “süper tüketicileri” ve dünya devi markaların onlardan faydalanma yöntemlerini anlattı.

3 AĞUSTOS, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
En gözde yüzde 10


Süper tüketicileri stratejik olarak göz ardı eden bir şirketin ne gibi kayıpları olur?
Süper tüketicileri göz ardı eden şirketler hem ekonomik olarak zarar görürler hem de bu tüketicilerle yakın ilişkiler kurarak gelecekteki büyüme potansiyelini anlayabilen rakiplerine göre daha dezavantajlı duruma düşerler.

Yeni tüketici tipinin 10 özelliği

1- Ortalamanın üstü miktarlarda satın alma yapar.
2- Ürün kategorisiyle ciddi bir bağ kurar.
3- Kaliteli ürün ile yüksek fiyatlı ürün arasındaki farkı bilir.
4- Bilgi ve deneyim derinlikleri nedeniyle şirketlere iyi bilgi aktarır.
5- Satın alma kararlarını daha entelektüel ve duygusal bir çabayla alır.
6- Yaş, cinsiyet ve gelir açısından ortak özellikleri yok.
7- Ortalama bir tüketiciden birkaç kat daha fazla kârlıdır.
8- Bir haksızlık gördüklerinde ise ilk kaçan onlar olur.
9- Her kategoride müşterilerin yüzde 10’unu oluşturur.
10-Şirketlere, ürünlere I 0 oldukları kadar sadık olmayabilir.

SADAKATLERİNİ SUİSTİMAL ETMEYİN
DAHA KÂRLI

Şirketler açısından süper tüketiciler, ortalama bir tüketiciden birkaç kat daha kârlı. Çünkü satın alma işini fonksiyonlarından biri olarak görüyorlar ve ortalama tüketiciden daha az indirim bilinçleri var. Ne istediklerini, neye değer verdiklerini biliyorlar, ihtiyaçlarını karşılayan ürünlere değerinden fazla ödemeye hazırlar.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.