Global sinerjiyle yenilikler getireceğiz

Lale Saral Develioğlu, 2016’nın global sinerjilerin meyvelerini görecekleri bir yıl olacağını düşünüyor.

16 ŞUBAT, 20160
Paylaş Tweet Paylaş
Global sinerjiyle yenilikler getireceğiz
“DİJİTALİN BÜTÇEDEN ALDIĞI PAY ARTIYOR”
MOBİLİN ROLÜ

Sonuçta özellikle gençler çok daha fazla dijital ortamda. Onların sosyalleşmesi, hayatı takip etmesi ve kendi aralarında haberleşmeleri hep dijital ortamlarda oluyor. Bu da bizim oralarda daha çok var olmamızı gerektiriyor. Dijital dediğimiz de sadece bilgisayar ortamı değil, mobil hayatlarında çok fazla yer kaplıyor.
ÇOKLU EKRAN KULLANIMI
Çoklu ekran kullanımı da var. Dolayısıyla dikkatlerini kısa zamanda çekmek önemli oldu. Hep kafamızı onların dikkatini birkaç saniyede nasıl çekebiliriz diye çalıştırıyoruz. Eskiden belki çok uzun hikaye anlatarak ilgilerini çekebiliyordunuz ama yeni nesilde bunu çok daha pratik ve çarpıcı şekilde yapmanız gerekiyor.
İŞ ŞEKLİNİ ETKİLİYOR
Bunun için hem kullandığınız mecraları hem işimizin yapış şeklini çok etkiliyor. Tabiiki televizyon ana mecra olmaya devam ediyor. Pazarlama bütçelerimizin en önemli kalemini televizyon alıyor ama onun ardından dijital ikinci sırada ve her yıl payını ciddi oranda artırıyor. Çünkü gençler orada..

TÜKETİMDEKİ EN SON TRENDLER 
KATMA DEĞERLİ ÜRÜNLER 

Dünyada birkaç trend var ki, onlar belli ölçekte Türkiye’ye yansıyor. Onlardan biri katma değerli ürünlere olan talep. Katma değerli ürünler artık sadece üst gelir grubunun tercih ettiği bir kategori değil. Artık herkes kendini özel hissetmek istiyor. 
UYGUN FİYATLI PREMIUM ÜRÜN 
Premium ürünleri uygun fiyata almak istiyor. Bu nedenle böyle katma değerli yenilikçi ürünleri daha uygun formatlarda daha uygun fiyatlarda geniş kitlelere ulaştırabildiğiniz takdirde çok önemli büyüme fırsatları var. Birinci trend bu. 
KÜÇÜK BOYA TALEP ARTIYOR 
İkincisi, tek başına yaşayanlar, evinden uzak gençler de olabilir, küçük aileler de olabilir... Ürünlerde daha küçük boylara talep var. Dolayısıyla biz de kendimizi buna göre pozisyon alıyoruz. 
ÜRETİMDE SAĞLIK ÖN PLANDA 
Üçüncüsü, sağlık trendi var. Ürünlerimizde yağ, tuz ve şeker azaltımıyla ilgili bir çalışma yaptık ve bu aslında 5 yıldır kademe kademe devam eden bir çalışma. 2015’te de sürdürdük, 2016’da da bu azaltmalar devam edecek. 
MÜŞTERİ DENEYİM İSTİYOR 
Diğer bir trend de şu: müşteriler artık sadece bir ürün değil bir deneyim de yaşamak istiyor. Bu hem global bir trend hem Türkiye’de de gördüğümüz bir durum.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.