Global sinerjiyle yenilikler getireceğiz

Lale Saral Develioğlu, 2016’nın global sinerjilerin meyvelerini görecekleri bir yıl olacağını düşünüyor.

16 ŞUBAT, 20160
Paylaş Tweet Paylaş
Global sinerjiyle yenilikler getireceğiz
Bugün Türkiye’nin en büyük gıda şirketi olan Yıldız Holding için 2015 adeta bir hazırlık yılı oldu. Şirket tüketiciyle markaları arasındaki bağı daha da kuvvetlendirmek için birçok ayaktan çalışma yaptı. Yıldız Holding Türkiye Pazarlama Başkanı Lale Saral Develioğlu, bu kapsamdaki en önemli çalışmalarından birinin, tüketicilerin hangi ürünü, ne zaman, hangi ihtiyacı karşılamak için tükettiğini ortaya koyan araştırma olduğunu belirtiyor. Tüketiciye dair detaylı bir harita çıkardıklarını, bu haritanın kendilerine nerede fırsat olduğunu gösterdiğini anlatıyor. Sadece Türkiye’nin değil dünyanın dev kuruluşlarından biri olan Yıldız Holding, bisküvide dünya liginde üçüncü, çikolatada da ise ilk 10’da yer alıyor. Bu nedenle trendleri yakından takip ediyor. Tüketici beklentilerine uygun yenilikçi ürünlerin oranını da artırmaya odaklanıyor. Dünya genelinde 24 tane Ar-Ge merkezleri olduğunu açıklayan Develioğlu, geçtiğimiz yıl yenilikçi ürünlerin 1 milyar TL ek ciro getirdiğini söylüyor. Önümüzdeki dönemde Yıldız Holding bu noktadaki performansını daha da artırmak niyetinde. Bunu yaparken global yapısının avantajını da sonuna kadar kullanmakta kararlı. Develioğlu, “2016 global sinerjilerin meyvelerini göreceğimiz bir yıl olacak. Dolayısıyla ana görevlerimizden bir tanesi global fırsatları Türkiye pazarına, Türkiye’deki markalarımızı da global fırsatlara açmak. Önümüzdeki günlerde Türkiye pazarında bu global sinerjilerden ortaya çıkmış yeni ürünleri görebilirsiniz” diye konuşuyor. Yıldız Holding Türkiye Pazarlama Başkanı Lale Saral Develioğlu, grubun yeni pazarlama stratejisini, hangi kategorilerde büyüyeceklerini ve pazarlamaya yön veren tüketici trendlerini Capital’e anlattı:
* 2015 sizin için nasıl bir yıl oldu?
 2015, planlarımıza paralel devam ediyor. Yılı çift haneli büyümeyle kapatacağız. Bizim için 2015, global bir şirket olma yolunda çok önemli bir adımdı. Dolayısıyla şirketlerin entegrasyonuna ve sinerjilerini ortaya çıkarmaya odaklandık. Pazarlama tarafından baktığımızda, Türkiye özelinde Ülker markamızın tüketiciyle bağını daha da kuvvetlendirmek ve bir sonraki adıma gitmek gibi çok önemli bir hazırlığımız vardı. Ülker 71 yıllık bir marka. 71 yıldır tüketicisiyle çok kuvvetli bir bağı var. Bu bağ “mutluluk” teması üzerinden gidiyor. Yıllardır mutluluk üzerinde güçlü bir ilişki kurulmuş ama bugün gençleri daha iyi anlamamız gerekiyor, onların hayata Ülker’e bakışını daha iyi anlamak gerekiyor. 
* “Mutluluk” temasına nasıl karar verdiniz? 
 Tüketicilerimizle ve özellikle genç yaştaki tüketicilerle bir dizi araştırmalar yaptık. Gençlerin hayata, mutluluğa ve Ülker’e bakışlarını daha iyi anlamaya çalıştık ve şunu gördük: İnsanlar 3 farklı mutluluğun olduğunu düşünüyor. Bir kısmı geçmişe dönük, biraz daha özlemle anılan mutluluk... Bir kısmı ileriye dönük mutluluk, bu biraz daha şartlı, büyük koşullu olan mutluluk. Yani “Ev alırsam, araba alırsam, mezun olursam mutlu olurum” diyorlar... Bunlar hep büyük ama aslında ulaşıldığında çok çabuk sönen mutluluklar. Herkesin kendinde mutluluğu bulduğu 3’üncü mutluluk ise günlük, anlık, basit ulaşılabilir ve kolay paylaşılabilir mutluluklar. Özellikle gençler mutluluğu 3’üncü tanımda bulduğunu söylüyor. Biz Ülker olarak herkesin ulaşabildiği küçük mutluluklar üretiyoruz ve bu mutluluğun kolayca yayılmasını istiyoruz. Dolayısıyla bu yaklaşım bizim  de varlığımızla çok örtüştü. Böylece “Mutluluk her yerde” kampanyası ortaya çıkmış oldu. 
* Pek çok kategori ve pazar da varsınız. Nasıl yönetiyorsunuz? 
 Yıldız Holding Türkiye’nin en büyük gıda şirketi. 40’tan fazla kategoride var. Çikolata, kaplamalı ürünler, bisküvi, kek, şekerleme kategorileri bizim özellikle atıştırmalık dediğimiz pazardaki odağımızdaki kategoriler. Ve bunların toplamında Türkiye’de pazar lideriyiz. Lider olarak da görevimiz, bu pazarları büyütmek. Türkiye’deki çikolata ve bisküvi pazarları hala çok küçük. Kişi başı tüketim Türkiye’de çikolatada yılda 2,5 kg. Oysa Avrupa’ya baktığınızda en az 2-3 katı. 2016 yeniliklerle, güçlü markalarla, efsane olmuş markalarımızı daha da güçlendirerek pazarları büyütmeye odaklanacağımız bir yıl olacak. Ülker Çikolatalı gofret her gün milyonlarca satıyor. Her gün milyonlarca kişiye dokunan bir marka olarak bizim o heyecanı, o bağı aynı kuvvetle artırarak devam ettirmemiz de en az yeni getireceğimiz yenilikler kadar önemli. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.