Görsel çekiç kullananlar öne çıkacak

Görsel Çekiç kitabının yazarı Ries, görsel çekicin ne olduğunu ve pazarlamada yarattığı farkı Capital’e anlattı.

1.06.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Görsel çekiç kullananlar öne çıkacak


Capital: Görselin markanın konumlandırmasında yarattığı en önemli artı değer nedir?
- Aslında görsel genellikle artı bir değer katmaz. Onun yerine sözle anlatılmak istenen fikirleri hatırlanabilir hale getirir. İşte bu nedenle konumlandırma, markanın hangi kelimeyi seçeceği ya da hangi konsepti benimseyeceğine karar vermesiyle başlar.

SOL BEYİN ETKİSİ
Capital:
Görsel çekiç yaratmanın en önemli ipuçları nedir? Neden markaların sadece yüzde 1’i bunu başarabiliyor?
NE ÇEKİÇ OLMALI?
İlk önce neyin görsel çekiç olabileceğine dair inceleme yapmanız gerekiyor. Hemen hemen tüm önemli yöneticilerin sol beyinleri daha kuvvetlidir. Onlar sözel düşünür. Kelimeleri yazarlar. Kelimelerle konuşurlar. Gördüğüm her CEO konuşurken arkasındaki ekranda yazılan yazılara bakarak konuşma yapar.
JOBS’UN YÖNETİMİ
Oysa görsel hafıza için sağ beynin kullanılması gerekir. Ne yazık ki sağ beynini kullanan yönetici yok denecek kadar az. Steve Jobs markasını en üst seviyeye taşıyan sağ beyinli bir yöneticiydi. Ancak bir önceki yönetici tarafından Apple’dan kovulmuştu.
BAKMAZSANIZ GÖREMEZSİNİZ!
Şirket çok kötü duruma düştüğünde tekrar işe alındı ve Apple markasını kurtarmaya çalıştı. İşte bu nedenle dünyadaki markaların belki yüzde 1’i görsel çekici iyi kullanabiliyor. Ancak tüm markalar bunu yapabilir. Eğer bakmazsanız, görsel çekici de göremezsiniz.

Capital:
Görsele dayalı bir marka yaratmak ile kelimelerle marka yaratmak arasındaki en büyük fark nedir?
- Sadece sözcükle ya da sadece görselle bir marka yaratmak ya da bir markanın konumlandırmasını sağlamak çok zor. En iyi yöntem ikisinin birleşimi olmalı. Bu da görsel çekiç ile sözel çiviyi kullanmak demek.

Capital: Görsel çekicin yarattığı etkiyle ilgili araştırmalar var mı? Tüketici algısına somut katkıları neler?
- 1973 yılında, psikoloji profesörü Lionel Standing, 5 günlük bir zaman periyodunda 10 bin farklı görseli deneklere göstermiş. Her bir görsel sadece 5 saniye gösterilmiş. 5 gün sonra deneklerin bu görsellerden kaçını hatırladığını test etmiş. Aralarına daha önce göstermediği görselleri de koymuş. Denekler yüzde 70 oranında daha önce gördükleri görselleri hatırlamış. Bu istatistik tam bir fenomen. 10 bin sloganı insanlara gösterdiğinizi düşünün. 5 gün sonra herhangi birini hatırlayabilirler mi sizce? Bir diğer araştırma da görsel çekiçle yapılan markaların hatırlanmasıyla ilgili... Markaların sadece yüzde 1’i görsel çekiç sayesinde hatırlanıyor. Marlboro bunlardan biri mesela. Yani çok az sayıda marka bu gücün farkında.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz