Borusan
Holding, 3 yıl önce inovasyon yolculuğuna başladı. Odağına yeni ürün ve
hizmet geliştirmeyi aldı. Grup içinde organizasyonlar oluşturuldu,
proje fikirleri üretildi.
Holdingin strateji, iş geliştirme ve inovasyon
genel müdür yardımcısı Lale Ergin Arat, sadece inovasyon konseptini
yaygınlaştırmak ve bunu kültürün bir parçası haline getirebilmek için
yılda 10 milyon dolara yakın bir bütçe ayırdıklarını söylüyor.
Yönetici,
bundan sonraki hedeflerini ise "Ticari olarak anlamlı projelerin test
edilip hayata geçirilmesi ve önümüzdeki yıl en az birkaç fikrin ticari
lansmanının yapılması" şeklinde açıklıyor.
Önümüzdeki yıl 70’inci yaşını
kutlayacak olan Borusan Holding, inovasyon konusundaki çalışmalarına 3
yıl önce hız verdi. 2010 sonunda 2011-2015 Stratejik Planı hazırlanırken
‘yeni ürün ve hizmet’ geliştirme konusu, Borusan Holding’in iş
mükemmeliyeti, stratejik pazar pozisyonlaması ve kâr büyümesi olarak
belirlenen üç öncelikli stratejik temasına ilave edildi.
Ardından
rekabetten kaynaklanabilecek olumsuzlukları kalıcı olarak yenmek için
holdingde yeni ürün geliştirme konusunda gerekli organizasyonel yapı ve
sistem kuruldu.
2012 itibariyle holding bünyesindeki her şirkette,
mevcut organizasyonlara ek olarak yeni ürün geliştirme ve inovasyon
birimleri sistematik olarak çalışmaya başladı.