Liderler müşteri peşinde!

Müşteri odaklı yönetim modeli ile rekabette bir adım öne geçmek için çalışıyorlar.

1 EYLÜL, 20090
Paylaş Tweet Paylaş
Liderler müşteri peşinde!

Son dönemde teknolojinin gelişimiyle birlikte iletişim kanallarında da önemli gelişmeler yaşandığına dikkat çekiyor. Ona göre internet ve mobil teknolojilerin gelişimiyle müşterilerle görüşme şekilleri de oldukça çeşitlendi ve daha yakın bir iletişim kurulmaya başlandı. “Bunun etkisiyle de yöneticilerin müşterileriyle kurdukları bağlantı sayısı ve görüşme sıklığı tabii ki arttı” diyen Yeker, 5 yıl öncesine göre görüşme sayısının 2-3 kat arttığını belirtiyor.
Teknosa Genel Müdürü Mehmet Nane de aynı görüşte. Ancak Nane’ye göre şirket liderlerinin müşterilerle daha fazla iletişime geçmesindeki asıl etken, teknolojiden ziyade artan rekabet koşulları. Nane, iç müşterileri de saydığında zamanının yüzde 100’ünü müşterilerine ayırdığını söylüyor. Kriz sonrasında bu oranda önemli bir artış olduğuna dikkat çekiyor ve ekliyor:
“Teknosa, vaktini müşterisine göre yöneten bir şirket. Bu felsefeyi benimsemiş bir şirketin genel müdürü olarak ben de müşterilerimizle sürekli temas halindeyim. Bana direkt ulaşan tüm müşteri mail’lerini değerlendirir ve en kısa sürede geri dönüş yaparım. Düzenli olarak Türkiye’nin tüm illerinde yaptığım mağaza ziyaretlerinde, müşterilerimizle konuşurum ve onların görüşlerini, yorumlarını alırım. İşimizin doğasında var zaten bu. Müşterimize ne kadar yakın olursak başarıya da o ölçüde yakın dururuz.”
MÜŞTERİLERLE NE GÖRÜŞÜYORLAR?
Haftalık programının yüzde 60’ını müşterilerine ayıran bir başka isim de Koç Bilgi Grubu Genel Müdürü Mehmet Nalbantoğlu. Nalbantoğlu, programının önemli bir bölümünü müşterilerin oluşturduğunu söylüyor. Müşterileriyle geçirdiği görüşmeleri verimli geçirmek adına izlediği yolu ise şöyle özetliyor: “Müşterilerle yaptığım görüşmelerde mevcut çözüm önerilerimizle kendilerine nasıl rekabet avantajı yaratabileceğimize odaklanıyorum. Dünyadaki BT gelişmelerinin, onlara yeni dönemde getireceği avantajlar ve riskler konusunda bilgi vermeye çalışıyorum. Müşterinin teknolojiden beklentilerini anlayıp, bunları şirket içindeki yapılanmamızla paralel hale getirmek de amaçlarımız arasında. Son olarak da BT konusunda şirketimizle çalışmaları halindeki uzun vadeli kazanımlar konusunda farkındalık yaratmayı hedefliyorum.”
SanDisk Türkiye Müdürü Yosi Rafael ise vaktinin yüzde 75’ini müşterilerle geçirdiğini söylüyor. Rekabetin artmasıyla birlikte müşterilerle geçirdikleri sürede bir artış olduğuna dikkat çekiyor. Ona göre artık satış yapmak her zamankinden daha önemli bir hale gelmiş durumda. Bu nedenle de müşterilerle yakın bir iletişim içinde olmak, onların ihtiyaçlarına uygun çözümler geliştirmek çok daha gerekli. Rafael, müşterileriyle gerçekleştirdiği görüşmelerde olabildiğince zaman sınırını belirlemeye çalıştığını söylüyor. Toplantıların verimli geçmesi adına aldığı diğer önlemleri ise şöyle özetliyor: “Toplantı öncesinde gündemin üzerinden geçmenin yararlı olduğunu düşünüyorum. Müşterilerle görüşme öncesinde tüm olasılıkların çözümünü şekillendirip hazırlamaya çalışıyorum. Çok gerekli ve doğru olduğuna inandığım diğer bir yaklaşım da toplantıların sonuçlarının kısa sürede eyleme geçirilmesi. Aksi takdirde müşterilerle yapılan diğer görüşmelerin çok daha verimsiz olacağını düşünüyorum.”
SAHAYLA BÜTÜNLEŞMEK ÖNEMLİ
Çoğu lider ise krizin etkilerini biraz daha azaltmak adına müşterilerin peşine düşmüş durumda. Philips Türkiye Genel Müdürü Özlem Fidancı da bu liderlerden biri. Ona göre ekonomik çalkantı dönemlerinde ofiste oturarak ve teoriler üreterek karar almak hem çok zor hem de riskli. Sahada olmak ve müşteriye yakın olmak ise büyük avantaj.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.