Renkler ne diyor?

Renk, marka kimliğinin vazgeçilmez bir parçası... Aynı zamanda duyguların aktarımında önemli bir araç. Bu nedenle her şirketin kurumsal kimliğinde kullandığı bir renk var. Örneğin, Arçelik kırmızı, Turkcell mavi, Garanti yeşil, ING turuncuyu tercih ediyor...

6.06.2014 22:52:010
Paylaş Tweet Paylaş
Renkler ne diyor?

SATIN ALMADAKİ GÜCÜ
Renkler markaya dair önemli bir algı yaratmada güçlü bir araç. Kissmetrics’in yaptığı bir araştırmaya göre markaya ait rengin bilinirliği yüzde 80 oranında artırdığı saptanmış. Yani renk seçimindeki özen ve istikrar, bir markanın müşteri zihninde hatırlanabilirli-ğini kolaylaştırıyor.

Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü de 66 yıldır markalarının dinamik gücünü kırmızı rengin temsil ettiğini söylüyor. Pazarlama uzmanı Laura Ries da, uzun yıllar aynı renkleri kullanan markaların güçlü marka kimlikleri yaratmada daha başarılı olduklarına dikkat çekiyor ve ekliyor: “Dünyada bilgisayar danışmanlığı alanında lider konumda bulunan IBM, uzun yıllar mavi rengini kullanma konusunda örnek şirketlerden biri.

Mavi rengi başarılı şekilde kurum kimliğine yerleştiren IBM’in bu başarısında istikrarın önemi büyük. Mavi rengiyle marka çok güçlü bir algıya sahip. Aynı zamanda dünyanın en büyük araç kiralama şirketi Hertz de onlarca yıldır kullandığı sarı rengiyle tüketicinin algısına kazınmış durumda” diyor.

Renkler satın alma duygusunu harekete geçirmede de oldukça etkili. Kissmetrics’in yaptığı bir başka araştırmaya göre de alışveriş yapan bireylerin yüzde 80’i yeni bir ürünü satın alma kararını verirken ilk olarak renge bakıyor.

DEĞİŞİKLİĞE GİDENLER
Kurum kimliğinde tercih ettiği rengi değiştiren markalar da var. Bunun Türkiye’deki son örnekleri Vakıfbank ve Vitra, Vakıfbank, geçtiğimiz dönemde alışılagelmiş bankacılık renklerinden sıyrılarak sarıyı tercih etti ve yeni kimlik çalışmasında markasını yeniden ve daha güçlü bir şekilde konumlandırdı. Vakıfbank’ın sektörde çok da tercih edilmeyen sarıyı tercih etmesi uzmanlara göre yerinde bir karar oldu.

İçi sarı, dışı yeşil renklerden oluşan logosundan vazgeçerek siyah renkli yeni bir logo tasarlayan Eczacıbaşı Holding’in pazarlama direktörü Arzu Uludağ Elazığ, griye kaçan tonuyla yeni siyah logolarının markanın estetik dünyasını yansıttığı için tercih ettiğini açıklıyor. Yeni renklerinin vereceği mesajı da şöyle ifade ediyor:

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz