Yaratıcı 40 ürün şirkete ne kattı?

Pek çok şirket yeni ürün stratejisini yenilikçilik üzerine kurmuş durumda. İnovatif yeni ürünleriyle fark yaratırken, cirolarını ve pazar paylarını artırıyorlar. Üstelik kullanabiliyor.

28.08.2014 22:21:420
Paylaş Tweet Paylaş
Yaratıcı 40 ürün şirkete ne kattı?
Innovation&Strategy, Türkiye'de faaliyet gösteren 40 şirketin son çıkardığı yenilikçi ürünlerin ekonomiye ve şirketlere katkısını araştırdı. Yeni elektrik süpürgesi modeli sayesinde üretimini 6 yılda 20 kat artıran Arnica, cirosunun yüzde 11'ini çocukların sevgilisi haline gelen burgu peynirinden elde eden Muratbey Peynirleri gibi çok çarpıcı örneklerle karşılaştık...

Tabloyu görmek için görsele tıklayın.
Arzum, 2011 yılında, dünyada ilk defa ekmeğin üstten değil de yandan sürgüyle içeri sokulduğu bir ekmek kızartma makinesi olan Fırrın’ı lanse etti. 2 yıl süren bir ürün geliştirme sürecinin ardından piyasaya sunulan Fırnn’ın diğer ekmek kızartma makinelerinden en büyük farkı her boyuttaki ekmeği sürgülü haznesi sayesinde rahatça kızartabilmesiydi.

Bu yeni ürün, IF Design, Design Turkey, Plus X ve Good Design Award ödüllerini kazandı. Özgün tasarımı ve ekmek kızartma ihtiyacına getirdiği yenilikçi çözümüyle büyük ilgi gördü ve Fırrın, Arzum’un ekmek kızartma makinesi satış adedini her yıl yüzde 50’ye yakın büyütmeye devam ediyor.

BRN Yatak ise rakiplerine göre daha az yer kaplayan ve ambalajıyla nakliye sorununu ortadan kaldıran Sleepbox’ı çıkardı. Özellikle şehir dışında öğrenim gören üniversiteli öğrenciler için kullanışlı bir ürün olan Sleepbox, tek bir ambalaj içinde, yatak, yastık, yorgan ve kılıfı barındırıyor.

Büyük marketlerde hemen satın alınabilecek bir ürün oluşu ve nakliye sıkıntısı olmaması nedeniyle ürün, Avrupalı perakende zincirlerinin de ilgisini çekti. BRN Yatak Genel Müdürü Berna İlter, “Pazarda daha önce böyle bir ürün yoktu. Satışlarımıza ciddi katkı sağladı.~

Ürün farklılaştırmanın ön plana çıktığı, lojistik verimliliği ve perakende yönetiminin daha önce hiç olmadığı kadar dikkate alındığı bu ürünle Batı pazarlarındaki payımızı ve bulunurluğumuzu ciddi oranda artırdık” diyor.

Pek çok şirket yeni ürün stratejisini yenilikçilik üzerine kurmuş durumda. İnovatif yeni ürünleriyle fark yaratırken, cirolarını ve pazar paylarını artırıyorlar. Innovation&Strategy, 40 şirketin en son çıkardığı yenilikçi ürünleri araştırdı. Yeni ürünle gelen başarıyı ortaya koydu.

CİROYU KATLADILAR
Şirketlerin yeni ürünlerinden en büyük beklentisi doğal olarak yüksek satış rakamlarına ulaşmak. Orka Holding, Türkiye’nin erkek hazır giyim sektöründe en yenilikçi markalarından biri. Şirketin genel koordinatörü Osman Arar, son yenilikçi ürünleri nanocare gömleklerinin efsane ürünleri arasına girdiğini söylüyor.

Arar, bu ürünün özelliklerini ve elde ettikleri başarıyı şöyle anlatıyor: “Hem ütüsü kolay bozulmayan hem leke tutmayan, dünyanın en lüks pamuklarından, yani uzun elyaf pamuklardan üretilen nanocare gömlekler en çok sattığımız inovatif ürün oldu. Ürün 3 yıldır mağazalarımızda. Piyasaya ilk sürdüğümüz tarihe göre satışının neredeyse yüzde 500 oranla arttığını görüyoruz. ”

Yeni ürünle şirketin cirosunu katlayan bir diğer şirket olan Amica’nın yönetim kurulu başkanı Serhan Akın, Arnica Bora adlı su filtreli elektrik süpürgesiyle Türkiye’de su filtreli süpürge pazarının oluşmasına öncülük ettiklerini söylüyor. Bora’nın havayla kilitlenen patentli su haznesi kilitleme sisteminin, kolayca takılıp çıkarılabildiğinden su haznesini temizlemenin oldukça kolay olduğuna değinen Akın, “Bu tasarım Türkiye’de, Avrupa’da ve ABD’de tasarım ödülleri aldı.

2011 yılından beri Türkiye’nin en çok satan süpürgesi oldu. 2007 yılında 50-60 bin adet süpürge üretirken 2013 yılında 1 milyon süpürge ürettik. Adetsel olarak Türkiye’de pazar lideriyiz. 2011 yılında 60 milyon TL olan ciromuzu 2013 yılında 190 milyona ulaştırdık” diye devam ediyor.~

YURTDIŞINDA BAŞARI
Bazen yenilikçi bir ürün, şirketlerin yeni pazarlara giriş anahtarı oluyor. Muratbey, bu yenilikçi şirketlerden biri. Muratbey Yönetim Kurulu Başkanı Necmi Erol, lezzeti ve şekliyle bir ilk olan Muratbey burgu peyniri Türkiye’deki çocukların peynir tüketimindeki zorlukları dikkate alarak geliştirdiklerini söylüyor.

Erol şöyle konuşuyor: “Burgu, süt ve peynir sevmeyen çocuklar için ideal bir çözüm oldu. Burgunun toplam satışlarımız içindeki payı sürekli artıyor. Burguyu Helix Cheese ismiyle yurtdışında birçok ülkede tescilli olarak üretiyoruz. Bu da ihracatımızda ciddi artış sağladı. ihracatımız ciromuzun yüzde 11 ’lik dilimine ulaştı.”

Ege Endüstri de pek çok yenilikçi ürünüyle ihracatta başarı elde eden şirketler arasında yer alıyor. Ege Endüstri, ticari araçlarda kullanılan dingil ve dingil parçalarını üretiyor. Bu parçaları, güvenilirliğini azaltmadan hafifletmek, otomotivin diğer alanlarına kıyasla ticari araçlarda daha hayati bir konu.

Ege Endüstri de son iki projesinde parçaları hafifletmeyi hedefledi ve bunu başardı. Ege Endüstri Genel Müdürü Ayhan Özel, “Her birinde yüzde 10 ağırlık avantajı yakaladığımız bu ürünlerimizle ilgili patentlerin tescil süreci devam ediyor” diyor. Ürünlerinin eski doğu bloku ülkelerinden birinden talep gördüğünü söyleyen Özel, şöyle devam ediyor: “Bugüne kadar bu ülkede pazar payımız oluşmamıştı. AR-GE yoluyla bu pazara girmeyi başarmış olacağız.”

YENİ İŞ MODELİ YARATTI
Yenilikçilik sadece ürünle değil yeni bir hizmetle de gerçekleşiyor. Örneğin Borusan Lojistik’in Mart 2013’te lansmanını yaptığı yeni şirketi ETA (Etaşımacılık), Türkiye'de alanında ilk ve tek olarak 5 milyon dolar yatırımla kuruldu. ETA ile iş modeli inovasyonu yapan Borusan Lojistik, Türkiye’de ilk ve tek olarak nakliye hizmetini e-ticarete taşıdı.

Borusan Holding Strateji, iş Geliştirme ve inovasyon Genel Müdür Yardımcısı Lale Ergin Arat, “Kurmuş olduğumuz sistem, binlerce aracın daha verimli hareket etmesini sağlayan ve verimlilikten elde edilen kazancı tüm partilere değer olarak sunan yeni bir iş modeli” diyor.~

YENİ BULUŞLAR
Şirketler yenilikçiliğe yatırım yaparken en gurur veren sonucu yeni buluşlara imza attıklarında alıyor. Wavin Group bu şirketlerden biri. 2014 yılında Wavin Group’un Türkiye operasyonu olan Wavin Pilsa, 2 inovatif ve uluslararası ürünü Türkiye pazarıyla tanıştırdı.

Bunlardan biri yeni nesil sıcak suya dayanıklı tesisat borusu BasaltTherm, diğeri ise push-fit sistemi ile çok hızlı montaj imkanı sağlayabilirken aynı zamanda sökülebilen ek parça sistemine de sahip olan Hep2O adlı ürün.

Wavin Pilsa Genel Müdürü Orhun Çapanoğlu, “BasaltTherm, yeni nesil hammadde PP-RCT ve yüksek ısıya dayanıklı doğal bazalt lifleri kullanılarak üretildi. BasaltTherm ve Hep2O kullanıcıların karşılaştıkları zorlukları ve problemleri ortadan kaldırmaya yönelik tasarlandı” diyor. Çapanoğlu, Hep2O’nun işçiliği yüzde 90’a kadar azaltarak verimliliğe büyük katkı sunduğunun altını çiziyor.

Philips Türkiye CEO’su Göktuğ Gür ise en son inovatif ürünleri dünyanın ilk birleşik ev aydınlatma sistemi olan Philips HUE’den söz ediyor. Kablosuz kontrol ve akıllı telefon ya da tabletler üzerinden ışığı kişiselleştirme imkanı sunan Philips HUE, ev aydınlatmasını bambaşka bir boyuta taşıdı.

DENNIS LU 3M TÜRKİYE TEKNİK DİREKTÖRÜ
"YENİLİKÇİLİĞE LİDERLİK EDİYORUZ"
11.000 AR-GE ÇALIŞANI

Yıllık gelirimizin yaklaşık yüzde 5,5'ini AR-GE'ye ayırıyoruz. 3M'in küresel çapta AR-GE'de görev alan yaklaşık 11.000 çalışanı bulunuyor. İnovasyon odağımız ile müşterilerimizin ihtiyaçları temelinde yeni ürünler geliştirmeye veya halihazırda var olan ürünlerde iyileştirmeler yapmaya odaklıyız.

YÜZDE 40 ENERJİ TASARRUFU
LED tabela teknolojisine uygun olarak ürettiğimiz, arka yüzey aydınlatmalı Translucent Filmler, kısa süre önce çıkardığımız inovatif ürünler arasında. Bu ürün LED teknolojisine uygun geliştirildi. Yüzde 40'a kadar enerji tasarrufu sağlıyor. Bir diğer inovatif ürünümüz ise kritik olmayan ticari iç ve dış tabelalar, işaretler, çıkartmalar ve yapışkanlar için tasarlanmış metalize olmayan mikroprizmatik kaplama 2100 Flexible Prismatic Reflektif Kaplama.~

HAYAT KURTARIYOR
Benzer şekilde, 957S yandan tenteli araçlar için belirginleştirici reflektif şerit serisi kamyon ve römorkların arka ve yanlarını işaretleyerek daha fazla görünürlük ve belirginlik sağlıyor. Böylece yolda hayatları korumaya yönelik inovatif bir yaklaşım sunuyor.

UYGUN MALİYETLİ
En yeni ürünlerimizden, kristalli bir yapıya sahip, kimyasal olarak tasarlanmış bir seramik alüminyum oksit mineral Cubitron Aşındırıcı'yı da vurgulamak isterim. Dayanıklı, uygun maliyetli bir aşındırıcı çözümü sunarak operasyon sürecinde belirgin verimlilik artışı sağlıyor. Geleneksel aşındırıcılar gibi kısa sürede körlenmiyor.

ÇEVRE DOSTU
Non-PVC IJ basılabilir film, çevre dostu bir ürün. Müşterilere kişisel araçlarında, girintili çıkıntılı ticari araçlarda ve düz olmayan açık hava duvarları gibi üç boyutlu yüzeylerde kaplama fırsatı sağlıyor. Bu yeni inovatif ürünlerimizle farklı sektörlerdeki müşterilerimizin gereksinimlerini karşılayabiliyoruz.

GÖKHAN MENDİ TEB BİREYSEL VE ÖZEL BANKACILIK GENEL MÜDÜR YARDIMCISI
"İLKLERİ HAYATA GEÇİRİYORUZ"
160 BİN KİŞİ KULLANIYOR

Şu anda yaklaşık 160 bin müşterimizin aktif olarak kullandığı mobil bankacılık uygulamamız CEPTETEB, birçok yeniliği barından bir uygulama. Bu uygulama ile beraber dünyada ilk olan 'QR kod ile para çekme' ve Türkiye'de bir ilk olan 'çizerek giriş' özelliklerini de hayata geçirdik.

AKILLI SAAT GEAR
2 Akıllı telefonlardan sonra attığımız önemli bir inovatif adım da giyilebilir teknolojiler alanında oldu. Bu alandaki öncü banka olarak, Samsung Gear2 ve Google Glass'a özel finansal uygulamalar geliştirdik. 2013 yılının sonuna doğru geliştirmesini tamamladığımız Google Glass'a özel uygulamamız Türkiye'deki ilk giyilebilir teknolojiye uyarlanan bankacılık uygulaması oldu. Nisan 2014'te çıkan Gear 2 akıllı saat uygulaması ise dünyanın ilk bankacılık uygulaması olma özelliği taşıyor.~

1300 KEZDEN FAZLA İNDİRİLDİ
Araştırmalar giyilebilir teknolojinin bundan sonra hayatımızda giderek daha fazla yer alacağını ortaya koyuyor. Biz de geliştirdiğimiz bu iki yenilikçi ürünümüzle giyilebilir teknolojiler pazarına giriş yaptık. Bundan sonra da gelişmekte olan yeni teknolojileri takip etmeye devam edeceğiz. Gear 2 uygulamamız kısa sürede 1300'den fazla kez indirildi.

METİN TAŞKIN AIRTIES CTO'SU
2014'TE YÜZDE 40 BÜYÜME GETİRDİ
KABLOSUZ GENİŞLETİCİ

AirTies'ın, inovasyona dayalı ürün geliştirme vizyonuyla ürettiğimiz son ürünlerden biri Air 4400 300 Mbps kablosuz 1 portlu kablosuz alan genişletici oldu. Kablosuz kapsama alanının evin tüm odalarında yeterli performansı göstermemesi sonucunda ortaya çıkan kör nokta problemlerini çözmek için, düşük maliyetli bir kablosuz alan genişletici geliştirmeye karar verdik.

9 AYDA GELİŞTİRİLDİ
Ürünün donanım ve yazılım geliştirme süreci, İstanbul'da bulunan AR-GE merkezimizde, Türk mühendislerimiz tarafından yaklaşık 9 ayda tamamlandı. Kablosuz alan genişletici ürünümüz Air 4400, Türkiye pazarı ve dünyanın farklı ülkelerindeki müşterilerimizin kullanımına sunulan bir ürün. Türkiye'de 2013'te şirket cirosunun yüzde 15 büyümesini sağladı. 2013'ün ilk çeyreğine kıyasla 2014 ilk çeyreğinde kablosuz alan genişletici ciromuz Air 4400'ın da etkisiyle yüzde 40 büyüdü.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz