Yeni yol haritası

Son yıllıkta sektörlerin sürdürülebilirlikte aldıkları mesafeyi sizin için bir araya getirdik.

1 EKİM, 20130
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni yol haritası

GIDA VE İLAÇ PERAKENDECİLİĞİ
Gıda ve ilaç perakendeciliği, her zaman pazar payı kazanabilmek için yoğun rekabetin olduğu bir sektördür. Bu endüstri de son birkaç yıl içinde önemli bir konsolidasyon sürecinden geçti ve şirket evliliklerine olan ilgi artarak sürüyor. Markalı ürünlerden daha yüksek kâr marjına sahip mağaza markalarıyla, bu değişimden karlı çıkmayı başarabilen şirketlerin kazançlarını arttırmaya devam etmeleri gerekiyor. Geleneksel gıda ve ilaç perakendecilerinin vitrinlerinde doğal ve organik ürünler ile sağlıklı formülasyonların ağırlığına bakılarak sağlıklı ürün tüketimi trendinin de ne kadar yaygınlaştığı görülebilir. Uluslararası kaynaklandırma giderek artıyor ve buna bağlı olarak gıda perakendecilerinin de kendi tedarik zincirlerinin verimliliğini ve şeffaflığını arttırmaları gerekiyor. Ilaç perakendecilerinin ise artan sağlık bakımı maliyetlerini daha iyi yönetmeleri gerekiyor. Birkaç ilaç patentinin son geçerlilik tarihi dolmak üzere ve önümüzdeki beş yıl içinde piyasanın devasa bir patentsiz ilaçlar dalgasıyla vurulması ve ciddi boyutlarda maliyet tasarrufuna gidilmesi bekleniyor. Bu arada tüketiciler, ilaç perakendecilerinin ulaşılabilir konumlarından ve makul fiyatlı ilk yardım sunan dükkaniçi kliniklerinden de faydalanabilirler.

İÇECEKLER
Olgunlaşmış global içecek endüstrisinde büyümenin itici güçleri arasında yine gelişmekte olan piyasalar, demografik trendler ve inovasyonlar var. Alkolsüz içecekler pazarından aslan payını halen gazlı içecekler alıyor. Ancak tüketiciler giderek daha sağlıklı ve/veya daha düşük kalorili içeceklere yöneldiği için gelişmiş piyasalardaki talep yıllardır düşme eğiliminde. Endüstri katılımcıları ise yeni tüketici alışkanlıklarını karşılamak için daha üstün kaliteli ve çeşitlendirilmiş ürünler geliştirmek ve pazarlamakla meşguller. Son birkaç yıl içinde enerji içecekleri gibi niş kategoriler ortaya çıktı ve hızla büyüdüler. Sıklıkla hızlı büyüme oranları ile yüksek kâr marjları sunan bu gibi yeni trendlerden inovasyoncu içecek şirketleri faydalanabilirler. Elverişli demografik eğilimlerin tüketimi körüklediği gelişmekte olan ülkelerde ayrıca başka yeni fırsatlar da yakalanabilir. Alınan kalorilerin büyük çoğunluğunun içecekler yoluyla vücuda girdiği gerçeği bilindiğinden, reklam kampanyaları kamuoyunun şüphesini giderek daha fazla üzerinde toplayacağa benziyor. Burada özellikle alkollü içecek üreticileri, etkili ve sorumlu pazarlama stratejileri uygulamasıyla yüzleşeceklerdir.

YAPI MALZEMELERİ VE MEFRUŞAT
Gelişmekte olan piyasalardaki hızlı kentleşme, çevre sorunlarına dair farkındalık ve yeni inşaat yöntemleri, yapı malzemeleri sektörünü oldukça dinamik hale getirdi.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.