CEO'ların büyük veri formülü

Devasa boyutlara ulaşan veri tsunamisini doğru yönetmek için CEO’lar da yoğun çaba içinde...

11.03.2016 15:14:160
Paylaş Tweet Paylaş
CEO'ların büyük veri formülü
MİLYONLARCA VERİ AKIYOR
Günümüzde 5 yıl öncesine göre şirketlerin aylık olarak topladığı veri sayısında ciddi artış var. Boyner Holding’in yeni uygulaması Hopi’nin, 7 aylık kısa geçmişinde topladığı müşteri verilerinin büyüklüğü 2 terabayta ulaşmış durumda. P&G Türkiye ve Kafkasya Yönetim Kurulu Başkanı Tankut Turnaoğlu, son dönemde eskiye oranla daha çok verinin hayatlarına girdiğini belirterek “Bir ay boyunca bize milyonlarca veri ulaşıyor” diyor. Medicana Sağlık Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Hüseyin Bozkurt, eskiye göre takip ettikleri veri sayısının arttığını belirtiyor. Bozkurt, “Ayda yüzlerce bilgi geliyor. Bunlara göre iş süreçlerimizi, yatırım kararlarımızı belirliyoruz” diye konuşuyor. GittiGidiyor’da da 5 yıl öncesine göre veri sayısı 1.500 gigabayt düzeyinden bugün 13 terabayt’a ulaşmış durumda. GittiGidiyor Genel Müdürü Öget Kantarcı, “Büyük veri teknolojileri sayesinde bu verilerin her bir bayt’ından fayda sağlayabiliyoruz” diyor. ING Bank Operasyon ve Bilgi Teknolojileri Genel Müdür Yardımcısı Görkem Köseoğlu, internet bankacılığından ATM’lere, şube ekranlarından sosyal medyaya kadar birçok mecradan verilerin BT sistemlerine aktığını belirtiyor.
EN ÖNEMLİSİ HANGİSİ?
Ayda binlerce hatta milyonlarca bilgiyi değerlendirip analiz etmek zorunda kalan CEO’ların takip ettiği veriler arasında en önemlilerini satışlar, mağaza performansları, ürün grupları, ürün performansları, çalışan performansları, finansal göstergeler, sosyal medya verileri, kampanya performansları, maliyetler, kârlılık ve fiyat performansları oluşturuyor. DeFacto Genel Müdürü İhsan Ateş, en çok ‘like for like’ verisini takip ettiğini belirterek, “Cep telefonumdan her mağazamızın cirosunu saat bazında takip ediyorum. Bir yıl önce aynı saatte ne kadar ciro yaptığımıza bakıyorum” diyor. ‘Like for like verisi’ mağazaların geçmiş yıllara göre performansını gösteriyor. WaterGarden Genel Müdürü Tolga Alişoğlu, her yılın başında belirledikleri anahtar performans göstergelerine (KPI-Key performance indicators) göre veri takibini yaptıklarını belirtiyor. Alişoğlu, “Bu göstergeler eski yıl gerçekleşmeleri, sektör standartları, bütçe hedefleri gibi birçok farklı bileşenden oluşuyor” diyor. AVM yönetimi ve kiralamasında faaliyet gösteren JLL’ın Türkiye CEO’su Avi Alkaş da perakendede bir ayda çok fazla veriyi takip ettiğini belirterek bu konuyu yönetmek için 7 performans kriteri belirlediklerini söylüyor. Alkaş, “Bunlar içinde en çok alışveriş merkezleri kapı giriş sayılarını, ciro, kira tahsilat oranlarını takip ediyorum” diye konuşuyor. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz