"Devlette dijitalleşme"

Cem Dilmegani, Bengi Korkmaz ve Martin Lundqvist Dijitalleşmeyi tam anlamıyla hayata geçirmenin hiç kuşkusuz çok büyük bir getirisi var. Ancak devletin bu getirilere sahip olması için e-devlet projelerinde beklentilerin karşılanmasını engelleyen faktörlerin üstesinden gelmesi önemli...

2 MART, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Devlette dijitalleşme
Vatandaşlar ve şirketler artık devletle ilgili bilgilere çok düşük bir bedelle veya ücretsiz olarak anında erişmek istiyor. Üstelik bu bilgilerin kolaylıkla bulunabilir ve anlaşılabilir olmasını talep ediyorlar. Devletlerin kamu sektörünün dijital dönüşümüne yatırım yaparak bu beklentileri karşılaması için aslında pek çok nedeni var. Bizim analizimiz, devlette dijitalleşmenin potansiyelinden eksiksiz bir şekilde faydalanılarak artırılmış maliyet ve faaliyet performansı sayesinde dünya genelinde yılda 1 trilyon dolarlık bir ekonomik değer yaratılabileceğini gösteriyor. Ortaklaşa hizmetler, daha fazla işbirliği ve entegrasyon, iyileştirilmiş bir suiistimal yönetimi ve üretkenlik artışlarıyla sistem genelinde dikkate değer verimlilik kazanımları yaratılabilir. Giderek artan bütçe sıkıştırmalarıyla yüzleşilen bugünlerde, ulusal, bölgesel ve yerel bazdaki yönetimler bu gibi tasarruf imkanlarını ellerinin tersiyle itme lüksüne sahip olamaz. Aslında dünyanın dört bir yanındaki yönetimler vatandaşların taleplerini karşılamak ve bunun nimetlerinden faydalanmak için gerçekten de elinden geleni yapıyor. Bugün 130’dan fazla ülkede devletle ilgili çevrimiçi hizmetler sunuluyor. Mesela Estonya’nın 1,3 milyon vatandaşı günümüzde oy vermek, vergilerini ödemek ve işsizlik maaşlarından tapu siciline kadar 160’dan fazla e-devlet hizmetine erişebilmek için kendi elektronik kimlik kartlarını kullanabiliyor. Türkiye’deki Sosyal Yardımlaşma Bilgi Sistemi vatandaşların çeşitli yardım programlarına daha iyi ve daha hızlı erişebilmelerini sağlamak için devletin birden fazla veri kaynağını tek bir sistemde birleştirmiş durumda. Birleşik Krallık’ın gov.uk sitesi devletin bütün departmanları için tek bir merkezden bilgi hizmeti alma işlevi görüyor. Bu gibi çevrimiçi hizmetler aynı zamanda kırsal alanda yaşayanlar için de daha kolay erişim sağlıyor, fiziksel engellilerin yaşam kalitesini artırıyor ve yaptıkları işlerle yaşam tarzları açısından tipik ücretli çalışanlara hiç benzemeyenler için de çeşitli seçenekler sunuyor. Ancak kaydedilen bunca ilerlemeye rağmen, devletler dijitalleşmenin nimetlerinden tam anlamıyla faydalanmaktan halen çok uzak. Onların bunu başarabilmek için kendi dijital dönüşümlerini e-devlet portalları aracılığıyla sundukları çevrimiçi hizmetlerin ötesine, yani devletin daha kapsamlı işlerinin derinliklerine taşımaları gerekiyor. Bu önerme aslında üretkenliği, işbirliğini, ölçeği, süreç verimliliğini ve inovasyonları artırmaya yönelik fırsatların hiç durmaksızın aranıp bulunması anlamına geliyor. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz