En yararlı araştırma

Bu isabetli araştırmalar, markaların pazarda rekabet avantajı elde etmesine neden oldu...

12 MAYIS, 20160
Paylaş Tweet Paylaş
En yararlı araştırma
YENİLERİN ÖZELLİĞİ
Sadece global markalar değil, yerli büyük oyuncular da müşterileri hakkında detaylı bilgi toplamak için yıl içinde çok sayıda araştırma yapıyor. En fazla araştırmayı ise gıda perakendecileri gerçekleştiriyor. Grant Thornton Türkiye Yönetim Danışmanlığı Ortağı Yrd. Doç. Dr. Aziz Hatipağaoğlu, “Türkiye’de büyük veri ve veri madenciliği yöntemlerini kullanan önemli sayıda perakendeci mevcut. Özellikle gıda perakendecileri aynı Aldi gibi müşterilerinin tüketim alışkanlıkları konusunda detaylı analizler yapıyor” diyor. Son dönemdeki en yeni araştırmalar arasında tüketicilerin alışverişe geldikleri dönemler, aile içinden kimlerin daha çok alışveriş yaptığı konuları da bulunuyor. Yine e-ticaret kanalı sayesinde kimlerin hangi ürünleri daha çok tercih ettiği de birebir takip ediliyor. Yıl boyunca çok sayıda araştırma yapan Migros’un da son dönemde en verimli bulduğu araştırmaları arasında yeni nesil perakende mağazalarında bir süre önce uyguladığı eye-tracking araştırması var. Migros Genel Müdürü Özgür Tort, “Eye-tracking (Göz takibi) araştırması kapsamında müşterilerin ilgi gösterdiği reyonları belirliyor, yol haritası kuruyoruz” diyor. Migros, ayrıca Money Club Card üyesi olan 6 milyon haneyle Türkiye’deki hanelerin tüketim harcamalarını yakından izliyor. Bu sayede geçen yıl, müşteri sayısını yüzde 13 artırdı.
EN VERİMLİSİ HANGİSİ?
Hazır giyimde LC Waikiki ile DeFacto, son dönemde gerçekleştirdikleri araştırmalardan elde ettikleri sonuçlar doğrultusunda etkin bir pazarlama yapısı ve satış ağı kurmayı başardı. Her yıl önemli bir kaynağı araştırmalara ayırdıklarını belirten LC Waikiki Stratejik Planlama Direktörü İbrahim Arıt, “Bu araştırmalar sadece kantitatif araştırmalar olmuyor aynı zamanda kalitatif nitelikli araştırmalar da gerçekleştiriyoruz” diyor. Arıt, son bir yılda gerçekleştirdikleri araştırmalar arasında en verimlisinin müşterilerin mağazada bulamadığı reklamlarda tanıtılan ürünler olduğunu belirtiyor. LC Waikiki’de olduğu gibi markalara göre en verimli araştırmalar da değişkenlik gösteriyor. Son dönemde hızlı büyüyerek 18’den 200 mağazaya ulaşan Watsons da çok sayıda araştırma yapıyor. Watsons Genel Müdürü Ahmet Yanıkoğlu, son dönemde en verimli araştırmalarının mağazaya girenlerin alışveriş yapma sıklığını inceledikleri dönüşüm oranı araştırması olduğunu söylüyor. Yanıkoğlu, bu araştırmanın sonucunda mağazalarda organik ürünler, beslenme takviyeleri gibi yeni ürünleri satmaya başladıklarını belirtiyor. Dönüş oranı araştırmasını yılda bir kez tekrarladıklarını belirten Yanıkoğlu, en faydalı ikinci araştırmanın ise kayıp oranını tespit ettikleri çalışma olduğunu belirtiyor. Yanıkoğlu, “Mağazalarımızda çeşit çeşit sayımlar yapıyoruz. Oradan hangi ürünlerin kaybolmaya daha müsait olduklarını çıkarıyoruz” diyor. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.