En yararlı araştırma

Bu isabetli araştırmalar, markaların pazarda rekabet avantajı elde etmesine neden oldu...

12 MAYIS, 20160
Paylaş Tweet Paylaş
En yararlı araştırma
Alman gıda marketleri zinciri Aldi (Albrecht-Diskont), 73 milyar Euro’luk cirosuyla dünyanın en büyük indirim marketlerinden biri. En önemli özelliklerinden biri araştırma şirketi gibi çalışması. Bir yıl içinde müşteri memnuniyetinden verimliliğe, alışveriş alışkanlıklarından ürün gamına kadar birçok araştırma yapıyor. Aldi’nin son dönemdeki en yeni araştırmalarından biri, mağazaya giren müşterilerin saat trafiğini analiz etmek. Bu sayede şirket verimliliğini önemli ölçüde artırmayı başarmış. Nasıl mı? Yanıtı oldukça basit… Aldi, müşterilerin saat trafiğini analiz ederek tüketicilerin mağazaya en sık geldiği ve en az geldiği saatleri belirledi. Buna göre mağazalarındaki personel sayısını ayarladı. Müşterilerin yoğun olduğu saatte daha fazla personel, az olduğunda daha az kişiyi çalıştırdı. Bu sayede, verimliliğini artırarak birçok açıdan tasarruf etti. Türkiye’de de Bim’den Migros’a, Penti’den LC Waikiki’ye kadar çok sayıda perakendeci yıl boyunca birçok farklı araştırmayı hayata geçiriyor. Bu araştırmalar sayesinde stratejilerini, ürün gamlarını ve iş planlarını yeniliyor. Bim, yaptığı müşteri araştırmaları sonucunda hedef kitle olarak gördüğü tüketici segmentini yakalayabilmek için “File” markasıyla yeni bir perakendecilik tarzını geliştirdi. Penti ise satış trafiğini izleyerek son bir yılda verimliliğini yüzde 3 artırdı. Son bir yılda finanstan hazır giyime, lojistikten hızlı tüketime kadar markaların gerçekleştirdiği ve fayda sağladığı “en verimli” araştırmaları mercek altına aldık. İşte o “en verimli” araştırmalar ve sonuçları…
BİNLERCE ARAŞTIRMA VAR

Dünyanın önde gelen markaları, ürün gamlarını geliştirmek için sürekli pazarı, talepleri ve tüketici beklentilerini izliyor. Bu nedenle yıl içinde birçok yeni ve farklı araştırmaya imza atıyorlar. Dünyanın en büyük hızlı tüketim şirketlerinden P&G, her yıl dünyada yaklaşık 60 ülkede 5 milyondan fazla tüketiciyle görüşüyor ve 15 binden fazla araştırma gerçekleştiriyor. P&G Türkiye ve Kafkasya Satıştan Sorumlu Yönetim Kurulu Üyesi Celal Artüz, “Tüketiciyi anlamak için yılda 350 milyon dolardan fazla yatırım yapıyoruz” diyor. P&G’nin en büyük rakibi Unilever de 400’den fazla markası için dünyada araştırmaya en fazla bütçe ayıran markalardan biri. Her gün ürünleri 2 milyar kişiye ulaşan Unilever, bir yılda araştırma ve geliştirmeye yaklaşık 1 milyar Euro yatırım yapıyor. Google, Facebook, Coca-Cola gibi büyük global devlerin son dönemde hayata geçirdikleri farklı ve yeni araştırmalar da var. Son dönemde en ilginç araştırmalardan birine Google imza attı. Bir süredir mobil öncelikli stratejisi kapsamında anı yakalamaya odaklanan Google, tüketicilerin anlık kararlarını yakalamak için “Önemli Anlar” araştırmasını gerçekleştiriyor. Dünyanın en büyük içecek şirketlerinden Coca-Cola da geçen yıl içeceklerinin imajını düzeltmek için bizzat kendisinin finanse edeceği bilimsel araştırmalar yapma kararı aldı. Şirketin bu iş için araştırmacılarına ayırdığı
kaynak 5 milyon Euro civarında.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz