Yalınlığın gelecekteki sınırları

Yalın üretim teknikleri son 50 yıldır üretim faaliyetlerinde her gün yeni bir devrim yaratıyor.

10 EKİM, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
Yalınlığın gelecekteki sınırları


Biz bu makalede ürünün müşterilerin değer verdiği özelliklere dönüştürülmesini mümkün kılabilecek ve faaliyetler, pazarlama, ürün geliştirme gibi tarihsel olarak ayrı silolar halinde duran gruplar arasındaki asırlık uçurumların kapatılmasına yardımcı olacak ilerlemelerin altını çizeceğiz.

Hizmetlere yalınlık girince

Yalınlığın işlevsel prensipleri ilk defa eskiden fabrika tarzı özelliklere sahip olmadıklarını zanneden hizmet endüstrilerine uygulanmıştı. Yalınlığın hizmetlere ilk girdiği sıralar Quarterly’den alıntılanan aşağıdaki örnekleri dikkate alalım:

Perakende bankacılık
Bir montaj hattından çok da farklı olmayan fiziksel bir süreç olduğundan kağıt çeklerle ve kredi kartı slipleriy-le başa çıkmak için kolaylıkla yalın-imalat tekniklerinden faydalanılabilir. Etkileri de dramatik boyutlarda olabilir: Bir banka çekleri kendi sistemi içinde ne kadar hızlı döndürebilirse, kendi fonlarını o kadar hızlı geri alabilir ve yatırılmış sermayesi üzerinden çok daha iyi getiriler sağlayabilir. Devereaux A. Clifford, Anthony R. Goland, and John Hall, “İlk Ulusal Toyota," McKinsey Quarterly, Kasım 1998, mckinsey.com.

Hastaneler
Elbette ki bir hastane bir otomobil fabrikası değildir ve insanlar da, özellikle hasta olanlar, araba parçalarından daha az öngörülebilir varlıklardır. Buna rağmen genellikle büyük imalatçılara kıyasla açık ara farkla çok daha az sayıda farklı evreye sahip olan hastaneler kendi değişkenliklerini sıklıkla büyük ölçüde azaltabilir. Paul D. Mango ve Louis A. Shapiro, “Hastaneler kendi faaliyetlerini ciddiye alıyorlar," McKinsey Quarterly, Mayıs 2001, mckinsey.com.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.