Yenilenme liderleri

Yenilenen 21 logoyu baz alarak gerçekleştirdiğimiz anketimize 108 şirketin pazarlamadan sorumlu iş lideri katıldı.

1 EKİM, 20130
Paylaş Tweet Paylaş
Yenilenme liderleri

YENİ STRATEJİ RÖTUŞU
2011 yılında logosunu yenileyen Turkcell, bu değişimle ortalama 78 puanla ikinci sırada yer alıyor. Şirket, “sunduğu kesintisiz ve hızlı iletişimle güçlü teknolojisini ve servis kalitesini daha fazla ön plana çıkarmak amacıyla” değişime gitti. Ama şirketin güçlü mirasından kopmamak için 1994’te tasarlanan eski logodaki “sarı renkli antenler” korundu.

Turkcell’in yeni logosu için Prof. Dr. Günay, “‘Hayat paylaşınca güzel’ sloganına uygun olarak hayatın simgesi güneş seçilmiş. Güneşte bulunan antenler kesintisiz iletişimi simgeliyor. Kısaca, logo değişiminin bir anlamı var ve değişim Turkcell’in sunduğu değerleri yansıtıyor” diyor. Marka danışmanı Güven Borça da Turkcell logosundaki değişimi, “derleme, toparlama ve ilk dönemlerdeki bazı hataları düzeltme” yolunda başarılı bir girişim olarak yorumluyor. Turkcell Genel Müdür Yardımcısı Burak Sevilengül ise yeni logonun şirketin kurumsal ve güvenilir marka imajını tazeleyen çalışmalardan biri olduğunu belirtiyor. Sevilengül, “Dinamik, sıcak ve samimi bir imajı olan amblemimiz, insanlar tarafından çok kısa bir sürede benimsendi. Marka değerimizin imaj çalışmalarından biri olan bu değişimin bu kadar kısa sürede sevilmesi de temsil etmeye çalıştığımız vizyonu doğru bir şekilde insanlara yansıttığımızın göstergesi oldu.”

İKİ ŞİRKETİN STRATEJİSİ

Listede 4’üncü sırada yer alan Petkim’in yeni logosunun arkasında ise şirketin özelleştirme sonrası yenileme stratejisi var. 2008 Mayıs ayında özel sektöre geçen Petkim, 45 yıllık logosunu 2010 yılında değiştirdi. Değişimde ise “bölgesel ve küresel oyuncu olma hedefi” ile “özdeğerlerin” ifade edilmesine öncelik verildi. Üç rengin işaret ettiği anlam dünyasını dinamik bir tarzda birbirine bağlayan üç boyutlu şeklin, “P” harfiyle akılda kalıcılık özelliği taşımasına özen gösterildi. Logonun tamamlayıcı unsuru olan Petkim yazısında kullanılan font ise yaşanan değişimi yansıtıyor.

Şirketin genel müdürü Sadettin Korkut, “Yeni logomuz dinamizm, hız, çevreye saygı, sürdürülebilirlik, rekabet gibi unsurlarla bütünleşti. Ancak hepsinden önemlisi, Petkim’in artık bir kamu şirketi olmadığını, küresel rekabet şartlarının gerektirdiği tüm şartları etkin bir şekilde bünyesinde barındırdığı algısını kazandırdı” diyor.
Petkim ile aynı sırada beğeni toplayan Kariyer.net’in logosu, 2011’de kullanılmaya başlandı. 1999 yılında kurulan ve 3 defa logo değişimine giden şirket, “Burada iş var” sloganıyla yenisini devreye soktu. Bununla birlikte “www” eklentisi çıkarıldı, şirketin ruhunu ve enerjisini anlatmayı amaçlayan “göz” sembolü eklendi.
Genel müdür Yusuf Azoz, “Ortaya çıkan bu yenilik, bizim için tam anlamıyla itici bir enerjiye dönüştü” diye konuşuyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.