Sürdürülebilir gelecek kadınlarla mümkün

“Yeşiliz projesiyle çalışanlarımızı işte, evde, her yerde yeşil olmaya yöneltmeyi hedefledik." diyen Eczacıbaşı Kurumsal İletişim ve Sürdürülebilir Kalkınma Grup Başkanı Okşan Atilla Sanön ile konuştuk:

26 MAYIS, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
Sürdürülebilir gelecek kadınlarla mümkün

Portal, girdiğinizde kendi tüketiminizle kaç dünya kullandığınızı ölçüyor ve bunu düşürmek için atabileceğiniz adımları size gösteriyor. Eczacıbaşı Topluluğu, bu projeyle halkla ilişkiler, pazarlama ve iletişim alanlarındaki dijital proje ve uygulamaların değerlendirildiği ve alanının en saygın ödülleri arasında yer alan “PR News Digital PR Awards”da, “Çalışanlarla İletişim” kategorisinde finalistödülünün de sahibi oldu.

Sürdürülebilir ürün portföyünüzden bahseder misiniz? Tüketiciler bu konuda nasıl bir bakış açısına sahip?
Türkiye’de ve ürünlerimizi ulaştırdığımız yurtdışmdaki pazarlarda tüketicilerin sürdürülebilir ürünlere ilgisi yaygınlaşıyor. Tüketicileri doğa dostu, yeşil ve sosyal sürdürülebilirliğe duyarlı ürün ve hizmetlerle buluşturmak adına yapılan çalışmalarımıza şu örnekleri verebiliriz: VitrA, “Blue Life” başlığı altında yeni bir üretim, tasarım ve yönetim anlayışı geliştirdi.

Blue Life, çevre ve geleceğimiz konusundaki duyarlılığımız doğrultusunda üretim sürecinde yenilenemeyen kaynak kullanımını azaltmak, eko-verimliliği artırmak için önemli yatırımlar yapmak, nihai tüketicilerin enerji ve doğal kaynak tasarrufunu teşvik eden ürünler geliştirmek yolunda çaba sarf etmek anlamını taşıyor. Blue Life aynı zamanda toplumsal yaşama katkıda bulunmak amacıyla hijyen ve eğitimi hedefleyen uzun vadeli sosyal sorumluluk projelerini de içeriyor.

Yapı Ürünleri Grubu kuruluşlarımızın ürünlerinde Türkiye ve sektöründe ilk olan Environmental Product Declaration (EPD), Forest Stewardship Council (FSC), EU Eco Label, Greenguard gibi eko ya da yeşil etiketler bulunuyor.

Yeşil etiketler, tüketicilere ürünlerimizin, hammaddeden üretime, dağıtıma ve yerleşimine kadar tüm süreçlerinde doğa dostu, çevreci ve sürdürülebilir ilkelere göre hazırlandığı mesajını ve güvencesini sağlıyor.

VitrA markası altında sürdürülebilirliğe hizmet eden pek çok ürün mevcut. Bu ürünlerle tüketicinin ne tür bir tasarruf elde etmesi mümkün?
Sizin de belirttiğiniz gibi VitrA markası altında pek çok farklı ürün üretiyoruz. Örneğin geliştirdiğimiz Watersmart susuz pisuar, susuz ve yıkama fonksiyonlu olmak üzere 2 farklı seçenekle sunuluyor. Watersmart susuz pisuvar, “0” su tüketimiyle suya ihtiyaç duyulmadan kullanılırken; yıkama fonksiyonlu pisuvar tanımlanan aralıklarda 0,5 litre suyla yıkama yapabiliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.