Sürdürülebilir olmayan rekabette çok zorlanacak

Saffet Karpat, sürdürülebilirliğe yaklaşımlarını, şirket içinde bu konuda ne tür aksiyonlar aldıklarını Green Business’a anlattı.

1 MART, 20130
Paylaş Tweet Paylaş
Sürdürülebilir olmayan rekabette çok zorlanacak

P&G, sürdürülebilirlik konusunu en üst seviyede benimsemiş durumda. Sürdürülebilirliğin iş yapma biçimimizin bir parçası olduğunu söylemek gerekiyor. Peki bu kapsamda neler yapıldı? Sürdürülebilirlik konusunda ilk önce birtakım hedefler saptamak gerekiyor. Biz çok uzun dönemli  bir hedef saptadık. Şirket içinde yönetim olarak 1999-2000 yılının başlarında hedeflerimizi saptamıştık. Sadece Türkiye için değil, global hedefler oldu. 2007 yılında bu hedefleri tekrar yeniledik. Uzun dönemde, tüm fabrikalarda mümkün olduğu kadar yüzde 100 yenilenebilir enerji kullanımına geçmeyi planlıyoruz. Buna bağlı olarak kısa dönemli hedeflerimiz de var. Tüm fabrikalarda yüzde 100 yenilenebilir enerji, sıfır toksik emisyon, yüzde 100 yenilenebilir materyal kullanmak istiyoruz. Düzenli depolama alanına yollanan atığın sıfıra indirilmesini hedefliyoruz. Bunlar, çok uzun dönemli hedefler. Ama bize ürün ve hammadde üreten şirketlerle beraber çalışarak bunları geliştireceğiz. Hammaddeleri biz üretmiyoruz. Üreten şirketlere yenilenebilir hammaddeyi tercih ettiğimizi söylüyoruz. Onlar da bunun üzerinde çalışıyor. Bunların hepsi ortak çalışma.

Bu hedefler şirket içinde ne tür aksiyonlar yaratıyor?
Örneğin bugün AR-GE departmanımız, yeni bir ürünü onayladığı zaman o ürün bir önceki üründen daha çevreci, sürdürülebilir olmak durumunda. Onun dışında ürün geçmiyor. O ürünün lansmanı yapılmıyor. O zaman yeni bir ürün dizayn edilirken ya da yenilikçilik getirilirken ilk önce sürdürülebilir şartı aranıyor. Böylece her çıkan yeni ürün sürdürülebilir oluyor. Her yapılan fabrika, yeni üretim tesisi veya ofis, atık konusunda bir öncekinden daha sürdürülebilir olmak durumunda. Tüm bu kriterleri karar mekanizmasının içine koyduğunuz zaman, çalışanlar da yeni bir şeyi yaparken daha sürdürülebilir olmasına dikkat ediyor. Ben bu ofisi değiştirmeye karar verirsem ısı, çevre ve toksik konusunda daha sürdürülebilir olmasına dikkate edeceğim. Bu çerçevede 2020 için birtakım hedefler saptadık.

Nasıl hedefler belirlediniz?
2020’ye kadar petrol bazlı materyalleri yüzde 25 azaltacağız. Tüketicilerin çamaşırlarını yıkarken yüzde 70’inin 30 derecede yıkamalarını sağlayacağız. Paketlemeyi yüzde 20 oranında azaltacağız. Tüm operasyonların yüzde 30’unu yenilenebilir enerjiyle gerçekleştireceğiz. Nakliyeyi yüzde 20 oranında azaltacağız. Globalde bunların sonucu olarak 2002 yılına göre şu ana kadar enerji kullanımında yüzde 52 azalma olmuş.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.