SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ŞİRKET KÜLTÜRÜMÜZ OLACAK

Sürdürülebilirlikle ilgili sertifikasyon çalışmalarını tamamlayan Alarko Carrier, 2012 yılından bu yana AR-GE çalışmaları yapıyor. Avrupa Birliği’nin henüz kavramsal düzeyde olan yeni regülasyonları için AR-GE merkezinde şimdiden ürün geliştirmeye başladıklarını belirten Alarko Carrier Fabrikalardan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Murat Çopur, “Sürdürülebilirliği sadece şirket politikası değil, çalışanları ve yan sanayisiyle birlikte şirket kültürü haline getirmeyi hedefliyoruz” diyor.

9.04.2015 14:31:000
Paylaş Tweet Paylaş
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK ŞİRKET KÜLTÜRÜMÜZ OLACAK

DEVLET TAKİPÇİ OLMALI
DÜZENLEYCİ ÖNLEMLER ÖNEMLİ
Hiçbir düzensiz sistem kendi başına düzene girmez. Hep daha fazla bozulmaya doğru gider. Bunu engelleyecek olan kanunlar, regülasyonlar, tebliğlerdir. Bu kuralları da devlet belirler ve takibini yapar. 
ÜRETİME DİKKAT Ekonomik gelişme, fabrikaların açılması ve istihdam sağlanması tabii ki önemli. Ancak bunların ekosistemi bozmaması gerekiyor. Yaptığınız üretim, ekosistemi bozuyorsa zaten gelecekte bu ürünü alacak müşteri bulamazsınız. Bizim bu konuyu kültür haline getirme noktasında eksikliğimiz olabilir. Devlet yaptığı kanun ve tebliğlerin uygulanıp uygulanmadığını kontrol etmeli, yoksa her şey kağıt üstünde kalabilir.
“DEVLET TEŞVİK ETMELİ”
TOPLUM BİLİNCİ
Şirketlerden ziyade toplumlarda çevre bilinci oluşmalı ancak ne yazık ki bu farkındalık henüz tam olarak oluşmadı. Çevreci yatırımlar yapan şirketlerin ürünleri diğerlerine göre biraz daha pahalı oluyor. İnsanlar da ekonomik durumları nedeniyle alacağı ürünün ekosisteme duyarlı olup olmadığına değil, ucuzluğuna bakıyor.
DEVLET TEŞVİKİ İnsanların alım gücü ortadayken onların ucuz ürünlere yönlenmesini yadırgayamayız. O yüzden bu tip regülasyonların arkasında devlet olmalı. Sürdürülebilirlik konusunda çalışma yapan bir şirketin harcadığı emek ve paranın bir şekilde dönüşü olmalı. Devlet teşviki olursa şirketlerin bu alanda yapacağı yatırımlar artacaktır. 
TANITIM EKSİKLİĞİ Devlet teşviki olursa şirketler ürünlerinin sürdürülebilirlik özelliklerini reklamlarında duyurmaya başlar. Böylece bu konu insanların zihninde yer eder ve toplumsal farkındalık oluşturulur. Ancak şu an halka sürdürülebilirlikle ilgili bir reklam sunduğunuz zaman ilgisini çekemiyorsunuz. Reklamlarda ön plana çıkarılan konu “verimlilik” oluyor. Çünkü halkın düşündüğü ay sonunda faturasının ne kadar geleceği. 


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için çerez politikamızı inceleyebilirsiniz.