Yeşil ürünlerin payını artıracağız

Onduline Avrasya CEO’su Burhan Karahan, şirketin sürdürülebilirliğe bakışını, bu konuda neler yaptıklarını ve hedeflerinde neler olduğunu Green Business'e anlattı.

27 AĞUSTOS, 20140
Paylaş Tweet Paylaş
Yeşil ürünlerin payını artıracağız


OTOPARKLAR YEŞİLLENİYOR
Belediyeler de otoparkların üstlerini yeşil çatıya çeviriyor. Örneğin Zorlu Center, Türkiye'deki en büyük yeşil çatı örneği. Bu proje bizim ürünlerle yapıldı. Ümraniye'deki Meydan Metro Projesi'nde de yeşillendirme bizim yeşil çatı ürünlerimiz kullanılarak gerçekleştirildi.

YAVAŞ YAVAŞ ANLAŞILIYOR
Dolayısıyla Türkiye'de inşaatta sürdürülebilirlik önem kazanıyor. Yeni projelerde sertifikalar çok sık konuşuluyor. Bu, bilincin geliştiğini gösteriyor. Bir şeylerin değerli olması için yeşil unsurunun da olması gerektiği yavaş yavaş anlaşılıyor. Türkiye yenilikleri kolay adapte edebilen bir yer. Biz bu pazarın hızla gelişeceği konusunda ümitliyiz.

YEŞİL ÇATININ FAYDALARI
BARİ ÇATILAR YEŞİL OLSUN

Bir çatının üstünde yeşillik olması bile önemli bir fayda. Artık İstanbul'a bakarsanız yeşillik yok, bari çatılarda olsun. Almanya'da da bu ürünün çıkışı böyle. Almanlar ki yeşillik sıkıntıları yok. Ama yine de bunu şehir merkezlerinde dert etmişler.

HAVAYI TEMİZLİYOR
"Havayı temizlemek için yeşili artırmak lazım. Çatıları yeşillendirsek" deyip buluş yapmışlar. Aslında fikir çok güzel. Artı bir fonksiyonelliği var. Bu işin doğaya en büyük katkısı havayı temizlemesi.

DOĞAL KLİMA
Bir de fiziksel olarak tüketiciye katkısı ısı yalıtımını yapıyor olması. Suni malzemelerin hiçbirine ihtiyacınız kalmıyor. Doğal bir klima. Yağmuru çekiyor. Çatılara birtakım bitkiler koyuyoruz. Onlar aldıkları yağmurla yaşayabiliyor. Sulama yapmanıza gerek kalmıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.