2 temel strateji çok kritik

David Meerman Scott, öncesinde Capital’e sosyal medyanın yeniden şekillendirdiği pazarlama ve halkla ilişkilerin yeni kurallarını anlattı.

1.10.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
2 temel strateji çok kritik

Capital: Sosyal medya üzerinden pazarlama ve halkla ilişkilerin “mutlaka” ve “asla”ları nedir?
- Mutlakalardan başlarsak... Ulaşmayı hedeflediğin insanları anladığından emin ol, insanlarla iki yönlü etkileşime geç, insani davran ve sosyal ağlar üzerinde insanlarla bir partide sohbet ediyormuş gibi konuş. Hatan varsa saklama ve kabul et, eğlen ve eğlendir. Aslalara gelirsek... Benmerkezci olmayın, ürünleriniz ve hizmetleriniz hakkında konuşmayın.

Capital: Sosyal medya pazarlamasının geleceği hakkındaki düşünceleriniz neler?
- En iyisi sosyal medya ve geleneksel medya pazarlamasını bir arada yürütmek. Ama dünya bir iletişim devriminden geçiyor. Akıllı telefonların da yardımıyla insanların genel olarak ürünler veya hizmetler konusunda hızlıca bilgi edindikleri ana kanal web ortamı. Dolayısıyla şirketler başarılı olmak istiyorsa mutlaka bu kanal yoluyla hedef kitleleriyle etkin biçimde iletişime geçmeliler.

Eski kurallar

1- Pazarlama sadece ve basitçe geleneksel medya üzerinden reklam demektir.
2- Reklam, "şirketten müşteriye doğru" tek taraflı bir mesajdır.
3- Pazarlama sadece mal veya hizmetinizi satmak amacıyla yapılır.
4- Reklamların ömrü kampanyaların belirlenmiş ömrüyle sınırlıdır.
5- Yaratıcılık reklamın en önemli öğesi olarak kabul edilir. Reklam şirketinin ödül kazanması, reklamı yapılan markanın müşteri artırmasından daha önemlidir.
6- Reklam ve halkla ilişkiler, farklı insanlar tarafından farklı amaç ve stratejilerle yürütülür.
7- Şirketler sadece kendileriyle ilgili önemli bir gelişme olduğunda gazetecilerle basın bültenleri yoluyla ilişki kurar.
8- Basın bültenleri sadece bir grup gazeteci ve editörün eline ulaşır.

Yeni kurallar
1- Pazarlama sadece reklamdan ibaret değildir.
2- Halkla ilişkiler ana akım medya seyircisiyle iletişim kurmaktan fazlasıdır.
3- İçerik önemlidir. Ne yayınlıyorsanız siz O'sunuz.
4- İnsanlar laf dolandırma değil gerçeklik talep eder.
5- Müşteri propaganda değil katılım ister.
6- Pazarlama zamanını sizin belirlediğiniz tek yönlü bir etkileşime geçmek değil, hedef kitlenize tam da ihtiyaç duyduğu anda istediği içeriği sağlamaktır.
7- Pazarlamacılar, düşünme şekillerini artık ana akım medyayla ulaştıkları geniş kitlelere göre değil, sosyal medyada ihmal edilmiş kullanıcılara göre biçimlendirmeli.
8- Hakla ilişkiler patronunuzun şirketinizin reklamını TV'de görmesiyle ilgili değil müşterilerinizin şirketinizi web/sosyal medya üzerinde görmesiyle ilgilidir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz