2 temel strateji çok kritik

David Meerman Scott, öncesinde Capital’e sosyal medyanın yeniden şekillendirdiği pazarlama ve halkla ilişkilerin yeni kurallarını anlattı.

1.10.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
2 temel strateji çok kritik

İki başarılı örnek
NOKIA'NIN BAKIŞ AÇISI

Nokia İngiltere, bu konuda başarılı örneklerden. "Newsjacking", yani herhangi bir son dakika gelişmesine sosyal medyada kendi açısını katarak dikkatleri kendi markasına çekme konusunda iyi. En son 11 Eylül'de Iphone'un yeni modellerinin sunumuyla aynı dakikada konuyla ilgili komik bir görüntü yayınlayarak bugüne dek yaklaşık 38 bin kere retweet edildi. Bu başarı için önceden imajı hazırlamaları ve doğru zamanda düğmeye basmaları yeterli oldu.

BOEING'İN KRİZ YÖNETİMİ
Bir kriz yönetiminde sosyal medyayı kullanan Boeing'in başarısından da söz etmek lazım. Boeing serisinin yakıt tüketimi en az modeli olduğu için ilgiyle karşılanan "787 Dreamliner" uçağı, özellikle bu sene başında bataryasındaki sorunlar nedeniyle küçük yangınlar dahil pek çok güvenlik sorununa sahne oldu. ABD Ulusal Ulaşım Güvenliği Kurulu, teknik sorun giderilene kadar uçağın uçuşlarını durdururken Boeing ekibi de tamamen müşteriler, yolcular, uzmanlardan ve medya mensuplarından oluşan meraklı kitlenin ihtiyaçlarını karşılayabilecek bilgi, grafik ve fotoğrafları şirketin Twitter hesabı üzerinden paylaşıp sorulara cevap verdiler. Sonuçta Wall Street Journal dahil büyük medya kuruluşlarında krizle ilgili çıkan tüm haberler Boeing'in kontrolünde sağlanan bilgi ve grafiklerden oluştu.

Başarısızlar ne yaptı?
JETBLUE'NUN KAMPANYASI

Genellikle sosyal medyada marka çevresinde bir oyun oluşturarak müşteri ilgisi çekmek etkili bir yöntemdir. Ama ABD'li JetBlue havayolları şirketi, bunda başarısız oldu. Burada önerilen havayolu müşterilerine Twitter ve Facebook üzerinden uçtukları yerleri işaretleyerek ucuz uçuşlar kazanma imkanı sunuyordu. Ama bu uygulamayı kabul etmek isteyen müşterilere, şirketin zaman zaman onların adına hesaplarından mesaj yayınlayabileceği veya Tweet atabileceği bildiriliyordu. İnsanlar, kendi hesaplarından iradeleri dışında mesaj atılması ihtimalini sevmedi ve uygulama beklenen ilgiyi görmedi.

TOKYO'NUN BAŞARISIZ WEB SİTESİ
Diğer bir örnek ise 2020 olimpiyatlarını Japonya'nın alması için hazırlanan "Tokyo 2020" web sitesi... Tokyo, olimpiyatları aldı ama eğer kaybetseydi nedeni anlamsız cümlelerle dolu bu web sitesi olabilirdi. Sitenin vizyon kısmı, amaca hizmet etmeyen, kullanılmaktan anlamsız hale gelmiş ifadelerle doluydu.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz