Sosyal medya bugün pazarlama bütçenizin ne kadarını oluşturuyor?
Kampanyadan kampanyaya çok değişiyor. Doritos Akademi gibi kimi
kampanyalarda biz dedik ki insanlar bizi her ekranda aynı anda görmek
zorunda ve bütün bunlar birbirini tamamlamak durumunda... Öyle bir
kampanyada pazarlama bütçenizin yüzde 15-20’sine kadarı sosyal medya ve
dijital alanlar üzerinden dönebilir.
Ama Lay’s Fırından ürününde olduğu
gibi ağırlığı televizyona kayan ve dijitalin payı yüzde 5’lere kadar
düşebilen kampanyalar da var. Dijital çağ gereksiniminde kampanya
hedeflerine neyle ulaşabileceksek paramızı oraya kaydırıyoruz.
Sonuçlarına baktığınızda pazarlamada sosyal medyadan mı daha çok faydalanıyorsunuz yoksa geleneksel kanallardan mı?
Çok açık geleneksel... Bu sadece bizde değil bütün dünyada hala böyle.
Hala televizyon, Türkiye’de çok tüketilen bir mecra ve dolayısıyla
insanlara ulaşmakta çok etkili. Sosyal medya ise etkileşim üzerine
kurulu. Orada gerçekten beni kaç tane tekil kişi gördü sorusunun
cevabını hala alamıyoruz. Maliyetler hala televizyonla
karşılaştırıldığında istediğimiz yerde değil.
Ama televizyonun bize vermediği etkileşim hizmetini veriyor. Dolayısıyla
biz iki ekranı da aynı anda kullanmaya çalışıyoruz. Doritos
kampanyasında sırf dijital üzerinden götürdüğümüz işlerimiz var.
Bunların bilinirliklerini ölçtüğümüzde, harcadığımız paraya
baktığımızda, çok da istediğimiz noktada olmadığını gördük.
Yavaş yavaş
oraya varacağız. Şunu öngörmek mümkün, her geçen gün dijital mecralar
pazarlama bütçelerinden daha fazla pay kapabilecek ve biz de o kulvarda
zaten devam ediyor olacağız.