Anlık etkileşim süreçleri kısalttı

PepsiCo’nun Türkiye Yiyecek Pazarlama Direktörü Alpagut Çilingir ile şirketin sosyal medyaya bakışını ve stratejisini konuştuk.

30.03.2014 14:32:240
Paylaş Tweet Paylaş
Anlık etkileşim süreçleri kısalttı


Sosyal medya bugün pazarlama bütçenizin ne kadarını oluşturuyor?
Kampanyadan kampanyaya çok değişiyor. Doritos Akademi gibi kimi kampanyalarda biz dedik ki insanlar bizi her ekranda aynı anda görmek zorunda ve bütün bunlar birbirini tamamlamak durumunda... Öyle bir kampanyada pazarlama bütçenizin yüzde 15-20’sine kadarı sosyal medya ve dijital alanlar üzerinden dönebilir.

Ama Lay’s Fırından ürününde olduğu gibi ağırlığı televizyona kayan ve dijitalin payı yüzde 5’lere kadar düşebilen kampanyalar da var. Dijital çağ gereksiniminde kampanya hedeflerine neyle ulaşabileceksek paramızı oraya kaydırıyoruz.

Sonuçlarına baktığınızda pazarlamada sosyal medyadan mı daha çok faydalanıyorsunuz yoksa geleneksel kanallardan mı?
Çok açık geleneksel... Bu sadece bizde değil bütün dünyada hala böyle. Hala televizyon, Türkiye’de çok tüketilen bir mecra ve dolayısıyla insanlara ulaşmakta çok etkili. Sosyal medya ise etkileşim üzerine kurulu. Orada gerçekten beni kaç tane tekil kişi gördü sorusunun cevabını hala alamıyoruz. Maliyetler hala televizyonla karşılaştırıldığında istediğimiz yerde değil.

Ama televizyonun bize vermediği etkileşim hizmetini veriyor. Dolayısıyla biz iki ekranı da aynı anda kullanmaya çalışıyoruz. Doritos kampanyasında sırf dijital üzerinden götürdüğümüz işlerimiz var. Bunların bilinirliklerini ölçtüğümüzde, harcadığımız paraya baktığımızda, çok da istediğimiz noktada olmadığını gördük.

Yavaş yavaş oraya varacağız. Şunu öngörmek mümkün, her geçen gün dijital mecralar pazarlama bütçelerinden daha fazla pay kapabilecek ve biz de o kulvarda zaten devam ediyor olacağız.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz