Anlık etkileşim süreçleri kısalttı

PepsiCo’nun Türkiye Yiyecek Pazarlama Direktörü Alpagut Çilingir ile şirketin sosyal medyaya bakışını ve stratejisini konuştuk.

30.03.2014 14:32:240
Paylaş Tweet Paylaş
Anlık etkileşim süreçleri kısalttı


"FİKİRLER ÇOK HIZLI DEĞİŞMEYE BAŞLADI"
TUZ ŞİKAYETİ

Lay's Zeytinyağlı serisi ilk çıktığında, bir ürün çeşidiyle ilgili sosyal medya üzerinden sürekli çok tuzlu diye şikayet geldi. Bu ürünler, birçok testten sonra çıktığından, ilk birkaç şikayette bekledik. Ama bir hafta içinde şikayetler arttıkça, herhalde burada bir şey oluyor diye düşündük. Ürünü tekrar reforme edip tuzunu azalttık. "Testi yaptık, size ne" demiyoruz. Bunu sosyal medya haricinde hiçbir yerde yapamazsınız.

ANLIK TEPKİ

Eskiden pazarlama ekibi, ana ve figüran ürünlere karar verip bir kampanyaya başlar, birkaç ay sonra da testlerle geri dönüş alınırdı. Ama o birkaç ay boyunca da aynı kampanya yürümüş olurdu. Ne zamanki sosyal mecra anlık tepki vermeye başladı, artık "Biz karar verdik" yerine tüketici konuşmaya başladı. Hem ürünün tadını hem de pazarlama taktiğini tüketicinin isteğine göre değiştiriyorsunuz.

AÇIK OLMAK
Sosyal medyanın, pazarlama dünyasında ve ekiplerde nasıl bir değişime yol açtığına bakmamız lazım. Ekipler fikirlerini çok hızlı değiştirmeye başladı. Burada önemli olan geri bildirime açık olmak. "Hadi canım, 3-5 tane adamın yorumu" demek de mümkün. Biz onu yapmamayı tercih ediyoruz ve gerçekten o anda dönen her şeyi anlamaya çalışıyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz