Caz festivalinde "dijital" hareket

24 yıldır düzenlenen Akbank Caz Festivali’ne bu yıl da ilgi yüksekti. 20 binin üzerinde cazseverin katıldığı festivalin tanıtımı da kendisi kadar büyük ilgi gördü. Festivalin tanıtımı için geleneksel iletişimin yanı sıra dijital kanalları da yoğun olarak kullandıklarını söyleyen Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, “24’üncü Akbank Caz Festivali süresince sosyal medyada yaptığımız içerik ortaklıkları genç ve sanatsever hedef kitleye ulaşmamızda büyük bir rol oynadı” diyor. Akbank’ın festival kapsamında farklı kanallarda gerçekleştirdiği paylaşımlar, 200 binin üzerinde beğeni aldı.

16.02.2015 16:50:240
Paylaş Tweet Paylaş
Caz festivalinde "dijital" hareket
Gerçekleştirdiği etkinliklerde sosyal medyayı ve dijital iletişim kanallarını etkin olarak kullanan bankaların başında Akbank geliyor. Akbank, en son geçtiğimiz yıl 23 Ekim-2 Kasım tarihleri arasında 24’üncüsünü gerçekleştirdiği Akbank Caz Festivali’nin tanıtımı için geleneksel iletişim kanallarının yanı sıra dijital kanalları da kullandı. Dijital dünyada da Akbank Caz Festivali’ni anlatmaya önem verdiklerini belirten Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, bu nedenle Akbank Caz Festivali için pek çok dijital kanalda birbiriyle entegre iletişim kampanyası gerçekleştirdiklerini söylüyor. Göllü, caz festivali için dijital kanallarda yürüttükleri iletişim faaliyetlerinde ise kullanıcı etkileşimini artırmayı hedeflediklerini belirtiyor. Göllü, “Sunduğumuz yeni ve farklı içeriklerimizin kullanılması ve festival kapsamında yürüttüğümüz iletişim kampanyasıyla hem Akbank’ın caza verdiği desteği pekiştirerek marka imajımıza katkıda bulunmayı hem de festivalin sıkı takipçilerinin dışında yeni nesilleri de cezbederek daha geniş bir kitleyi cazla buluşturmayı hedefledik” diyor. Göllü, festival kapsamında yürüttükleri dijital iletişim çalışmaları kapsamında verdikleri dijital mesajların kullanıcıları için yeni hikayeler yaratmada başlangıç noktası olmasını hedeflediklerini söylüyor. Göllü, dijital iletişim çalışmalarının detayını şöyle anlatıyor: “2014’te 24’üncüsünü gerçekleştirdiğimiz caz festivalimizi farklı pek çok dijital kanalda birbiriyle entegre dijital iletişim kampanyaları yürüterek duyurduk. Dijital dünyada gerçekleştirdiğimiz projelerde her zaman kullanıcı deneyimini ve etkileşimi ön planda tutmaya çalışıyoruz. Sunduğumuz yenilikçi ve orijinal fikirlerimizin, kullanıcılar üzerinde yeni hikayeler yaratma noktasında ilham verici olması bizim için öncelikli bir hedef.” 
~
DİJİTAL İLETİŞİM ÇALIŞMALARI
 Geçtiğimiz yıl 24’üncüsü gerçekleştirilen festivale, dijital iletişim çalışmaları damgasını vurdu. Bunlardan ilki, #iSeeJazz: Akbank Caz Festivali Tişört Yarışması oldu. Akbank Caz Festivali’nin resmi tişörtünün tasarımı, 4 yıldır sosyal medya kullanıcıları tarafından belirleniyor. Her yıl farklı bir kurguyla yapılan Akbank Caz Festivali Tişört Yarışması, bu yıl Instagram üzerinden gerçekleştirildi. “Günlük hayatımızda gördüğümüz her kare bize caz müziğini anımsatabilir. Çünkü caz yaşamın tam da içindedir” düşüncesinden hareketle Instagram kullanıcıları, kendilerine caz müziğini anımsatan kareleri 8-22 Eylül tarihleri arasında iSeeJazz hastag’i ile paylaştı. Yarışmaya katılan 420 fotoğraf arasından en çok beğeni toplayan 20 fotoğraf, Simay Bülbül, Ceylan Ertem, Meriç Küçük ve Cemil Ağacıkoğlu’dan oluşan jüri tarafından değerlendirildi. Jüri değerlendirmesi sonucunda Engin Güneysu’nun fotoğrafı birinciliği kazandı. Tişört yarışmasında bu yıl 14 bin oy kullanılarak önceki yıllara göre ortalama yüzde 460 oranında bir artış sağlandı. 24’üncü Akbank Caz Festivali kapsamındaki konserler, ünlü fotoğrafçı Mustafa Seven ve blogger Çizenbayan’ın fotoğrafları aracılığıyla sosyal medya tutkunlarıyla buluştu. Mustafa Seven, Instagram hesabından takipçilerine festival bileti hediye ederken Çizenbayan yorum ve fotğraflarını hem blogu hem Facebook sayfası hem de Instagram hesabından sosyal medya takipçileriyle paylaştı. 
MÜZİK LİSTELERİ OLUŞTURULDU 
Festival kapsamındaki bu yıl ilk kez Deezer işbirliğiyle gerçekleştirilen Akbank Caz radyosuna müzikseverler yoğun ilgi gösterdi. Festivale özel hazırlanan ve http://try.deezer.com/akbankcazfestivali/ adresi üzerinden hayata geçirilen sayfada, festival radyosunun yanı sıra Jamie Cullum, Clhan ErDahin, China Moses, Jose James, Karsu Dönmez, Sarp Maden gibi festival sanatçılarının ve aralarında Yekta Kopan, Cem Erciyes, Kıvanç Tatlıtuğ, İlker Ayrık, Ahmet Uluğ ve Derya Bigalı’nın bulunduğu önemli isimlerin hazırladığı özel seçkiler de yer aldı. Ayrıca festivalin yaratıcısıve 23 yıl boyunca direktörlüğünü üstlenen, geçtiğimiz yıl aramızdan ayrılan Mehmet Uluğ’un sevdiği parçalardan oluşan bir liste ve Akbank çalışanlarının sevdikleri caz müziklerinden derlenen bir liste de Deezer’da Caz Festivali’ne özel hazırlanan sayfada müzik severlerle buluştu. Bu projeyle müzik severler tanıdıkları, sevdikleri sanatçıların neler dinlediğini, kimlerden ilham aldıklarını öğrenme fırsatı buldu. Festival öncesinde ve süresince Akbank ve Akbank Sanat sosyal medya kanallarında yapılan tanıtımlar, Dube içi ekran kullanımları, Deezer’ın hem mobil uygulaması hem web sitesinden yaptığı yönlendirmelerle 8 bin 278 cazsever festival radyosunu ve çalma listelerini dinledi. 
~
Caz festivali ilklere imza attı
44 KONSER Dünyaca ünlü caz sanatçılarının yanı sıra Avrupa caz sahnesinin yükselmekte olan genç yıldızlarının da yer aldığı zengin bir programla caz tutkunlarıyla buluşanAkbank Caz Festival’i kapsamında, 17 ayrı mekanda 44 konser, 2 panel, 13 atölye gerçekleştirildi. 
20 BİN KATILIMCI Ayrıca bu yıl yaklaşık 300 müzisyen Akbank Caz Festivali kapsamında ağırlandı. Festivale 20 binden fazla caz sever katılım gösterdi. 24’üncü Akbank Caz Festivali, bu yıl yüzde 96’lık doluluk oranıyla bir ilke de imza atmış oldu.

"200 bin beğeni aldı"
“HEDEF KİTLEYE ULAŞTIK”
24’üncü Akbank Caz Festivali süresince sosyal medyada yaptığımız içerik ortaklıkları genç ve sanatsever hedef kitleye ulaşmamızda büyük rol oynadı. Akbank’ın festival kapsamında farklı kanallarda gerçekleştirdiği paylaşımlar, 200 binin üzerinde beğeni alarak geçtiğimiz yılların etkileşim rakamlarının kat kat üzerine çıktı.
ŞUBELERDE CAZ PROJESİ 24’üncü Akbank Caz Festivali için www.sehrincazhali.com’da yayına alınan bir diğer yenilikçi projeyle ise internet kullanıcıları, Akbank şubelerinde yayınlanan müziği belirleme fırsatı buldu. Web sitesini ziyaret eden kullanıcılar, seçili şubelerde yer alan özel müzik kutuları aracılığıyla şube içinde yayınlanmakta olan müziğe yön verdi. Şubedeki müşterilerin de müzik kutuları üzerinde bulunan dokunmatik ekranlarla şarkı seçebildikleri proje, festival için önemli bir ilk oldu.
MÜŞTERİLER SEÇTİ 23 Ekim’le 23 Kasım tarihleri arasında gerçekleştirilen projenin rakamsal başarısının yanında, projeye dahil olan şubelerdeki müşteri ve çalışan memnuniyetine de olumlu katkıları oldu. Şubedeki müşteriler, müzik kutuları üzerinden sevdikleri şarkıları seçerek şubede geçirdikleri zamanı daha keyifli kıldı. 
SEHRİNCAZHALİ.COM Proje kapsamında internet kullanıcıları da yaptıkları tercihlerle fiziksel mekanları etkilemenin hazzını yaşadı. Ayrıca şarkıların www.sehrincazhali.com web sitesi üzerinden de dinlenebiliyor olması, özellikle sitede kalma süresini mikro site ortalamalarının üzerine çıkardı. Kampanya sonuna kadar 10 binlerce caz severin, Akbank şubelerini cazla renklendirmesi hedeflendi. 

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz