Dijital trendleri takipçilerimizle buluşturuyoruz

MURAT GÖLLÜ, “Sosyal medyada takipçilerimize doyurucu içerik sunmak bizim için çok önemli" diyor...

11.03.2016 11:12:280
Paylaş Tweet Paylaş
Dijital trendleri takipçilerimizle buluşturuyoruz
Akbank, sosyal medyada “değer katan” projelerle doğru hedef kitlelere ulaşmayı hedefliyor. Dijital trendlerle ilgili bilgi akışını sağlarken de sosyal medyanın ruhuna uygun kanallar kullandıklarını belirten Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, “Sosyal medyada takipçilerimize doyurucu içerik sunmak bizim için çok önemli” diyor. Hızla yaygınlaşan sosyal medya kanalları markalar için önemli iletişim fırsatları sunuyor. Sosyal medyada “değer katan” projelerle doğru hedef kitlelere ulaşmayı amaçlayan Akbank, dijital trendlerle ilgili bilgi akışını sosyal medyanın ruhuna uygun kanallarla kitlelere ulaştırıyor. Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, sosyal medyada anlamlı içerik üretmenin önemine dikkat çekiyor. Göllü, “Sosyal medyada yeni formatlar, yeni içerik türleri, yeni içerik kaynakları kullanarak ‘Türkiye’nin en değerli markası’ unvanımızın hakkını verecek şekilde iletişimimizi sürdürmeye devam edeceğiz” diyor. Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü ile takipçilerine dijital trendleri nasıl sunduklarını konuştuk:
* Sosyal medyadaki temel stratejiniz nedir?
 Bir marka olarak sosyal medyada var olmak, özellikle Akbank gibi yüksek sayıda takipçi tarafından izlenen markalar için takipçilerine bir anlam ifade eden, yarar sağlayan içerik sunma sorumluluğu yüklüyor. Bizim odağımızda da doyurucu içerik sunmak var. 
* Bireyler, sosyal medya platformlarında markalardan nasıl hareket etmelerini bekliyor? 
 Sosyal medyadaki tüm bireyler takip ettikleri markalardan ve kişilerden kendileri için önem taşıyan konularda özgün içerik görme beklentisinde. Bu yüzden Akbank olarak sosyal medya takipçilerimize temsil ettiğimiz değerlerle örtüşen, farklı, anlamlı ve özgün içerikler sunma çabası içindeyiz. 
* Sosyal medyada farklı ve özgün içerikler sunmak için neler yapıyorsunuz? 
 Müşterilerimize daha iyi hizmet verebilmek için yenilikçi, yaratıcı ve insan odaklı teknolojiyi tüm süreçlerimizin merkezine konumlandırıyoruz. Bundan 2 yıl önce, müşteri odaklı kimliğimizle yakından takip ettiğimiz teknoloji trendlerini takipçilerimizle paylaşmamız gerektiğini düşündük ve bir içerik projesine başladık. İstedik ki gerek bankacılık, gerekse bankacılık dışındaki dünyadaki en son teknolojik gelişmeleri ve geleceğe yön veren trendleri yakından takip etmekle kalmayalım, bunları sosyal medyadaki dostlarımızla da paylaşalım. Ancak bu tip içerikleri sosyal medyanın ruhuna uygun ve geniş kitleler için ilgi çekebilecek formatta derlemek gerekiyordu. ~* Bu hedefinizi nasıl gerçekleştirdiniz?
 İçerikleri, sosyal medyanın ruhuna uygun ve geniş kitleler için ilgi çekebilecek formatta derlemek için 10 yıldır bu tür içerikler konusunda bir referans noktası haline gelmiş bir şirket olan Bigumigu ile çalışmaya karar verdik. 2014’ten beri dünyanın belli başlı dijital trendler ve yaratıcılık konularına odaklanan etkinliklerini Bigumigu’yla takip ediyoruz. Böylece hem etkinliklerden anlık haberleri takipçilerimizle paylaşıyoruz hem de bu etkinliklerin sonunda gelecek 10 yıla yön vereceğini düşündüğümüz konuları, trendleri raporlarla takipçilerimize aktarıyoruz.
* Sosyal medya takipçilerinizle paylaştığınız önemli etkinlikler hangileri?
 Son 2 yıldır South by Southwest, Cannes Lions, Le Web, Web Summit gibi dünyanın en önemli trend etkinliklerini takipçilerimiz etkinliğe bizzat katılmış gibi yakından takip edebildi. Her günün önemli çıkarımlarını kısa videolarla Instagram’dan, Facebook’tan ve Twitter’dan takipçilerimizle paylaştık. Ayrıca önemli konu başlıklarını oturumlar devam ederken Twitter’dan paylaştık ve bu etkinliklerden yüzlerce farklı konuda ilginç yazıyı Bigumigu. com üzerinden milyonlarca kişiye ulaştırdık. 
* Hangi yeni trendleri takipçilerinizle buluşturdunuz? 
 Son 2 yıla yayılmış pek çok örnek verebiliriz aslında ama en dikkat çekici birkaçından bahsetmek gerekirse; 2014 yılında, 3 boyutlu yazıcılar henüz kitleler için birer soyut kavramdan öte anlam taşımazken, bizim takipçilerimiz 3B yazıcılarla yaratılan şekerlemeleri, yani 3B yazıcıların hayatımızda nasıl uygulama alanı bulacağını SXSW içeriklerimizde inceleme olanağı buldu. Geçtiğimiz yıl ise takipçilerimiz yapay zeka ve makine öğrenmenin gelişimini, büyük şirketlerin sanal gerçeklik konusuna yaptıkları yatırımları, biyonik teknolojilerle insan ve robot arasındaki iletişime dair pek çok yeni haberi bizim sosyal medya içeriklerimizle keşfetti. Ünlü dizi Uzay Yolu’nun 2017’de televizyondan değil, sadece dijital kanaldan yayınlanacağı haberini bizden aldı. 
* Sosyal medyayla ilgili bundan sonraki hedefleriniz nelerdir? 
 Türkiye’nin en değerli markası olarak sosyal medyada olmaya devam edeceğiz. Sosyal medyada sürekliliği sağlamak, var olmak ancak nitelikli, anlamlı ve özgün, çok yoğun içerik yönetimiyle mümkün. “Dijital trend” içerikleri olarak adlandırdığımız bu içeriklerimiz, bizim kültür sanat haberlerinden bankacılık çözümlerine kadar çok geniş skalada paylaştığımız içerik yapımızın yalnızca küçük bir parçası. Yine de sadece bu dijital trendler için ürettiğimiz içeriklere baktığımızda yalnızca 2015 yılı için 122 yazı, 58 kısa video ve bir o kadar da kısa içerik sunduğumuzu görüyoruz. Bu alanın dışından da bir örnek vermek gerekirse, sanat tarafında caz sanatçılarıyla kısa röportaj videolarından, sanatçıların oyunun içine dahil olup takipçilerimize küçük sorular sorduğu karşılıklı etkileşim projelerine, play listlerden, önemli sanat eserleriyle ilgili ilginç bilgilere kadar yüzlerce içerik üretiyoruz. Kısacası içeriğin önemini anlıyor, bizi takip eden her bireyin çok değerli olduğu anlayışıyla, onlara sosyal medyada doyurucu içerik sunmak için büyük çaba sarf ediyoruz. Son yıllarda neredeyse klişe haline gelmek üzere olan “İçerik önemli” sözünün daha uzun yıllar artarak önemini koruyacağı görüşündeyiz.~“Instatrend” kavramını ilk biz yarattık!
KISA TREND VİDEOLARI

Proje kapsamında paylaştığımız içeriklerde, teknolojiyi anlatmak yerine teknolojinin insan hayatında yakın gelecekte nasıl değişimlere yol açacağını anlatmaya odaklandık. Kısa trend videoları yaratarak Instagram için yeni bir içerik türü hayata geçirdik. “instatrend” dediğimiz bu kısa trend videolarımız oldukça ilgi gördü.
TEPKİLER OLUMLU OLDU
Aldığımız olumlu tepkiler üzerine, “takipçilerimizle paylaşımlarımızı bu dünyanın sansasyonel etkinlikleriyle sınırlı tutmasak nasıl olur” diye düşündük. Her hafta dünyanın çeşitli yerlerinden derlenen ilginç, yaratıcı, yenilikçi teknolojik çözümleri ve iletişim trendlerini takipçilerimizle kısa videolar aracılığıyla paylaşmayı denemek istedik.
2016 HEDEFİ
2015 yılının son aylarında yaptığımız pilot yayınların aldığı tepkiler bizi yüreklendirdi. Bu yıl bunu düzenli bir içerik türü haline getireceğiz. 2016’da yine zihin açan, dünyaya yön veren önemli etkinliklerden takipçilerimize içerik aktarmaya devam edeceğiz. Ancak bunun ötesine geçerek, her hafta haftanın trendlerini takipçilerimize kısa videolarla sunacağız.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz