Güçlü olmanın 8 etkili yolu

Günümüzde markalar doğrudan ürün tanıtımından, müşteri ilişkileri ve algı yönetimine kadar birçok alanda iletişim yaparken sosyal medya mecralarından yararlanıyor. Ancak popülerliği ve kullanıcı sayısı giderek artan bu mecra, doğru yönetilmediğinde markaların varlıkları için ciddi tehditler de doğurabiliyor. Bu nedenle markaların bu mecrada çok dikkatli ve bilinçli hareket etmeleri gerekiyor. İşte bu noktaya dikkat çekmek isteyen Guy Kawasaki ve Peg Fitzpatrick, “The Art of Social Media: Power Tips For Power Users/ Sosyal Medya Sanatı: Güçlü Kullanıcılar İçin Güçlü İpuçları” kitabıyla bu mecrayı kullanmak isteyen markalara 8 adımda nasıl hareket etmeleri gerektiğine dair adeta bir yol haritası çıkarıyor…

19.03.2015 16:14:410
Paylaş Tweet Paylaş
Güçlü olmanın 8 etkili yolu
1İLGİ ÇEKİCİ PROFİL OLUŞTURUN Theodore Roosevelt, “Sahip olduklarınızla ve durduğunuz yer neresiyse onunla ilgili bir şeyler yapın” diyor. Sosyal medyada, kişiler gibi şirketlerinde kim olduklarını, nerede olduklarını, nasıl bir imaja sahip olduklarını belirten bir profil sayfasına sahip olmaları gerekiyor. Amaç, müşterilerin ve potansiyel müşterilerin size ilgi göstermesi, o ilgiyi yaratacak ortamın yaratılması. Profilinizde, şirketin bir manifestosu/ mantrası yaratılmalı ve bu tutarlı olmalı. Örneğin Nike, “Özgün atletik performans” vaat ediyor. FedEx, “Içiniz rahat olsun” diyor. Google, bilginin Canva da tasarımın demokratikleşmesini ifade ediyor. Bu mantraların hepsi, verilen tüm hizmetlerde aynı. Sosyal medyada da bunu korumak ve hatta keskinleştirmek gerekiyor. Şirketler, kendileri için önemli olan hikayeleri, her sosyal platformda aynı şekilde izleyicilerine sunabilmeli. 
2 ETKİLİ İÇERİK ÜRETİN Bugün sosyal medyada en çok konuşulan konulardan biri, paylaşacak yeterlilikte içeriğe ihtiyaç duyulduğu. Biz buna “canavarın içerikle beslenmesi” diyoruz. Içerikten kasıt, düşüncelerin paylaşılması, video ve fotoğraf konulması. Bir hafta içinde aynı konu üzerinde iki kere içerik yaratılmasının çok etkili olacağını düşünmüyoruz. Sosyal medyada trafik yaratmak çok önemli. Daha fazla trafik yaratmak için de web sitelerinde, blog’larda, Google ve Facebook gibi sosyal medyayı en etkin şekilde kullacağınız ortamlarda içeriğinizi paylaşmalısınız. Içerik oluşturmak da çok kolay bir iş değil. Bunun için vermek istediğiniz hikayenin özetini yazmalı, çeşitli görseller ve video ile insanların ilgisini çekebilmelisiniz. Herkese değil belli kişilere içerik yaratmalısınız. Etkili içerik üretebilecek bir modeli 3 adımda kurgulayabilirsiniz. Ilk olarak nasıl para kazanacağınızı belirleyin. Ikincisi para kazanmanızı sağlayacak hangi tür insanlara ihtiyacınız olacak sorusuna yanıt arayın. Üçüncü yanıt arayacağınız soru da hangi tip insanların sizin içeriğinizi okuduğu... 
~
3 TEKNOLOJİDEN FAYDALANIN Içeriği zamanında verebilmek için teknolojiden faydalanabilirsiniz. Örneğin Excel, sizin istediğiniz içeriği istediğiniz insanlara iletme imkanı veriyor. Google Docs ise sizi takım üyelerinizle gerçek zamanda biraraya getiriyor. Herkes birçok farklı araçtan buraya bağlanıp içeriği görebiliyor. En önemlisi de kişilerin yayınladığınız post’u beğenip yorum yapması. Örneğin LinkedIn Pulse, iş içeriğini liderlerin oluşturduğu bir platform ve iş dünyasını biraraya getiriyor. Gündemde ne varsa veya popüler olan konu neyse onunla ilgili içeriğin yakalanması gerekiyor. Örneğin New York Times, BBC, CBS, NPR ve Los Angeles Times en fazla e-mail atılan kaynaklar arasında. Çünkü en popüler konuları her zaman bu kaynaklarda bulabilirsiniz. 
4 MESAJINIZLA DİKKAT ÇEKİN Çoğu şirket takipçilerinin neye ilgi gösterdiğini bilmeden içeriğini paylaşıyor. Bu yapılan en büyük yanlışlardan da biri. Yani benim sosyal medyada vermem gereken mesaj sadece girişimcilik, inovasyon ve teknolojiyle mi ilgili olmalı? Motorola sadece Motorola ile ilgili hikayeleri mi paylaşmalı? Cevap “Hayır.” Böyle yapmak çok sıkıcı olur ve bu da sosyal medyanın etkisini sıfıra indirir. Örneğin, Motorola, Android hayranları için 2014’ün en iyi 100 Android uygulamaları ya da 6 en önemli Android ipuçları diye farklı içerikler yaratmalı. Anlatmak istediklerinizi istediğiniz gibi açıklamalısınız. Örneğin daha fazla kadının CEO pozisyonuna gelmesi gerektiğini düşünüyorsanız bunu cesaretli şekilde paylaşabilmelisiniz. Kişiler sizi gönülden isteyerek takip etmeli ya da paylaştıklarınızı beğenmiyorsa sizi takip etmeyi bırakmalı. Skyword’un araştırmasına göre bir içerik tabloyla ya da konuyla ilgili fotoğrafla birlikte post edildiğinde yüzde 94 daha çok takip ediliyor.
~
5 İçerikte aktif olun

GÜNLÜK İLETİ SAYISI
Şirket olarak, her gün 3 ila 20 ileti yayınlayın. Eğer iletileriniz iyiyse ve dikkat çekiyorsa bu sayıyı aşabilirsiniz. Ama işe yaramayan 1-2 ileti gereksiz ve çok etkisiz olur. Aşırıya kaçmadan, sosyal medyada trafik yaratacak şekilde ve sıklıkta ileti yayınlamak şirketin pazarlama iletişimindeki hedefine ulaşmasında çok kritik rol oynuyor. 
ANALİZ EDİN Bunu anlayabilmek için de mutlaka analiz edin. Analiz sayesinde takipçilerinizin kim olduğunu, mesajlarınıza nasıl tepki verdiğini anlayabilirsiniz. Buna göre strateji geliştirebilirsiniz. Örneğin SocialBro, sizi kimin takip ettiğini, kimlerin yeni takipçiler olabileceğini sağlayan önemli bir servis. 
MERAK UYANDIRIN İletişimcilerin bunun mutlaka farkında olması gerekiyor. Aktif olmanın bir diğer yolu da merak uyandırıcı olmak. Bizim önerimiz paylaşımların hafta sonu Facebook’ta ya da sabahları tweet atarak yapılması. Hedef kitlenize göre sosyal medyada ne zaman hangi mecrada ileti yayınlayacağınız çok önemli.
6 Yorumları mutlaka yanıtlayın
SABIR VE ANLAYIŞ
Size iletilen yorumlara cevap vermek başlı başına bir pazarlama aktivitesidir. Özellikle negatif yorumlara cevap yazmak daha fazla güç, sabır ve anlayış gerektirir. Yorumlarınızı sadece size yorum yazanların değil herkesin okuduğunu bilmeli ve aklınızdan çıkarmamalısınız. 
ÜSLUP ÖNEMLİ Dolayısıyla yorumlara verilen tepkiler ve kullanılan üslup çok önemli, başlı başına kritik bir iş. Ne olursa olsun, pozitif kalmalısınız. Banal cevaplar vermemelisiniz. Yaptığınız yorumlarla konuyu ciddi şekilde düşündüğünüzü ortaya koymalısınız.
NEGATİFE KATILIN Sosyal medya çok pozitif bir pazarlama aracı olabilecekken çok olumsuz da olabilir. Bazen negatif yorum yapmak istiyorsanız yapmanız gereken tek şey, negatife katılmak olsun. Çünkü bazen değmeyecek bir savaş içine girebilirsiniz ve bu sizin şirketinizin imajına zarar vermekten başka bir işe yaramaz.
STRATEJİ HAZIRLAYIN Var olan müşterilerle iletişim kurmanın yanında, potansiyel müşterilerinize de ulaşmak için strateji hazırlayın. Örneğin HuffingtonPost, HubSpot ve MarketingProfs gibi web sitelerine atacağınız tweet ya da paylaşımlar, farklı kitlelere ulaşmanıza yardımcı olacak. Sosyal medya dünyanın her yerindeki müşterilerle ilişki kurmanızı sağlar. Ancak yüz yüze görüşmek ilişkinizi daha güçlü yapar. Ve imkan olduğunda toplantı ve konferans düzenlemeniz gerekir. 
~
7 KONULARI SOSYAL HALE GETİRİN 

Daha fazla takipçi elde edebilmek için en etkili yol, kaliteli içerik sağlamak. Bu durum savaştan yüzde 90 ihtimalle başarıyla çıkmanıza neden olur. Ikinci konu, mutlaka farklı platformalara girmek. Şirketlerin yapması gereken en önemli konulardan biri, bir olayı sosyal hale getirmek. Örneğin Motorola’nın bir etkinliği vardır. Biz de MotoXBrasil2013, MotoXPeru2013, motoXMexico2013 diye bir hashtag açtık. Ancak bunlar sadece 3 gün dikkat çekti. Sonra MotoX adı altında daha kısa ve daha jenerik bir hashtag açtık. Amaç bu hashtag’in trend olmasıydı ve bu etkinliği çok popüler yapabildik. Hashtag şirketlerin bir durumu, ürünü, hizmeti sunmasında çok önemli bir kullanım. Anında bu hashtag ile olayı popüler ve konuşulur hale getirebilirsiniz. MotoX etkinliği için açtığımız hashtag ile konuyu hemen her platformda yayınladık. Facebook, Twitter, Google+, Instagram da paylaştık. Amaç herkesin fotoğrafları ve videoları görmesiydi.
8 CEO MECRAYI ÖNEMSEMELİ Şirketlerin sosyal medyayı etkili kullanması için bir diğer önemli madde, CEO’nun sosyal medyanın öneminin farkına varması ve pazarlama yöneticisiyle bunu paylaşması. Bir hedef belirlenmeli ve ajansla bu hedefe ulaşmak için strateji geliştirilmeli. Bu şekilde beğeni toplanır, yorum alınır, takipçi sayısı artar. Unutulmamalı ki her bir sosyal medya mecrasının farklı takipçisi farklı stratejisi var. Instagram takipçisi ile Facebook takipçisi aynı kişi olsa bile bu iki platformu aynı zamanlarda aynı şekilde kullanmıyor. Şirketler bunun farkına varıp strateji oluşturmalı. 

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz