Güçlü olmanın 8 etkili yolu

Günümüzde markalar doğrudan ürün tanıtımından, müşteri ilişkileri ve algı yönetimine kadar birçok alanda iletişim yaparken sosyal medya mecralarından yararlanıyor. Ancak popülerliği ve kullanıcı sayısı giderek artan bu mecra, doğru yönetilmediğinde markaların varlıkları için ciddi tehditler de doğurabiliyor. Bu nedenle markaların bu mecrada çok dikkatli ve bilinçli hareket etmeleri gerekiyor. İşte bu noktaya dikkat çekmek isteyen Guy Kawasaki ve Peg Fitzpatrick, “The Art of Social Media: Power Tips For Power Users/ Sosyal Medya Sanatı: Güçlü Kullanıcılar İçin Güçlü İpuçları” kitabıyla bu mecrayı kullanmak isteyen markalara 8 adımda nasıl hareket etmeleri gerektiğine dair adeta bir yol haritası çıkarıyor…

19.03.2015 16:14:410
Paylaş Tweet Paylaş
Güçlü olmanın 8 etkili yolu

5 İçerikte aktif olun
GÜNLÜK İLETİ SAYISI
Şirket olarak, her gün 3 ila 20 ileti yayınlayın. Eğer iletileriniz iyiyse ve dikkat çekiyorsa bu sayıyı aşabilirsiniz. Ama işe yaramayan 1-2 ileti gereksiz ve çok etkisiz olur. Aşırıya kaçmadan, sosyal medyada trafik yaratacak şekilde ve sıklıkta ileti yayınlamak şirketin pazarlama iletişimindeki hedefine ulaşmasında çok kritik rol oynuyor. 
ANALİZ EDİN Bunu anlayabilmek için de mutlaka analiz edin. Analiz sayesinde takipçilerinizin kim olduğunu, mesajlarınıza nasıl tepki verdiğini anlayabilirsiniz. Buna göre strateji geliştirebilirsiniz. Örneğin SocialBro, sizi kimin takip ettiğini, kimlerin yeni takipçiler olabileceğini sağlayan önemli bir servis. 
MERAK UYANDIRIN İletişimcilerin bunun mutlaka farkında olması gerekiyor. Aktif olmanın bir diğer yolu da merak uyandırıcı olmak. Bizim önerimiz paylaşımların hafta sonu Facebook’ta ya da sabahları tweet atarak yapılması. Hedef kitlenize göre sosyal medyada ne zaman hangi mecrada ileti yayınlayacağınız çok önemli.
6 Yorumları mutlaka yanıtlayın
SABIR VE ANLAYIŞ
Size iletilen yorumlara cevap vermek başlı başına bir pazarlama aktivitesidir. Özellikle negatif yorumlara cevap yazmak daha fazla güç, sabır ve anlayış gerektirir. Yorumlarınızı sadece size yorum yazanların değil herkesin okuduğunu bilmeli ve aklınızdan çıkarmamalısınız. 
ÜSLUP ÖNEMLİ Dolayısıyla yorumlara verilen tepkiler ve kullanılan üslup çok önemli, başlı başına kritik bir iş. Ne olursa olsun, pozitif kalmalısınız. Banal cevaplar vermemelisiniz. Yaptığınız yorumlarla konuyu ciddi şekilde düşündüğünüzü ortaya koymalısınız.
NEGATİFE KATILIN Sosyal medya çok pozitif bir pazarlama aracı olabilecekken çok olumsuz da olabilir. Bazen negatif yorum yapmak istiyorsanız yapmanız gereken tek şey, negatife katılmak olsun. Çünkü bazen değmeyecek bir savaş içine girebilirsiniz ve bu sizin şirketinizin imajına zarar vermekten başka bir işe yaramaz.
STRATEJİ HAZIRLAYIN Var olan müşterilerle iletişim kurmanın yanında, potansiyel müşterilerinize de ulaşmak için strateji hazırlayın. Örneğin HuffingtonPost, HubSpot ve MarketingProfs gibi web sitelerine atacağınız tweet ya da paylaşımlar, farklı kitlelere ulaşmanıza yardımcı olacak. Sosyal medya dünyanın her yerindeki müşterilerle ilişki kurmanızı sağlar. Ancak yüz yüze görüşmek ilişkinizi daha güçlü yapar. Ve imkan olduğunda toplantı ve konferans düzenlemeniz gerekir. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz