Her işin içine sosyal medya dahil olacak

"Sosyal Bir Strateji: Sosyal Medyadan Nasıl Kâr Ederiz"adlı kitabıyla adından söz ettiren Mikolaj Jan Piskorski, şirketlere "like", "follower" sayısına odaklanmayı bırakmaları tavsiyesinde bulunuyor."Geri çekilin ve müşterileriniz arasında ilişki kurmanın yollarını bulun"diyor.

11.11.2014 02:26:560
Paylaş Tweet Paylaş
Her işin içine sosyal medya dahil olacak


Şirket sosyal medyada insanların arkadaşlarıyla temas kurup, onlara indirim sağlayabildikleri bir sistem geliştirerek pek çok yeni müşteri kazandı. Böylece şirket, yeni müşteri başına 300 dolardan fazla harcamak yerine, var olan müşterilerinin sahip oldukları American Express kartı üzerinden sosyal medya kanalıyla şirkete yeni
müşteri getirmesini sağladı.

Sosyal medyada başarılı olan şirketlerin sırrı sizce nedir?
Sır, insanlara direkt olarak yayın yapmamaktır. American Express’in yaptığı gibi müşterilerin şirket için bir şey yapmasını sağlamak. Burada ortaya çıkan bir diğer soru da şu: Bunu yapmak American Express’in aklına nereden geldi? Organizasyonun içerisinde ne oldu da şirket bu fikirle çıkageldi?

Çünkü sosyal medya konusunda başarılı şirketlerin organizasyon yapısına baktığımızda, interneti, sosyal medyayı çok iyi anlayan, her gün kullanan çok genç insanlarla şirkete uzun yıllarını vermiş, iş dünyasını bilen, sosyal medya ile iş sa hasının bağlantısı kurabile cek insanların kombinasyonunu görüyoruz.

Bu iki tip insanın bir araya geldiği organizasyonlarda, sosyal medyadan azami fayda sağlanıyor. Çünkü şirketler sosyal medya için genelde çok genç insanları istihdam ediyor. Bu da çok fazla etkileşim ve yeni kitle yaratıyor ama iş ve kârlılık açısından bir şey kazandırmıyor. Çünkü bu genç insanlar sosyal medyayı iş hayatıyla nasıl ilişki-lendireceklerini bilmiyor. O yüzden bahsettiğim kombinasyon, başarı için şart.

Bir şirket için ideal sosyal medya stratejisini tanımlayabilir misiniz?
Bence bir şirket ve şirketin hizmet/ürünlerinden faydalanan insanlar etrafında bir çember çizersek, şirketten insanlara, insanlardan da şirkete giden bir ok bulunur. Şirketin bu döngüde dikkat etmesi gereken insanlara çok net faydalar sağlaması gerektiğidir. Eğer bir şirket, müşterilerine sadece yayın yapıyorsa, net fayda sağlamıyor demektir.

Ama şirket, eğer insanlar arasında güçlü ilişkiler kurmaya çalışırsa değerli bir şey yapmış olur. Bu da şirketten insanlara giden ok olur. Şirketler de sağladıkları bu fayda karşılığında müşterilerinin kendileri için yorum, bilgi güncellemesi gibi yeni müşteriler getirecek bir şeyler yapmalarını sağlayabilir.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz