İlham veren kampanyalar

Şirketler yerelde ve globalde başarılı sosyal medya kampanyalarının ayak izini takip ederek, kendi özgün yollarını oluşturmaya çalışıyor. Öne çıkan sosyal medya çalışmalarının şifrelerini çözüp çalışma alanlarına uygulayabilecekleri kısımları örnek alıyorlar.

11.11.2014 02:11:530
Paylaş Tweet Paylaş
İlham veren kampanyalar


Yine viral değer ve eğlenceli içerik yaratmakta çok başarılı olan Old Spice da şirketin global takip listesinde. Media Markt Türkiye Pazarlama Direktörü Nurçin Koçoğlu, “Old Spice, Old Spice Guy’dan itibaren şahane bir çıkış yakaladı. Marka değerini yükseltti ve tekrar gençlerin hayatına girdi. Bugünlerde de ‘The Man-droid’ iletişimini heyecanla takip ediyorum” diyor.

Media Markt, tüm bu çalışmalardan ilham alarak sosyal medya iletişimini şekillendirmiş. Nurçin Koçoğlu, “Sevgililer Günü’nde trip ölçer çalışmamız kendine geniş bir yer buldu. Samimi, matrak ve hayatın içinden gençleri yakalayan bir içgörü nedeniyle yayıldı” diyor.

Artema da sosyal medyada kullanıcılarıyla samimi diyalog kuran markalardan ilham alıyor. Burada da yine Oreo öne çıkmış. Şirketin pazarlama direktörü Arzu Uludağ Elazığ, “Oreo markasının globaldeki Facebook içerik paylaşımlarında üründen kopmadan markaların hitap tonundaki espri anlayışını tüketiciyle paylaşıyor” diyor.

Burger King’i ise Twitter’da entegre iletişim gerçekleştirip, konuşulan bir kampanya düzenlediği için beğeniyor. Artema buradaki esprili iletişimi sosyal medya çalışmalarına yansıtıyor. Örneğin Facebook’ta gerçekleştirdiği ve “Artema 1,5 milyon kez açıp kapamaya dayanıyor, peki ya sen dayanabiliyor musun?” mesajıyla kurguladığı ‘Heykeli Dikilecek İnsan’ yarışmasına 83 bin 283 kişi katıldı.

Akbank sosyal dinlemede
UNILEVER, COCA-COLA

Akbank, 7/24 tüketiciyle iletişim kuran, hayatlarını kolaylaştıran markaların projelerinden ilham alıyor. Unilever'in saç problemlerine çözümleri göstermek üzere geliştirdiği "All Things Hair" kanalı, Coca-Cola'nın sosyal medyadaki sıcak konulara gerçek zamanlı katıldığı "The Hub & Hustle" uygulaması bunlar arasında.
ESURANCE, VODAFONE
Bunlara ek olarak Esurance'ın, tasarruf ettiği reklam harcamalarını Twitter kampanyasıyla müşterilerine dağıttığı "Superbowl" kampanyası ve Vodafone'un Romanya halkını internetle tanıştırmak üzere geliştirdiği "Çoban Ghita" projesi 2014'te markanın etkilendiği diğer ulusal ve uluslararası projeler.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz