İlham veren kampanyalar

Şirketler yerelde ve globalde başarılı sosyal medya kampanyalarının ayak izini takip ederek, kendi özgün yollarını oluşturmaya çalışıyor. Öne çıkan sosyal medya çalışmalarının şifrelerini çözüp çalışma alanlarına uygulayabilecekleri kısımları örnek alıyorlar.

11.11.2014 02:11:530
Paylaş Tweet Paylaş
İlham veren kampanyalar

ANINDA YARDIM
Coca-Cola'nın sosyal dinleme projesi, şirkete CRM kanallarını daha da ileriye taşımak ve sosyal medya takipçileriyle diyalog kurmak için ilham veriyor. Akbank, Twitter'da Cats müzikaline bilet bulamadığından yakınan sosyal medya kullanıcılarına sürpriz yaparak bilet hediye etmiş. Benzer sürprizleri İstanbul Film Festivali'nde de yapmış.
KITKAT-OREO
Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü,"'Social Listening'olarak adlandırdığımız, internet üzerindeki sosyal mecralarda, markalar hakkında yazılan, paylaşılan fikirlerin belirlenmesi ve gözlemlenmesi sürecini de çok önemsiyoruz. Coca-Cola ve KitKat-Oreo örnekleri, bu konuda takip ettiğimiz örnekler oldu" diyor.

Ashton Kutcher'ın izindeki şirketler!
SONUÇ ODAKLI

Otokoç sosyal medya stratejisini kurarken bu sahadaki çalışmalarıyla hakkında konuşulan, yorum yapılan, kitleleri peşinden sürükleyen ve onlarla çift yönlü iletişime geçen ve ölçülebilir sonuç yaratan marka ve kampanyaları takip ediyor. En çok ilgisini çeken ise ABD'li aktör Ashton Kutcher'ın "Sıtmaya Son"kampanyası olmuş.

SOMUT DEĞER
Otokoç Otomotiv Pazarlama Müdürü Esra Arslanbaş Kaynak,"Ashton Kutcher sıtmaya karşı sosyal sorumluluk kampanyasında 2009 yılında internete koyduğu bir video ile 1 milyon Twitter takipçisine ulaştı ve sıtmayla mücadele için bağış yapılmasını sağladı. Kampanya sonucunda Afrika'ya 90 binin üzerinde sıtma ağı tedarik edilmişti" diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz