Kampanyadan daha fazlası yapılmalı

Vadi Efe ile sosyal medyanın markalara etkisini ve şirketlerin bu mecrada nasıl aksiyonlar alması gerektiğini konuştuk:

1.07.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Kampanyadan daha fazlası yapılmalı

Medya planlama, özellikle sosyal medya konusunda artık eskisi gibi önceden planlanan şekilde işlemiyor. Bugün 7/24 iletişim var. Birçok şirketin gündeme göre çok hızlı karar alıp uygulamaya koyması gerekiyor.

Capital:
Sosyal medya kullanımında Türk şirketlerinin yaptığı en büyük hatalar nedir?
- Öncelikle dijital pazarlamanın sosyal medya işi, bir şirketin birçok farklı departmanlarını etkileyen bir bölüm. Tutkal gibi... O yüzden öncelikle bu iş için adanmış bir ekip kurulması lazım. Birçok şirket, ajanslarla anlaşıyor, ama kurumsal olarak bir kişi ya da ekip oluşturmuyor. Birilerinin 7/24 bu tarafa kafa yorması şart. Hala bu işe içeride yeterince kaynak yaratan şirket yok. Kurumsal iletişim ya da pazarlama departmanındaki bir kişinin 5 tane sorumluluğunun yanında bu arka planda kalabiliyor. Bu işe dünya standartlarında belli bütçelerin ayrılması lazım.

Şirketler bütçe kullanımı konusunda daha cesur davranmalı. Saha ve PR çalışmaları dijitalle daha entegre yapılabilir. Bir proje yapılırken yaratıcı fikri alıp dijital bilgiyi olan ekiplerle yönetmek lazım. Şu anda bu tarafta da biraz eksiğiz. Şirketler, dijital pazarlama kampanyası yaparken bunu tek başlarına yürütmeyi tercih ediyor. Oysaki dijital pazarlama ve sosyal medya kampanyaları satış tarafıyla, saha ile birleşebilir... Multi medya çok daha fazla kullanılabilir.

Capital:
Sosyal medyayı her türlü şirket kullanabilir mi? Büyük ya da küçük ölçekli diye bir ayrım yapılıyor mu?
- Bu işe daha çok büyük kurumsal şirketler yatırım yapıyor. Oysa bu alan KOBİ’ler için de çok büyük katma değer sağlayabilir. Yeni bir ürün çıkarmada, kişiye özel fırsat sunmada sosyal medya çok önemli fırsatlar sunuyor.

Capital:
Sizce sosyal medyayı en başarılı yöneten şirketler hangileri?
- Nike bu konuda çok başarılı. Şirket, Nike Plus diye bilekliğe sahip. Bu bileklik koşarken ne kadar koştuğunuzu, tahminen kaç kalori yaktığınızı hesaplıyor, arkadaşlarınızla karşılaştırıyor, isterseniz bunu sosyal medyada paylaşabiliyorsunuz. Bu şekilde Nike sahayla entegre bir marka iletişim çalışması yapıyor. iTunes da iyi bir örnek. iTunes’un Türkiye’de açılması çok iyi oldu. Müzik sektörü Türkiye’de durgunlaşmıştı. iTunes’un açılması, hem insanların sosyal medya üzerinden müzik paylaşmasını hem müzik satın almasını sağlıyor. Bu platform küçük müzisyen için de ilerleme şansını artırıyor.

Sosyal medya nasıl kullanılacak?
1- Şirketlerin yurtdışında ürün ve hizmetlerini sunacakları en önemli mecra olacak.
2- Sosyal medya tüm mecralarla entegrasyon sağlayıp markaların 360 derece iletişim kurmasını sağlayacak
3- Sadece pazarlama alanında değil, satış ve halkla ilişkiler çalışmalarında da etkin kullanılacak
4- Kişiselleşme  artacak.
5- Çoklu medya kullanımını artıracak. Örneğin, açıkhava, televizyon ve cep telefonunu biraraya getirerek tek proje sunulabilecek
6- Şirketler sosyal medya uzmanı istihdam etmeye başlayacak. Bu iş sadece pazarlama departmanındaki herhangi birinin görevleri arasında yer almayacak.
7- Sosyal medyanın gücünü farkeden şirketler, bu mecraya önyargıyla bakmayacak daha çok bütçe ayıracak.



İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz