Kriz nasıl başarıya dönüştü?

Aslan Saranga ile sosyal medya stratejilerini ve bu stratejileri nasıl hayata geçirdiklerini konuştuk.

1.01.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Kriz nasıl başarıya dönüştü?


Capital: Sosyal medya stratejiniz nedir? 2009 yılında yaşanan kriz size ne öğretti?
- Domino’s Pizza önümüzdeki 5 yıl içinde internet üzerinden, geleneksel kanallardan daha fazla satış yapıyor olacak. Yani ciromuzun yüzde 55-60’lık kısmının internetten geleceğine inanıyoruz. Sosyal medya da bunun ayrılmaz bir parçası... Biz “Aman bizim başımıza kötü bir şey gelmesin” diye bakmıyoruz sosyal medyaya. Domino’s Pizza’da açıklık politikası var. Bunu işimizin her tarafında görebilirsiniz. Restoranlarımız da açık mutfaktır. İnternetten sipariş verdiğinizde pizza tracker” diye bir sistemimiz var. Siparişin nerede, hangi aşamada olduğunu görebilirsiniz. Müşterilerimizin de Facebook ve Twitter’da Domino’s Pizza ile ilgili yaptığı tüm yorumları görebiliyorsunuz. Zaten bunu saklamanın da bir anlamı yok. Adam oraya yazmazsa gider Ekşi Sözlük’e yazar, başka bir yere yazar. Biz de işimizi en iyi şekilde yapmak istiyoruz. Bazen yapamadığımız da oluyor. Bizden kaynaklanan bir sorunsa bunu açıklık politikasıyla çözmeye çalışmalıyız. Yani stratejimizi şöyle özetleyebiliriz: “Hiç problem olmayacak” demiyoruz ama bunu açıklık politikası ile çözmeye çalışıyoruz.

Capital: Peki sosyal medyada yaptığınız en önemli aktiviteleriniz neler?
- Yılda 3-4 kere oyunlar yapıyoruz. Bir de o kadar çok mecra oluşuyor ki, örneğin Instagram çıktı. Bunlardan hangilerine gireceksiniz, hangilerine girmeyeceksiniz bunu da bilmek gerekiyor. Biz sosyal medyayı satış ve pazarlama aracı olarak görmüyoruz. Satış dediğimiz şey bizim internet sitemizden gerçekleşiyor. Sosyal medya esasında bizim markamızı, kim olduğumuzu, misyonumuzu, vizyonumuzu, değerlerimizi müşterilerimizle paylaştığımız bir yer. Daha çok markayı bir insan olarak konumlandırdığımız bir yer.

Capital: Gelecek stratejinizden bahseder misiniz?
- 2017 vizyonumuz var. 2017 yılında 600 restoran ile Türkiye ve Ortadoğu’nun en büyük ve en iyi evlere servis yapan pizza şirketi olmak istiyoruz. Türkiye olarak Rusya’daki Domino’s Pizza’nın da haklarını aldık. Bu bölgede büyümek istiyoruz. Bunu yaparken kaliteli, lezzetli pizzalarımızı her şartta müşterilerimizin ayağına götüreceğiz. Teknoloji, ürün inovasyonu çok önemli. Araştırma geliştirme bizde ayrı bir departman. Devamlı benzer ürünlerin inovasyonu yapılıyor. Mangal pizza gibi değişik pizzalar satıyoruz. Pizza sektöründe ilk çorbayı biz sattık. Ondan önceki yıllarda ilk defa dünyada sufleyi biz satmıştık. Şu anda 60 ülkede satılmaya başladı. Her cebe uygun, lezzetli değişik ürünler yine stratejik olarak önceliklerimizden birisi. Pizzayı 30 dakikada götürmek de stratejik öncelik. En önemlisi de sıra dışı insan sloganıyla çalışan bir şirketiz. Domino’s Pizza yapı olarak girişimcilik üzerine kuruldu. Franchise veriyor, know-how’ını başka insanlarla paylaşıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz