Capital: Sosyal medya stratejiniz nedir? 2009 yılında yaşanan kriz size ne öğretti?
- Domino’s Pizza önümüzdeki 5 yıl içinde internet üzerinden, geleneksel
kanallardan daha fazla satış yapıyor olacak. Yani ciromuzun yüzde
55-60’lık kısmının internetten geleceğine inanıyoruz. Sosyal medya da
bunun ayrılmaz bir parçası... Biz “Aman bizim başımıza kötü bir şey
gelmesin” diye bakmıyoruz sosyal medyaya. Domino’s Pizza’da açıklık
politikası var. Bunu işimizin her tarafında görebilirsiniz.
Restoranlarımız da açık mutfaktır. İnternetten sipariş verdiğinizde
pizza tracker” diye bir sistemimiz var. Siparişin nerede, hangi aşamada
olduğunu görebilirsiniz. Müşterilerimizin de Facebook ve Twitter’da
Domino’s Pizza ile ilgili yaptığı tüm yorumları görebiliyorsunuz. Zaten
bunu saklamanın da bir anlamı yok. Adam oraya yazmazsa gider Ekşi
Sözlük’e yazar, başka bir yere yazar. Biz de işimizi en iyi şekilde
yapmak istiyoruz. Bazen yapamadığımız da oluyor. Bizden kaynaklanan bir
sorunsa bunu açıklık politikasıyla çözmeye çalışmalıyız. Yani
stratejimizi şöyle özetleyebiliriz: “Hiç problem olmayacak” demiyoruz
ama bunu açıklık politikası ile çözmeye çalışıyoruz.
Capital: Peki sosyal medyada yaptığınız en önemli aktiviteleriniz neler?
- Yılda 3-4 kere oyunlar yapıyoruz. Bir de o kadar çok mecra oluşuyor
ki, örneğin Instagram çıktı. Bunlardan hangilerine gireceksiniz,
hangilerine girmeyeceksiniz bunu da bilmek gerekiyor. Biz sosyal medyayı
satış ve pazarlama aracı olarak görmüyoruz. Satış dediğimiz şey bizim
internet sitemizden gerçekleşiyor. Sosyal medya esasında bizim
markamızı, kim olduğumuzu, misyonumuzu, vizyonumuzu, değerlerimizi
müşterilerimizle paylaştığımız bir yer. Daha çok markayı bir insan
olarak konumlandırdığımız bir yer.
Capital: Gelecek stratejinizden bahseder misiniz?
- 2017 vizyonumuz var. 2017 yılında 600 restoran ile Türkiye ve
Ortadoğu’nun en büyük ve en iyi evlere servis yapan pizza şirketi olmak
istiyoruz. Türkiye olarak Rusya’daki Domino’s Pizza’nın da haklarını
aldık. Bu bölgede büyümek istiyoruz. Bunu yaparken kaliteli, lezzetli
pizzalarımızı her şartta müşterilerimizin ayağına götüreceğiz.
Teknoloji, ürün inovasyonu çok önemli. Araştırma geliştirme bizde ayrı
bir departman. Devamlı benzer ürünlerin inovasyonu yapılıyor. Mangal
pizza gibi değişik pizzalar satıyoruz. Pizza sektöründe ilk çorbayı biz
sattık. Ondan önceki yıllarda ilk defa dünyada sufleyi biz satmıştık. Şu
anda 60 ülkede satılmaya başladı. Her cebe uygun, lezzetli değişik
ürünler yine stratejik olarak önceliklerimizden birisi. Pizzayı 30
dakikada götürmek de stratejik öncelik. En önemlisi de sıra dışı insan
sloganıyla çalışan bir şirketiz. Domino’s Pizza yapı olarak girişimcilik
üzerine kuruldu. Franchise veriyor, know-how’ını başka insanlarla
paylaşıyor.