Kültür ve sanat iletişiminde dijital önceliğimiz

Murat Göllü ile Akbank Sanat için sosyal medyada yürüttüklerini çalışmaları konuştuk:

20 ŞUBAT, 20160
Paylaş Tweet Paylaş
Kültür ve sanat iletişiminde dijital önceliğimiz
22 yıl önce 1993’te Beyoğlu’nda kurulan Akbank Sanat, Türkiye’de çağdaş sanat denilince akla gelen ilk kurumlar arasında yer alıyor. Bugün yılda 700’ün üzerinde söyleşiye, konferansa, modern dans ve film gösterimine, tiyatro, çocuk atölyelerine ve konsere imza atan Akbank Sanat, Türkiye’de çağdaş sanat dinamiğini hareketlendiren önemli sergi ve etkinliklerle dikkat çekiyor. Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, “Akbank Sanat etkinliklerinin iletişimi için dijital kanalları yoğun olarak kullanıyoruz” diyor. Göllü, karşılıklı etkileşime olanak veren bu kanallarda Akbank Sanat takipçileriyle güçlü bir iletişim kurduklarını da belirtiyor. Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü ile Akbank Sanat için sosyal medyada yürüttüklerini çalışmaları konuştuk:
* Akbank Sanat için sosyal medyadaki özgün ve yaratıcı içeriklerinize örnek verebilir misiniz?
 Akbank Sanat markamızla kültür sanat alanında yaptığımız etkinlikler sosyal medyada çok zengin içerik üretimine olanak sağlıyor. Bu alanda pek çok örnek, yaratıcı proje gerçekleştiriyoruz. 2015’te de Akbank Sanat etkinlikleri kapsamında pek çok projeye imza attık. Akbank Caz Festivali’nin 25’inci yılına özel olarak hazırlanan “İllüstrasyonlar ile Akbank Caz Festivali’nin 25 Yılı” projesi sanat ve müziği birleştiren çok özel bir projemizdi. Bant Mag küratörlüğünde aralarında 9 ünlü illüstrasyon sanatçısının çalışmalarıyla hazırlanan projemizle festivalin 25 yıllık tarihine sanatsal bir pencereden retrospektif bir bakış sunuldu. Akbank Caz Festivali’nin çeyrek asırlık geçmişine ışık tutan çalışmada, festivale konuk olan efsanevi müzisyen ve grupların illüstrasyonları yer aldı. Akbank Sanat’ın sosyal medya hesapları üzerinden ağustos ve eylül ayları boyunca gerçekleşen proje kapsamında her gün bir sanatçının illüstrasyonu yayınlandı. 
* Takipçilerin ilgisi nasıl oldu? 
 Yurtiçinde ve yurtdışında büyük ilgi gören illüstrasyon çalışmaları #AkbankCaz25 hashtag’i üzerinden Akbank Sanat takipçilerinin bireysel instagram sayfalarından yüzlerce kez paylaşıldı. Proje kapsamında illüstrasyon sanatçılarının hazırladığı portrelerin imzalı özel baskıları Akbank Sanat tarafından şanslı sanat severlere hediye edildi. Ayrıca festival öncesinde ve sırasında yapılan sanatçı videosu, fotoğraf albümleri ve içerik girişlerinin yanı sıra konserlerle eş zamanlı şekilde instagram üzerinden fotoğraf ve performans izlenimleri paylaşımları yapıldı. Festival sanatçılarının da mentionlandığı fotoğraf ve içerikler sosyal medyada büyük ilgi gördü. 
* Bu yıl festivale özel hazırladığınız başka proje oldu mu? 
 Bu yıl festivale özel olarak yaptığımız bir diğer projeyi dijital dünyadaki müzik araçlarıyla gerçekleştirdik. 25’inci Akbank Caz Festivali’ne katılan müzisyenlerin kendilerine ilham veren müzisyenlerden hazırladığı çalma listeleri, festival seçkileri ve pek çok güzel şarkıyı Akbank Sanat Deezer kanalı üzerinden müzik severlerle paylaştık. Şirin Soysal, Belle and Sebastian, Ece Göksu gibi festival sanatçıları sevdikleri müzikleri Akbank Sanat için bir seçkide bir araya getirirken, caz dünyasının tanınmış radyo programcıları ve müzik yazarları da festivale özel listeler hazırladı. Festival programında yer alan sanatçıların kariyerlerinin farklı dönemlerinden hazırlanan çalma listelerine ise www.akbankcaz. com adresi üzerinden ve festivalin sosyal medya kanalları üzerinden yer verildi. Spotify’da ise festivalin geçmiş 24 yılına konuk olan sanatçıların eserlerinden birer parça seçilerek bir çalma listesi hazırlandı. Festival kapsamında bu yıl dünyadaki ilklerden bir diğeri de festival programında yer alan Kerem Görsev ve Jülide Özçelik konserlerinin vivlive.com adresi üzerinden canlı olarak yayınlanmasıydı. Sosyal medya üzerinden ve sadece performanslara 48 saat kala yapılan tanıtımlarda yüzlerce seyirciye ulaşıldı. Akbank Özel Bankacılık müşterileri kendilerine özel olarak tanımlanan kod üzerinden konserleri evlerinde izledi. Sembolik bir ücret karşılığında izlenebilen konserler yurtiçinden olduğu kadar yurtdışından da ilgi gördü. Festival özelinde ayrıca Türkiye’nin en çok okunan tablet dergisi Dipnot ile özel bir ek hazırladık. 
* Gençlere yönelik özel bir projeniz oldu mu? 
 Festival kapsamında gençlerde “gönüllülük” farkındalığını yaymak ve artırmak amacıyla çok özel bir projeye imza attık. Yıllardır çalışanlarımızla yürüttüğümüz gönüllülük projelerine  bu yıl, “Şehrin İyi Hali” adlı gönüllülük projemizle üniversiteli gençleri de dahil ettik. 25’inci Akbank Caz Festivali’nin en ilgi gören konserlerinde nBelle&Sebastian’la bağladığımız bu gönüllülük projemiz gençler arasında büyük ilgi gördü. Projenin bir aylık başvuru süresi vardı ama proje duyurusunun sosyal medyada başlamasının ardından ilk üç günde kontenjanlar doldu. 400 gönüllü gencin katılımıyla gerçekleşen projemizle çevre temizliğinden okulların yenilenmesine kadar birçok sosyal sorumluluk çalışmasına imza attık. Proje kapsamında gönüllü olan gençler, Toplum Gönüllüsü Gençler (TOG) ile okul boyadılar. TURMEPA ile kıyı temizliği etkinliklerine katıldılar. Yedikule Hayvan Barınağı Dostları Derneği ile de barınak hayvanlarının bakımına yardımcı oldular.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz