Şaşırtan işler dikkat çekiyor

Sosyal medyadaki yatırımlarının süreceğini söyleyen Vestel Pazarlama İletişim Grup Müdürü Feza Turunçoğlu Erim,"Esprili, şaşırtan, farklı bakış açısıyla hazırlanan, gerektiğinde kendiyle dalga geçebilen, samimi işler başarılı oluyor"diyor.

11.05.2014 22:47:000
Paylaş Tweet Paylaş
Şaşırtan işler dikkat çekiyor

Türkiye’de başarılı olan sosyal medya projelerinin sizce ortak özellikleri neler?
Sosyal medyada esprili, farklı bir bakış açısıyla hazırlanan, gerektiğinde kendiyle dalga geçebilen, samimi işler başarılı oluyor. Bunların ortak noktası, aslında yeni tüketici profili. Her şeye her an erişimle bu yeni tüketici profili çok fazla bilgiye maruz kalıyor.

Ayrıca yeni tüketici profilinin artık algısı kapalı, her söyleneni dinleyebilecek durumda değil. Kazara dinlediğinde de hemen beğenebilecek, kabul edebilecek durumda bulunmuyor. Bu nedenle tüketici söylemeden söyleyen şaşırtıcı, cesur, samimi işler dikkat çekiyor. Özetle bu değişimin farkında olan kampanyaların viral etkisi daha yüksek oluyor.

ABD ve Avrupa’ya göre bizde ne gibi farklılıklar var?
Bizim ülke olarak diğer ülkelere göre sosyal medyada hassas olduğumuz konular var. Bunun için Türkiye’de sosyal medya çalışmaları yaparken daha dikkatli olmak geri bildirimlere anlık tepkiler verebilmek gerekiyor.

Sosyal medyayla ilgili hedeflerinizin nere-sindesiniz?
Kısa zamanda oldukça yol kat ettik. Bir yılda sosyal medyadaki takipçi kitlemizi yaklaşık 5 katına çıkardık. Bugün de sosyal medyada büyümeye devam ediyoruz. Bugüne kadar sosyal medyada Mutfaktakiler projesiyle 3,5 milyon izlenme aldık.

Facebook/Vestel hesabımızın 200 bin, Facebok/EvinKalbi sayfamızın 65 bin, Facebook/TasarımınKlbi sayfamızın ise 100 bin takipçisi var. Youtube/Vestel kanalımızın ise 3 milyonun üzerinde izlenmesi bulunuyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz