Sosyal iletişim

Sosyal medya sayesinde iletişimde yeni bir döneme girildi. Artık şirketler ve müşterileri birbiriyle sosyal medya aracılığıyla "konuşmaya" başladı. Ancak henüz rakamlar, bu trafiğin yoğunlaşmadığını gösteriyor.

25.03.2014 16:49:190
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyal iletişim

Sony Mobile da Facebook’ta 99 bin 214, Twitter’da ise 5 bin 856 takipçiye sahip. Sony Mobile Türkiye Pazarlama Direktörü Aysun Şabanlı, “Kullanıcılar ile inte-raktif iletişimde olabilmek stratejimize katkıda bulunuyor ve beklentilerini anlayarak çalışmalarımızın başarısına da olumlu şekilde yansıyor” diyor.

ŞİMDİ SÖZ MÜŞTERİDE

INSTAGRAM SATIŞI ARTIRDI
Beymen markalarının Facebook'ta 92 bin 376, Twitter'da 18 bin 403 ve Instagram'da 47 bin 548 takipçisi bulunuyor. Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı, görselliğin ön planda olduğu Instagram'ın satışta olumlu etkisini gördüklerini söylüyor: "Instagram'da sabah paylaşılan bir ürün, o günün ortasında tükenebiliyor. Müşterilerimizin mağazalarda özellikle Instagram'daki ürünleri sordukları geri bildirimini alıyoruz."

RAFTAN ÖNCE FACEBOOK'TA
Nivea Beiersdorf Türkiye, sosyal medyada ayda 4 bin tüketiciyle iletişim kuruyor. Şirketin pazarlama direktörü Mustafa Birhan Hazer, "Ürünlerimizi rafa çıkmadan önce ilk defa sosyal medya kanallarından sadık tüketicilerimizle paylaşıyoruz. Örneğin duşta vücut kremlerimizin haberini, ilk olarak Facebook hayranlarımıza verdik. Gelen geribildirimlere göre lansmanlarımızı şekillendiriyoruz"diyor.

MÜŞTERİ SADAKATİ
GittiGidiyor, ortalama günde 40, ayda 1000 müşteriyle sosyal medya üzerinden iletişime geçiyor. Gittigidiyor.com Marka Halkla İlişkiler ve İletişim Yöneticisi Banu Güler, "Müşteri karşısında kendisiyle birebir ilgilenen muhatap bulunca, problem yaşasa bile dönüp sorununu çözebileceğini biliyor. Problemleri çözdüğünüzde marka bağlılığı artıyor. Ayrıca sosyal medya iletişimi sayesinde, Twitter gibi mecralarda bize doğrudan seslenmeyenlere bile ulaşabiliyoruz" diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz