"Sosyal mecrada hikayeci olun"

Jan Rezab, dünyanın en büyük sosyal medya veri havuzlarından Socialbakers’ın kurucu ortağı ve CEO’su. 26 yaşında olmasına rağmen sosyal medyanın en önemli isimleri arasında gösteriliyor. Rezab’a göre sosyal medyayı etkin kullanan bir marka olmanın yolu, iyi bir hikaye anlatıcısı olmaktan geçiyor. İkincisi ise takipçileri iyi dinlemek. Rezab, Türk markalarını sosyal medyada İngiliz markalarına göre daha başarılı bulduğunu söylüyor. Ancak Facebook’ta duvarı kapalı şirket sayısının dünya ortalamasının üstünde olduğuna da dikkat çekiyor.

16.02.2015 16:24:020
Paylaş Tweet Paylaş
"Sosyal mecrada hikayeci olun"

"Türk markaları yaratıcı"
İNGİLİZLER'DEN DAHA İYİ
Türk markaları sosyal medya yaklaşımlarında son derece yaratıcı ve inovatif. Özellikle sosyal müşteri hizmetleri yönetimi konusunda birçok Türk markası, İngiliz markalardan daha iyi konumda. Özellikle de bankacılık sektöründe bu durum böyle. Konu sosyal müşteri hizmetleri olunca Türk bankaları İngiliz rakiplerine göre daha az risk alıyor. Türkiye’de Turkcell ve Avea da sosyal medyayı en etkili kullanan markalar arasında.
DUVARLAR KAPALI Bizim yaptığımız sosyal medyayı en etkili kullanan markalar sıralamalarında da birçok Türk markası yer alıyor. Ancak Türkiye’deki birçok şirketin sosyal medya duvarları diğer kullanıcılara kapalı. Markalar, özellikle Facebook duvarlarında olumsuz müşteri şikayetlerinin görünür olmasından çekindiği için takipçilerinin paylaşımlarını herkese açık hale getirmiyor. Türkiye’de şirketlerin yüzde 60’ının duvarları kapalı. Bundan dolayı Türkiye’de kapalı duvarlara sahip şirket sayısı dünya ortalamasının üzerinde. 

"CEO'LAR sosyalde aktif olmalı"
STRATEJİYİ BELİRLİYOR

CEO’lar için de sosyal medyada aktif olmak, paylaşımda bulunmak son derece önemli. CEO’ların sosyal medyadaki varlığı, paylaşımları aynı zamanda markanın sosyal medya stratejisini de belirliyor. Sonuçta sosyal şirket olmak için vazgeçilmez unsurlardan biri de sosyal CEO’ya sahip olmak. Ayrıca CEO’ların sosyal medyada kendilerine yöneltilen soruları ve geribildirimleri yanıtlamaları son derece önemli. 
ETKİLEŞİM ARTIYOR Sosyal medyada etkin ve hakkını vererek davranmadığınız sürece sevilen bir marka olamıyorsunuz. Facebook duvarlarını açan sosyal medyayı en etkili şekilde kullanan markalar, sosyal olmayan markalara göre kullanıcılarla 3,5 kat daha fazla etkileşim kuruyor. Öte yandan Türk markaları arasında sosyal müşteri hizmeti uygulaması oldukça yaygın olarak kullanılıyor. Dünyada sosyal müşteri hizmeti kullanım oranı yüzde 4,5 iken bu oran Türk şirketlerinde yüzde 8 seviyesinde yer alıyor. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz