Sosyal medya ajansları yükseliyor

Sosyal medya ajanslarının sayısı 40'ı aşmış durumda. Ancak bu ajanslardan sektöre yön verebilecek konumda olanların sayısı 10'u geçmiyor.

3.08.2014 19:43:510
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyal medya ajansları yükseliyor


Proximity İstanbul ise kazandığı konkurlarla dikkat çeken bir diğer ajans. Ajansın portföyünde Avon, Dr. Oetker, GlaxoSmithKline, Starbucks, Biscolata, Colin’s, Erikli, HP, KVK ve Total gibi önemli şirketler bulunuyor.

Kimi ajanslar ise otomotiv sektörüne yönelik çalışmalarıyla dikkat çekiyor. Bu şirketlerin başında Smartis Social geliyor. Şirket, BMW, MINI, Land Rover, Borusan Oto, Sinpaş GYO, FiloTürk, Akasya gibi müşterilere hizmet veriyor.

Tribal’in en büyük reklamverenler arasında olan çok sayıda önemli müşterisi var. Arçelik, Doritos, Jacobs, Maret, Milka, SEK, Tat, Toblerone, Ülker Dido, Vodafone Arena sosyal medya ajansı olarak Tribal’le çalışıyor. Dekatlon Buzz ise THY, Eczacıbaşı Topluluğu, Nestle, Kanyon, İpragaz gibi müşterilere hizmet veriyor.

UZMANLIK ALANLARI FARKLI
Sosyal medya ajansları geleneksel reklam ajanslarından farklı bir yapılanmaya sahip. Mecraya özel uygulamalar geliştirmek için daha sınırlı kadroyla çalışıyorlar. Yapıları itibarıyla butik bir görünüm sergiliyorlar. Ancak her birinin çalışma tarzı farklı.

Örneğin Tribal Sosyal Medya Grup Başkanı Aylin Subaşı, “Biz sosyal medya hizmetini farklı disiplinlerde uzman, kolektif bir ekibin çalışmasıyla veriyoruz. Sadece sosyal medya uzmanları değil, marka yöneticileri, stratejistler, reklam yazarları ve art direktörlerden oluşan bir ekiple çalışıyoruz” diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz