Proximity İstanbul ise kazandığı konkurlarla dikkat çeken bir diğer
ajans. Ajansın portföyünde Avon, Dr. Oetker, GlaxoSmithKline, Starbucks,
Biscolata, Colin’s, Erikli, HP, KVK ve Total gibi önemli şirketler
bulunuyor.
Kimi ajanslar ise otomotiv sektörüne yönelik çalışmalarıyla dikkat
çekiyor. Bu şirketlerin başında Smartis Social geliyor. Şirket, BMW,
MINI, Land Rover, Borusan Oto, Sinpaş GYO, FiloTürk, Akasya gibi
müşterilere hizmet veriyor.
Tribal’in en büyük reklamverenler arasında olan çok sayıda önemli
müşterisi var. Arçelik, Doritos, Jacobs, Maret, Milka, SEK, Tat,
Toblerone, Ülker Dido, Vodafone Arena sosyal medya ajansı olarak
Tribal’le çalışıyor. Dekatlon Buzz ise THY, Eczacıbaşı Topluluğu,
Nestle, Kanyon, İpragaz gibi müşterilere hizmet veriyor.
UZMANLIK ALANLARI FARKLI
Sosyal medya ajansları geleneksel reklam ajanslarından farklı bir
yapılanmaya sahip. Mecraya özel uygulamalar geliştirmek için daha
sınırlı kadroyla çalışıyorlar. Yapıları itibarıyla butik bir görünüm
sergiliyorlar. Ancak her birinin çalışma tarzı farklı.
Örneğin Tribal Sosyal Medya Grup Başkanı Aylin Subaşı, “Biz sosyal medya
hizmetini farklı disiplinlerde uzman, kolektif bir ekibin çalışmasıyla
veriyoruz. Sadece sosyal medya uzmanları değil, marka yöneticileri,
stratejistler, reklam yazarları ve art direktörlerden oluşan bir ekiple
çalışıyoruz” diyor.