Sosyal medyada 2016 trendleri

Dijital pazarlama karmaşık bir sektör, fakat değişime ayak uydurabilenler için oldukça heyecan verici…

9.03.2016 16:36:140
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyal medyada 2016 trendleri
“2016’da önceliğimiz içerik”
MURAT GÖLLÜ / AKBANK KURUMSAL İLETİŞİM BÖLÜM BAŞKANI
YAKIN TAKİP 

Dünyadaki tüm yeni aplikasyonları ve platformları yakından inceliyoruz. Ancak biz bu alandaki stratejilerimizi; uygulama ya da platform merkezli şekillenmek yerine, içerik merkezli yapılandırıyoruz. 2016’da da bu alandaki amacımızı, Akbank’ın temsil ettiği değerlerle örtüşen, aynı zamanda takipçilere de bir fayda sağlayan, özgün ve onlar için anlamlı içerikler sunmak olarak özetleyebiliriz. 
DİNAMİK SEÇİM 
Bunun için önceliğimiz mevcut sosyal medya kanallarımız ve aplikasyonlarımız olacak. Bu içerik stratejisi için uygun olduğunu düşündüğümüz yeni platformları da elbette deneyeceğiz. Akbank olarak sosyal medyada bizim odağımızda “değer sunmak” var. Bu anlamda doğru ve anlamlı büyüklükteki hedef kitlelere doğru şekilde ulaşmamızı sağlayacak her türlü platformu kullanabiliriz.

Yeni dönem sosyal medya gerçekleri
SOSYAL MEDYA ÜNLÜSÜ
Promoqube Kurucu Ortağı Özgür Alaz, sosyal medya ünlüsünün bu yıl farklı bir anlam kazanacağını söylüyor ve ekliyor: “Sosyal medya ünlüsü olmak ünlü dünyasında aslında kendini henüz ispat etmemiş anlamına geliyordu. Ünlüler bundan sonra özellikle Youtube kanalından çıkacak ve insanlar bu kişileri televizyon ünlüleri kadar tanıyacak.”
SOSYAL MEKÂN
Mekanların kendisi de bir sosyal medya oluyor. Özgür Alaz, Türk insanlarının her yıl yüzde 30 daha fazla yer bildirimi yaptığını, yüzde 50 daha fazla lokasyon paylaştığını söylüyor. Türkiye’den doğan başarılı bir teknoloji olan Pointro’yu da buna örnek gösteriyor.
YENİ DİJİTAL MODELLER
Bahçeşehir Üniversitesi Öğretim Üyesi Selçuk Tuzcuoğlu ise bu yıl yepyeni dijital iş modellerinin ortaya çıkacağı görüşünde. Airbnb, Uber gibi buluşları örnek gösteren Tuzcuoğlu, “Her ne kadar elde edilen kazançların nasıl vergilendirileceğiyle ilgili soru işaretleri olsa da bu tip yeni iş akımları 2016’ da da olacak” diyor.
SOSYAL ARAMALAR
Marka danışmanı Hakan Senbir, sosyal medyada daha fazla görsel arama seçeneği göreceğimizi söylüyor ve ekliyor: “Pinterest yepyeni bir arama özelliğini devreye soktu bile... Örneğin baktığınız resimde yer alan bir aksesuara benzer başka aksesuarları aramak istediğinizde, resmin üzerine tıklamanız yeterli olacak. Bu durumda sosyal medya arama motoru karşınıza bu aksesuara benzer pek çok aksesuar çıkaracak.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz