Sosyalleşme hızlanıyor

2015 yılında 3,5 trilyon dolarlık büyüklüğe ulaşması beklenen sosyal medyada Türk şirketleri de daha aktif yer almak için harekete geçmiş durumda.

1.10.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Sosyalleşme hızlanıyor

Örneğin, Acer Türkiye, “Benim Keşfim” adlı kampanya için Facebook, Twitter ve Instagram’ı eş zamanlı olarak kullandı. “Entegre sosyal medya” kampanyası, Acer’ın şimdiye kadar sosyal medya üzerinde gerçekleştirdiği en başarılı çalışma olarak tarihe geçti. Bu sayede 200 binden fazla tüketiciyle iletişim olanağı yakalandı.

Audi de bu yıl içinde “A3 ile Kendini Yenile” adını taşıyan sosyal medya kampanyası için çoklu mecra seçimi yaptı. Bu kapsamda Facebook ve Twitter’ın yanı sıra Instagram, YouTube ve Google+’ı da etkili şekilde kullanma yoluna gittiler. Audi Pazarlama Müdürü Mustafa Uluer, kampanyanın sonuçlarını da şöyle paylaşıyor: “Kampanya ile A3 Sportback’in tanıtımına büyük katkıda bulunduğumuzu ve satın almak isteyecek müşterilerimize dokunabildiğimizi düşünüyoruz. Zaten sonuçlar da bunu gösteriyor. 30 günlük dönemde siteye gerçekleştirilen ziyaret sayısının 200 bini aştığını gördük. Bizi esas memnun eden tarafı ise yeni A3 Sportback ile test sürüşüne çıkmak isteyen kişi sayısının 5 binin üzerinde olması.”

SONUÇLAR TATMİN EDİCİ
Sosyal mecralara özel düzenlenen kampanyalardan etkileyici sonuçlar elde eden şirketler, bu işlerin sonuçlarının ölçülebilir ve rakamlarla ifade edilebilir olmasından da çok memnun. Yapı Kredi Marka Yönetimi Direktörü Arda Öztaşkın, geçtiğimiz sezon Facebook üzerinden Galatasaray-Real Madrid maçına her gün çift kişilik maç bileti verdikleri “Her güne bir bilet kampanyası” ile 150 bine yakın kişiye ulaştıklarını söylüyor. Play Kart için sosyal medyada gösterdikleri filmle 360 bin kişiye ulaşıp Play’ın takipçi sayısını yüzde 80’in üzerinde artırdıklarını anlatıyor.

Bosch Ev Aletleri Pazarlama Müdürü Neylan Süer, “ProSilence66 için gerçekleştirdiğimiz kampanya şimdiye kadar sosyal medyada yaptığımız en başarılı proje oldu” diye konuşuyor. Süer, 88 bin kişinin oyunla deneyim yapmasını ve 16 binden fazla “beğeni” alınmasını buna kanıt olarak gösteriyor. Benzer bir başarıyı Arzum, Anneler Günü’ne özel yaptığı Facebook ve YouTube kampanyasında yakaladı. Şirket bu dönemde 200 bini aşkın kişiye ulaştı. Kampanya kapsamında düzenledikleri yarışma süresince Facebook’taki sayfalarına erişimin yüzde 493 oranında arttığını anlatan Arzum Yönetim Kurulu Başkanı Murat Kolbaşı, “Sosyal medya kampanyaları, genç hedef kitleye ulaşmak ve marka hakkında konuşturmak adına son derece etkili oluyor” diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz