"Yaratıcılık motorunu hızlandırmak"

Üretim artık fabrikalar yerine bilgisayarda başlıyor. Artık nerede eylem varsa orada yazılım var.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Yaratıcılık motorunu hızlandırmak
Üretim artık fabrikalar yerine bilgisayarda başlıyor. İster binlerce tutkulu insanın bir "birlikte-geliştirme" ortamında tasarladığı yepyeni spor bir araba olsun, ister seri üretilen arabalarda kullanılan inovasyonların arkasında yatan milyonlarca satırlık program kodlarının organizasyonu olsun, artık nerede eylem varsa orada yazılım var. Tıpkı Zeus'un alnından fışkırarak çıkan Athena gibi Rally Fighter da Jüpiter gibi bir tanrının beyninden fışkırdı. Gerçekten de sıradışı sayılacak derecede güçlü 6,2 litrelik motoru ve 430 beygirlik gücüyle dünyada eşi benzeri bulunmayan Savaşçı lakaplı bu spor araba, binlerce insan beyninden oluşan bir topluluğun ürünü. Onların buluşma mekanı sanal dünya. Hedefleri, trafiğe çıkabilir tekerlekli savaşçı vizyonlarını uygun bütçeli bir gerçekliğe dönüştürmek.

Hızla büyüyen yeni bir teknoloji şirketi olan Local Motors'un (LM) genel müdürlük binasının önünde park eden bu Rally Fighter, aslında dünyanın ilk "topluluk tarafından tasarlanmış" aracı. Aynı zamanda "kitlesel kaynaklandırma" olarak da bilinen ancak Local Motors'da "birlikte-geliştirme" denilen topluluk tasarımı, bilgisayar destekli tasarım (CAD) yazılımı kullanan çok sayıda teknoloji tutkununun bilgisinden ve yaratıcılığından faydalanır. Şirket içinden bir mühendisler ve tasarımcılar ekibi tarafından yönetilen ve kazanan tasarımlar için verilen ödüllerle teşvik edilen katılımcılar, isterlerse tek başlarına isterlerse de özel alt projelere odaklanmış birbiriyle yarışan gruplar halinde bir araya gelerek çalışabilirler. Sonuçta böylesi bir süreç karmaşık bir sistemin tasarımını ve geliştirilmesini dramatik boyutlarda hızlandırabilir.

Kazandıran formül. LM'nin fikirleri endüstriyel ürünlere dönüştürme formülü o kadar hızlı ve verimli çalışıyor ki henüz altı yaşında bile olmayan bu şirkete ABD Savunma Bakanlığı'nın bir alt kuruluşu olan Savunma Amaçlı İleri Araştırma Projeleri'nin (DARPA) bir ihalesini kazandırdı. Local Motors'un Rally Fighter'ı geliştirme tarzından bir hayli etkilenen DARPA, bu şirketten topluluk tasarımının gerçekten makul bütçeli, hafif siklet askeri bir nakliye aracının geliştirilmesinde de kullanılabileceğini ispatlamasını istemişti.

LM ise ortaya dünyanın ilk kitlesel kaynaklandırmalı ve muharebe destekli aracı olan XC2V ile çıkmıştı. Local Motors'un başkanı, CEO'su ve kurucusu John B. Rogers, "Biz DARPA'ya sadece bu projenin zamanında ve bütçesi dahilinde başarılabileceğini göstermekle kalmadık aynı zamanda onlara bu işi tekrar tekrar yapabilmelerini sağlayacak bir süreç de sunduk" diyor.

Ancak CAD tabanlı bir parçanın global bir birlikte-geliştirme ortamında yaratılması, onu herkesin aynı yazılımı kullandığı bir şirket içinde yapmaktan çok farklıdır. Örneğin geçenlerde büyük bir Alman otomobil üreticisi için tamamlanan tek bir LM projesinde bile geniş bir yelpazede yer alan CAD sistemlerini ve dosya formatlarını kullanan 300 civarında insan çalışmıştı. LM Mühendislik Topluluğu Müdürü Alex Fiechter, "Bu insanların her bir parçayı geliştirirken geribeslemeler alabilmek için birbirleriyle ve bizimle sürekli karşılıklı etkileşim halinde olmaları gerekir" diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz