Yaratıcılık motorunu hızlandırmak

Üretim artık fabrikalar yerine bilgisayarda başlıyor. Artık nerede eylem varsa orada yazılım var.

1.10.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Yaratıcılık motorunu hızlandırmak

Ford: Tekerleklerdeki yazılım. Eğer Local Motors gibi yeni kurulmuş teknoloji şirketlerinin sahip olduğu bir lüks varsa o da hayata temiz bir sayfa ile başlamalarıdır. Diğer yandan büyük üreticiler, ne kadar ino-vasyoncu olursa olsun, eski sistemlerin ağırlığı altında ezilir. Ancak Ford Motor Company'nin yönetimi, araba üretmenin ve onlara servis vermenin çok daha zekice, maliyet etkini ve giderek kişiselleşen bir yolunu bulmayı başardı. Ona yazılım deniyor ve her geçen gün ilerleyen derecede imalatın başladığı yerde devreye giriyor.

Siemens PLM Sofware Otomotiv Endüstrisi Stratejileri Başkan Yardımcısı Dr. Stefan Jockusch'a göre, "Günümüzde arabaları cazip kılan özelliklerin yüzde 60'ı bu yazılımla yapılırken, sorunların ve geri çağırmaların yaklaşık yüzde 70'inin kaynağında ise bir tür yazılım uyumsuzluğu meselesi olduğu görülüyor" diyor.

Gerçekten de Ford'da Yazılım ve Kontrol Sistemleri Mühendisliği'nin kıdemli teknik lideri Chris Davey'in de parmak bastığı üzere, bu şirketin mevcut otomobillerinin çoğu, itiş gücü ve kaza önlemeden bilgilendirme-eğlendirme ve yön bulma sistemlerine kadar geniş bir yelpazede 50 bin kadar işlevsel zorunluluğu kontrol eden 15 milyon satırın üzerinde bilgisayar programı kodunu çalıştıran 50 ile 70 arasında değişen sayıda bilgisayarla donatılmış durumda. İmal edilen ürünler için yazılımın artan ekonomik önemini ve dolayısıyla karmaşıklıkta yaşanan patlamayı dikkate alan Ford, kendi otomotiv yazılımı ile donanımının tamamını yönetecek global bir bilgi platformu olan "Araç-içi Yazılım (IVS)" yönetim sistemini hayata geçirmek için Siemens ile birlikte çalışmaya başladı. Ford, dünyada en yaygın kullanılan ürün yaşamdöngüsü yönetimi (PLM) sistemi olan Siemens'inTeamcenter yazılımını kullanarak artık şirket içi ve şirket dışı geliştirmelerden üretime ve servise kadar her şey için aynı veritabanı üzerinde çalışıyor.

Davey, "IVS, üretim ortamında kurulu donanımla birlikte yüklü yazılımı da inceler ve her ikisinin birbiriyle tamı tamına uyumlu olmasını sağlar" diyor. Bu bilgi daha sonra kendisini ölçeklenebilir ekonomik kazançlara dönüştürür. Burada sadece kusurlardan ve uyumsuzluklardan uzak durulmakla kalınmaz aynı zamanda iş servise geldiğinde, yazılım güncellemeleri ve bilhassa yazılım sürümleri hakkında detaylı bilgiler ile oldukça pahalı olan elektronik kontrol birimlerinin (ECU) boşu boşuna değiştirilmesi de önlenmiş olur. Teamcenter tabanlı IVS sayesinde Ford bayileri artık herhangi bir araç için gerekli yazılım güncellemelerini kendi bilgisayarlarına indirebiliyor ve bu şekilde kaynaklardan tasarruf ediyor, servislerini hızlandırıyor ve yeni sorun çıkma riskini azaltıyorlar. Davey, "Biz işin başındayken yılda 1-5 milyon dolar arasında bir tasarruf yapabileceğimizi zannediyorduk. Oysa sadece üç yıl içinde sırf gereksiz yere modül değiştirmeye gitmediğimiz için 100 milyon dolardan fazla tasarruf ettik" diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz