Samsung Electronics, Samsung Mobilers adında bir gençlik projesi düzenliyor. Geçen yıl dünya çapında başlayan proje, önce Almanya, Çin ve Kore’deki öğrencileri hedeflemişti. Bu yıl Türkiye’de ve 12 ülkede daha düzenlenen projeyle şirket, üniversite öğrencilerinin pazarlama, stratejik planlama ve sosyal medya yeteneklerini göstermelerini sağlıyor. Ayrıca kariyerlerine başlamadan önce üniversite öğrencilerine gerçek bir iş deneyimi sunuyor. Proje kapsamında öğrenciler, Samsung’un belirlediği konularda yeteneklerini ortaya koyma ve doğrudan deneyim kazanma şansı elde ediyor. Başvurular arasından seçilen üniversite öğrencilerinden oluşturulan takımlar uygulamanın yanı sıra eğitim programlarına da katılıyor. Proje bu yıl 31 Ağustos’ta sona erdi. Kazananlar eylül ayı içinde açıklanacak. Bireysel performansla birlikte takım çalışmasının da değerlendirileceği Mobilers’ta Samsung Electronics’te staj fırsatı, Samsung cep telefonları, Kore seyahati gibi ödüller bulunuyor. Samsung Electronics Cep Telefonları Pazarlama Müdürü Cem Sezer, projenin çok değerli ve potansiyeli yüksek gençleri doğrudan tanımalarına olanak verdiğini söylüyor ve ekliyor:
“Bu, ileride Samsung bünyesinde çalışma potansiyeline sahip gençlerle yakınlaşmamızı da sağlıyor. Temel nedeni olmasa da proje özü itibarıyla İK birimimize çok önemli destek verebilir.”
Gençleri iş dünyasına hazırlamak ve kendilerini gösterme fırsatı sunan bu yarışmayla ilgili olarak Samsung Electronics Cep Telefonları Pazarlama Müdürü Cem Sezer, Genç Capital’in sorularını yanıtladı:
Samsung Türkiye’nin gençlere verdiği önemden bahseder misiniz? Hedef kitlenizin ne kadarını gençler oluşturuyor?
Samsung Electronics olarak Türkiye’nin genç nüfus potansiyelinin bilincindeyiz ve stratejilerimizi belirlerken bu doğrultuda hareket ediyoruz. Gençler, ana tüketici gruplarımızdan birini oluşturuyor. Bu nedenle gençlerin istekleri, tüketici alışkanlıkları, beklentileri, onlardan aldığımız geri dönüşler ve onlar için yaratabileceğimiz olası tüm katma değer bizim için çok önemli. Bu kapsamda gençleri destekleyen Mobilers projemiz, bunun en önemli ve güncel örneklerinden biri...
Genç hedef kitleye ulaşmak için neler yapıyorsunuz? Üniversite öğrencileri ile nasıl iletişime geçiyorsunuz?
Gençlere ulaşmada en etkin yollardan biri internet, özellikle de sosyal ağlar. Dijital dünyada en aktif markalardan biri olduğumuza inanıyorum. İnternet ve geleneksel mecraların dışında sponsorluklar ve sosyal sorumluluk projeleri de çok etkin araçlar. Gençlerle iletişim eskisi kadar kolay değil. Artık bilgiye çok hızlı erişiyor, araştırıyor, sorguluyorlar. Bu nedenle de tek taraflı söylemlere toklar. Duygusal bir bağ olmadan vereceğiniz tüm mesajlar, bir bağlamda havada kalıyor. Zaten Mobilers ve benzeri projeler de bu noktada devreye giriyor.
Mobilers projesinin hedefi nedir? Bu, hem bir pazarlama çalışması hem de İK politikanızın bir parçası mı?
Projenin başlıca hedefi, üniversite öğrencilerine gerçek bir pazarlama ve iletişim deneyimi kazandırmak. Bunu yaparken de teori kalıplarının dışına çıkıp onların birebir sahada çalışmasını sağlamak ve özellikle fikirlerini gerçekleştirmede tamamen özgür bırakmak. Mobilers projesi ile öğrenciler, başından sonuna kadar mimarı oldukları projeleri hayata geçiriyor. Biz gözlemleyip destekliyor, gerektiğinde de onlara fikir veriyoruz.
Bu proje, çok değerli ve potansiyeli yüksek gençleri doğrudan tanımamıza olanak veriyor. Bu, ileride Samsung bünyesinde çalışma potansiyeline sahip gençlerle yakınlaşmamızı da sağlıyor. Aslında evet, temel nedeni olmasa da proje özü itibariyle İK’ya destek verebilir.~
Mobilers’a ne kadar başvuru oldu? Önümüzdeki yıllarda da düzenlenecek mi?
Mobilers projesi Türkiye’den önce Almanya, Çin ve Kore’de gerçekleştirildi. Türkiye’de ise ilk. Pilot niteliğinde olan bu projenin duyurusunu 10 günde gerçekleştirdik. 10 günde web sitemizden ve kampüslerden, 400’e yakın başvuru aldık. Proje çok heyecanlı ve keyifli devam ediyor. İleriki yıllarda da devam etmeyi arzu ediyoruz.
Kazanan ekip neler kazanmış olacak? Kazananları ve diğer parlak projeleri nasıl değerlendireceksiniz?
Değerlendirmelerimiz aylık performans üzerinden yapılıyor. Her ayın başında, Mobilers takımlarımıza üzerinde çalışacakları ve proje geliştirecekleri görevleri veriyoruz. Beyin fırtınası sürecinden sonra projelerini hayata geçirmeye başlıyorlar. O ayın sonunda da ayın en başarılı takımını ve en iyi 2 Mobiler’ını seçiyoruz.
Değerlendirme kriterlerimizde ise projelerinin yaratıcılığı, inandırıcılığı, kaç kişiye ulaştıkları gibi faktörler yer alıyor. Her ayın ödülleri farklı. Örneğin ilk ay Samsung kamera, ikinci ay ise Samsung netbook’tu. Bunun haricinde ayın takımına para ödülü sunuyoruz. Proje sonunda da en iyi performans sergileyenleri seçeceğiz. Kore seyahati ve Samsung’da staj imkanı projenin en büyük ödülü.
Samsung Mobilers projesi kapsamında neden sadece Bilgi Üniversitesi, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul Teknik Üniversitesi, Marmara Üniversitesi ve Yeditepe Üniversitesi’nden yapılacak başvuruları değerlendirdiniz?
Bu ilk proje, pilot niteliğinde. Projenin sağlıklı yürümesi için katılım sayısını limitli tutmak zorundaydık. Ancak ayrım yapmak, belirli üniversiteleri seçmek gibi bir düşüncemiz asla olmadı. Okullara konuyu ilettik, en hızlı geri dönüş aldıklarımızı sisteme dahil ettik.
Diğer üniversiteleri önümüzdeki yıllarda eklemeyi düşünüyor musunuz? Hangileri olacak?
Bundan sonraki hedefimiz çok daha geniş kitlelere yayılan bir Mobilers projesi gerçekleştirmek. Bu kararı vermek çok güç, amacımız Türkiye’deki tüm üniversitelerin Mobilers projesine dahil olması.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?