Yerel kalanların büyümesi zor

Vestel İcra Kurulu Başkan Vekili Turan Erdoğan, bu hedefe ancak yurtdışında var olarak ulaşılabileceğini söylüyor

1.04.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Yerel kalanların büyümesi zor

Ayrıca kriz sonrasında oluşan elverişli ortam, yeni satın almalara da imkan sağladı. Bunun yanında, sektörümüzde, alıcıların büyük miktarlarda mal almak yerine, kısa vadelerde hızlı mal alımı gerçekleştirme eğiliminin artmasıyla birlikte ürün kalitesi, müşteri beklentileri ve hızlı hizmet öne çıktı. Vestel, sektörün lider şirketlerinden biri olarak, esnek üretim modeli, karar alma ve eyleme dönüştürmedeki çevikliğiyle talepleri karşılama ve hızlı teslimatta fark yaratarak rekabet üstünlüklerinin sunduğu fırsatları iyi değerlendirip pazar konumunu güçlendiriyor. Yurtdışında satın alımlar ise Vestel'in bu konudaki karşılaştırmalı üstünlüklerinin daha da belirginleşmesine yarıyor.

2008'de Vestfrost markasını aldınız. Bu tarz satın almalar grubu nereye taşıyor? Neler hedefleniyor?
-2008'de Avrupa ve Rusya'nın en prestijli beyaz eşya markalarından Vestfrost'u satın aldık. Danimarka pazarında A sınıfı kategorisinde yer alan Vestfrost ile buzdolabı satışlarına 2009 yılında başladık. 2010'un ilk yarısında buzdolabı model gamımızı genişleterek Danimarka pazarında payımızı yüzde 8'e çıkardık. Ayrıca Vestfrost markasıyla tam boy vitroseramik fırın, ankastre vitroseramik ocak ve çamaşır makinesi satışına başladık. Finlandiya, Almanya, Çek Cumhuriyeti ve Malta'ya da Vestfrost markasını sunuyoruz.
Vestel, Avrupa'da OEM/ODM satışlarıyla öne çıkarken farklı markalarla da pazara giriyor, genişleme alanına dahil diğer ülkelerde ise markalı satışlarla varlığını sürdürme stratejisi uyguluyor. Dünyanın en büyük OEM/ODM üreticilerinden biri olarak Avrupa pazarında eşsiz bir konuma sahibiz. Bu satın almalar sonucunda, Avrupa'daki
mevcut satış ve pazarlama şirketlerimizle, pazarların durumlarını birebir pazar içinde takip edip, çok hızlı hareket edebiliyoruz. Çok geniş bir müşteri portföyümüz mevcut. Farklı dizayn, estetik ve teknik özelliklerle tüm müşterilerimize farklılıklar sunabiliyoruz. Üretimdeki esnekliğimiz sayesinde 100 adetten tutun 10 binlerce adetlik farklı siparişlere kadar her tür siparişi aynı özel yaklaşımla üretebiliyoruz.
Kısacası, satın aldığımız markalarla birlikte her pazarı çok yakından takip edebilmemiz, müşteri çeşitliliğine ulaşmamız, ürün geliştirme ve üretim hızındaki esnekliğimiz, tedarik zincirindeki gücümüz ve tabii ki müşteri odaklılığımız, Vestel'in en önemli gücü.

Satın alma yaparken aradığınız temel kriterler neler? Yerli veya yabancı oyunculardan size bu anlamda "bizi alın" diye çok teklif geliyor mu?
-Yurtdışında yatırım yaparken, en dikkat ettiğimiz hususlardan biri şirketin kendi bölgesindeki marka bilinirliği oluyor. Bunun yanında, yatırım yaptığımız bölgenin hinterlandındaki pazarlar da bizim açımızdan büyük önem taşıyor. Biz bir markayı satın alırken sadece o ülkede büyümeyi ve pazar payı elde etmeyi hedeflemiyoruz.
Vestel olarak, her ülkenin teknik özelliklerine uygun ürünler yapabilmemiz, mühendis ve Ar-Ge farklılığımızı rakiplerimiz karşısında bir avantaja ve ayrıcalığa dönüştürme kabiliyetimiz sayesinde yabancı markalar da Vestel'le işbirliğine giderek bu başarıya ortak olmak istiyorlar.

Geleceğe dönük planlarınızda neler var? Satın almalar sürecek mi?

-Bunlar uzun vadeli stratejik kararlar. Bu arada önümüze çıkan fırsatları değerlendirmeye devam edeceğiz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz