Ankara,
Türkiye'nin 3'üncü, dünyanın ise 45'inci büyük kenti konumunda. Kentte
140 binden fazla şirket, 2 bin civarında yabancı sermayeli firma, 11
adet organize sanayi bölgesi olması dikkat çekici. Ankara Genç
İşadamları Derneği (ANGİAD) Başkanı Abdullah Değer, Ankara'nın bu
rakamlarla son dönemde ön plana çıktığını söylüyor. Özellikle savunma ve
sağlık sanayisine yapılan yatırımlarla Ankara'nın devler ligine
girdiğini belirtiyor ve "Ankara, ticaretin başkenti olma yolunda hızla
ilerliyor" diye konuşuyor. Ankara Genç İşadamları Derneği (ANGİAD)
Başkanı Abdullah Değer, siyaset ve bürokrasinin başkenti Ankara’nın,
gelişen ve güçlenen ekonomisiyle Türk iş dünyasının, sanayisinin ve
ticaretinin başkenti olma yolunda hızla ilerlediğini söylüyor. Değer,
Cumhuriyet kurulmadan önce 30 bin olan nüfusun 89 yılda, 4 milyon 446
bin kişiye ulaştığına dikkat çekerek, “Ankara, bu rakamlarla bugün
Türkiye’nin 3’üncü, dünyanın 45’inci büyük kenti konumunda... Adı
Cumhuriyet tarihi boyunca memur şehri olarak anılan Ankara’nın son
yıllarda, özellikle savunma ve sağlık sanayisi alanında yapılan
yatırımlarla devler liginde oynadığını söylemek yanlış olmaz” diye
konuşuyor. Ankara’nın 88 bin 998 esnaf ve sanatkarı, 140 binden fazla
şirketi, 2 bin civarında yabancı sermayeli şirketi, 11 adet organize
sanayi bölgesi, 3 bin 45 ithalatçı firma sayısı ile ülke ticaretinin de
başkenti olmaya aday olduğunu vurgulayan Değer, sözlerini şöyle
sürdürüyor: “Ankara potansiyeli ve gelişen sanayisiyle beraber, dış
ticarette de kayda değer bir artış gerçekleştirdi. Verilere göre 2002
yılında yaklaşık 6 milyar dolar olan Ankara'nın dış ticaret hacmi 2011
yılında 3 katına çıkarak 18,5 milyar dolara ulaştı. Aynı dönemde,1,5
milyar dolar olan Ankara'nın ihracatı, 4,3 katına çıkarak 2011 yılında
6,6 milyar dolara yükseldi.”
En fazla ihracat yapan 5’inci il
Türkiye 2011 yılı ihracatında, yüzde 18,17 artışla 134 milyar 571 milyon
338 bin dolara ulaştı. Ankara da en fazla ihracat yapan beşinci il
olarak bu önemli başarıda önemli pay sahibi oldu. Abdullah Genç, 2002
yılında Ankara'da tescil edilen marka sayısının 69 olduğuuna bu rakamın
2011 yılında 2 bin 782'ye yükselmesine de dikkat çekiyor. “Başkentimiz;
Türkiye'de en çok markanın tescil edildiği ikinci il olmuştur” diyen
Genç, marka sayısı tırmandıkça bir sonraki dönemde ihracatın da
arttığını belirtiyor. Ankara’nın başarısının arkasındaki sırları ise
şöyle özetliyor: “Bu başarıda, ekonomik ve siyasi istikrarın yanı sıra,
Ankaralı yatırımcıların, işadamlarının, KOBİ’lerin de büyük etkisi ve
çabası var. ANGİAD da başkentteki tüm kamu kurum ve kuruluşları, sivil
toplum örgütleri ile tam bir işbirliği içinde çalışıyor. Kentin
ekonomik, turistik, sosyal ve kültürel kalkınmasına, sorunlarının
çözümüne, Ankara’nın kendisine yakışır şekilde bir ‘Avrupa başkenti’
olmasına gayret sarf ediyor. Türk ekonomisi için büyük önem taşıyan,
‘2023 yılında 500 milyar dolarlık ihracat’ hedefi, hepimizin ortak
hedefi. Ankaralı genç işadamları olarak bir yandan bu hedefe
ulaşılmasına katkıda bulunmak için çaba sarf ederken, diğer yandan da
Ankara’nın mutlak suretle büyük bir organizasyona ev sahipliği yapması
konusundaki kararlılığımızı sürdüreceğiz.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?