Tüketim tasarruf fırsatları

"Bireyler, şirketler ve hükümet olarak hepimiz daha fazla tasarruf etmeliyiz"

1.07.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Tüketim tasarruf fırsatları

Beyaz eşya sektörünün dev oyuncularından BSH, tüm markalarında enerji verimli ürünler yaratmak için çalışıyor. Yeni teknolojileri daha az su ve enerji harcayarak müşteri beklentilerini karşılayan ürünlere dönüştürdüklerini belirten BSH CEO'su Norbert Klein, "Her yıl daha fazla yenilikçi ürünü tüketiciyle buluşturuyoruz. Türkiye'de satılan enerji verimli beyaz eşyaların yüzde 50'si A+ ve üzeri ürünlerden oluşuyor. BSH'nın sattığı beyaz ev eşyalarında ise bu oran yüzde 70. Bu oranı gelecekte daha da artıracağız" diyor.

KİM NE BEKLİYOR?

Küçük elektrikli ev aletleri sektöründe Arzum da satışları içinde enerji tüketim seviyesi düşük ürünlerin sayısını artırmak üzere çalışmalar yapıyor. Arzum Pazarlama Direktörü Serhan Algım, "Orta vadede bu ürünlerin toplam satışımızın en az yüzde 25'ini oluşturacağını tahmin ediyoruz" diye konuşuyor. Homend de stratejik olarak düşük enerji tasarruflu ürünlere odaklanıyor. Homend Genel Müdürü Hakan Koçer, özellikle bilinç düzeyinin yükselmesiyle bu tür ürünlere talebin artacağını ifade ediyor ve şöyle devam ediyor: "2012 yılında toplam satışlarımızın sadece yüzde 4'ü düşük enerji harcayan ürünlerden oluşuyor ama hem ürün sayısının artması hem bilinçlenmedeki artış sayesinde, beşinci yılın sonunda bu oranın toplam satışımızın yüzde 40'ına ulaşacağını tahmin ediyoruz." Otomotiv sektörünün odağında da daha az yakıt harcayan otomobiller var. Mercedes Benz Otomobil Pazarlama ve Satış Müdürü Şükrü Bekdikhan, önümüzdeki dönemde yeterli altyapının oluşması halinde Smart elektrikli araçlarla yeni bir hedef kitleye ulaşmayı istediklerini belirtiyor. Toyota da 2020'li yıllara doğru her Toyota modelinin daha çevreci ve enerjide tasarruf sağlayan hibrit versiyonunu geliştirmeyi hedefliyor.

"YATIRIMA DAYALI BÜYÜME GEREKİYOR"
TASARRUF ORANI

Türkiye’de toplam tasarrufun milli gelire oranı yüzde 12. Yani her 100 kişiden 12 kişinin tasarrufu var. Bu düşük bir oran. İnsanlar tasarruf yapmıyor, harcıyor. Türkiye’de tüketim güçlü bir büyüme motoru ama bunun düşük tasarrufla sürdürülebilir olması kuşkular ortaya çıkarıyor.
GELİR YETERSİZLİĞİ
 Düşük tasarrufun altında büyük oranda gelir yetersizliği var. Ama bazıları da tasarrufunu nasıl değerlendireceğini bilmiyor. Tasarruf yapma konusunda yeterli bilinç yok. Tasarruf ayağında devreye girmesi gereken bankacılık kesimi. Onların sunacağı enstrümanların çok kolay anlaşılabilir ve güvence doğuruyor olması lazım.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz