2008'de yüzde 10 büyüyen sektör, 2009'da krize rağmen 1 puan farkla aynı büyüme rakamlarını yakaladı.
TALEPTE ARTIŞ
2009'da ciro 3,5 milyar dolara ulaştı. Geçen yıl ise talebin de açılmasıyla büyüme daha yüksek oranlarda oldu.
2010'da, 2009'a göre yüzde 14 büyüme gerçekleşti ve 4 milyar dolar seviyesine ulaşıldı. Büyüme ise daha çok eve servis ve promosyonlarla yaşandı. Aynı dönemde franchise taleplerinde yüzde 30'a varan artışlar da yaşandı.
SİRKÜLASYON FAZLA
Fast food dünyada olduğu gibi Türkiye'de de büyümeye devam ediyor. Kârlı bir sektör olması ve en kötü dönemlerinde bile yüzde 7-10 aralığında büyümesi en önemli avantajları.
Özellikle yeni alışveriş merkezi yatırımlarıyla sektörün Anadolu'daki büyümesi daha hızlı. En önemli sorunu ise yetişmiş iş gücü talebinin hızla artması. Hızlı sirkülasyon da sektörün en ciddi problemleri arasında.
KÂRLILIK YÜKSEK
Bu yıl da pazarın en az yüzde 12,5 bir hızla 4,5 milyar dolarlık büyüklüğe ulaşması bekleniyor. Sektördeki büyük oyuncular, büyümeye paralel yatırımlarını artırıyor. 161 olan şube sayılarını 5 yıl içinde 500'e çıkarmayı hedeflediklerini söyleyen Domino's Pizza Genel Müdürü Aslan Saranga, sektörle ilgili şu değerlendirmeyi yapıyor:
"Fast food çok kârlı bir sektör. Henüz doyuma ulaşılmadı. Her yıl büyümeye devam ediyor. AVM'lerin artması ve yaşam tarzlarının değişmesi yeme-içme alışkanlıklarını da değiştirmeye devam ediyor.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?