(Meyve Suyu)
2009’da 1,5 milyar dolara ulaşan pazarın, yılın sonunda yüzde 10
büyüyerek 1 milyar 650 milyon dolara ulaşması bekleniyor. 2007’de 10
litre olan kişi başı meyve suyu tüketimi ise 14 litreye çıkmış durumda.
Avrupa ülkelerinde tarımsal üretiminin sınırlı oluşu ve tarıma verilen
sübvansiyonların azalacağı beklentisi, Türkiye’nin önemini artıyor.
Yakın gelecekte Avrupa’nın meyve suyu ihtiyacının Türkiye tarafından
karşılanması bekleniyor. Sektörün potansiyelini gören yabancı şirketler
de bu alandaki yatırımlarını artırıyor. Dünyanın en büyük meyve suyu
üreticilerinden Cutrale, Hipp ve Jain’in Türkiye için planladıkları
yatırım tutarı 1 milyar doları geçiyor. Sektörün en önemli
dezavantajları arasında ise sanayiye yönelik meyve üretiminin gelişmemiş
olması bulunuyor. Meyve Suyu Endüstri Derneği (MEYED) Genel Sekreteri Ebru Akdağ, yüzde
100 meyve suyu pazarında büyük bir gelişme olduğunu söylüyor. Akdağ,
sektördeki bir önemli trendin de 6 yıldır küçülme trendinde olan meyveli
içecek kategorisinde yaşandığını söylüyor. Birçok şirketin limonata
üretimine geçmesiyle tüketimde 10 katın üzerinde artış yaşanıyor.
2009’un ilk 5 ayında limonata tüketimi, bir önceki yılın aynı dönemine
göre 12 kat artarak 8 milyon litre oldu.
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?