"Maliyetler artacak"

Türkiye, 2009'da Avrupa'nın en büyük 5'inci plastik üreticisiydi. 2010'da 4'üncü, 2011 'de ise 3'üncü sıraya yükseldi.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Maliyetler artacak
Plastik
AVRUPA’DA 3’ÜNCÜ
Avrupa'da Almanya ve İtalya'dan sonra en büyük plastik üreticisi oldu. Fransa ve İspanya'yı geride bıraktı. Türkiye'nin toplam direkt ihracatı ise 5 milyar dolara ulaştı. Dolaylı mamul ihracatıyla birlikte sektörün toplam döviz kazancı ise 10,4 milyar doları buldu. En hızlı ihracatını artıran alt sektör ise plastik mutfakla ev eşyası ürünleri oldu. Bu alan 2 yıl içinde yüzde 36 büyüdü.
DIŞA BAĞIMLI
Sektörün en büyük sorunu hammaddede dışa bağımlılık... Bu sorun, hala çözüme kavuşamadı. Hammadde ithalatına gelen yeni vergi artışı 300 milyon dolarlık ek maliyet oluşturdu. Enerji maliyetlerinin yüksekliğinin yanı sıra fiyat istikrarının olmayışıyla kârlılığın az oluşu da sıkıntı yaratıyor. Ayrıca ara eleman bulmakta yaşanan sıkıntılarla kamuoyunda plastikle ilgili olumsuz algı da sektörün önemli sorunları arasında. 6'ncı bölge hariç plastik sektörünün teşvik sistemi dışında bırakılması da sektördeki sıkıntıları artırıyor.

YÜZDE 12 BÜYÜME
Sektörün geleceğine ilişkin beklentiler olumlu. Bu yıl da üretimin yüzde 10, ihracatın yüzde 12 artması bekleniyor. Buna göre sektörün ihracatı 5,6 milyar dolara, üretimi ise 7,8 milyon tona yükselecek. Plastik Sanayicileri Derneği (PAG-DER) Başkanı Hüseyin Semerci, şu değerlendirmede bulunuyor: "Uzun vadede sektörün büyümeye devam edeceği açık. Dünyada plastik ürün tüketimi artmaya devam ediyor. Türkiye'de kişi başına 70 kilo olan plastik tüketimi refah düzeyi yükseldikçe 2 katına çıkacak.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz