"Potansiyel yüksek"

Ambalaj sektörü, 2000'den itibaren AB uyum süreci, çevre ve sağlık koşullarına uygunlukla birlikte ciddi bir büyüme yakaladı.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Potansiyel yüksek

ESKİYE DÖNÜŞ  Hızlı büyüme süreci 2009'a kadar kesintisiz devam etti. Sektör, 2009'da global krizin etkisiyle yüzde 5 küçülerek 5,8 milyar dolara geriledi. 2010 ise toparlanma yılı oldu. Pazar hacmi dolar bazında yüzde 19 büyüyerek 6,9 milyar dolara yükseldi. ihracat da 2009'da, 2008 değerlerini yakaladı. Pazarda en büyük büyüme ise yurtdışındaki gibi plastik ambalajlarda oldu. Bu alanda yeni malzemelerin gelişmesiyle birlikte plastik ambalaj üretimi bin 838 tona yükseldi.
SAĞLIK ETKİSİ
Sektördeki ilk 5 şirketin pazar payı yüzde 50'ye yakın. Bu da pazarda büyük yatırımcıların hakimiyetini devam ettiriyor. Ayrıca Türkiye'de kişi başına düşen ambalaj tüketimi de AB ülkelerinin 4'te 1 'i seviyesinde. Enerji maliyetleri, petrole bağlı hammadde fiyatlarındaki istikrarsızlık da diğer sorunlar arasında. Ancak organize perakende ve self servis sisteminin gelişmesi, büyümede önemli rol oynuyor. Sağlıklı yaşam bilincinin yükselmesiyle endüstriyel ve tarım ürünlerinin ambalaja girecek olması potansiyeli artırıyor.
POZİTİF GELİŞME
Geçen yıl beklentilerin üzerinde büyüyen sektörde, 2011 'de artışın devam etmesi, yurtiçi ve yurtdışı satışların en az yüzde 20 büyümesi bekleniyor. Ambalaj Sanayicileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Sadettin Korkut, şunları söylüyor: "Düne kadar hiç ambalaj kullanılmayan pek çok alanda ambalaj kullanımı artıyor. Ayrıca ithal ürünlerin yerli imalatlarla ikamesi ambalaj sektörünün yeni taleplerle büyümesine yol açıyor. Tüm bunlar sektör olarak potansiyelimizi artırıyor."

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz