Sağlıklı yaşam yarıyor

Sürekli gelişen yeni teknolojilerle kalite ve verimliliğin giderek yükselmesi ve sağlıklı beslenme kültürünün yaygınlaşmasıyla ambalajlı sulara olan talebin artması sektörün artıları arasında.

28.03.2014 23:29:200
Paylaş Tweet Paylaş
Sağlıklı yaşam yarıyor
(Ambalajlı su)














DAMACANA BÜYÜYOR

2012 yılında Türkiye'de su pazarının hacmi yüzde 4'lük büyüme ile 10,3 milyar litreye ulaştı. Bu hacmin 6,45 milyar litresi damacana satış kanalından, 3,75 milyar litresi de PET satış kanalından geldi. 2012 yılında toplam ihraç edilen ambalajlı su 173,5 bin ton ve toplam ciro ise 27,6 milyon dolar oldu. B

aşta Almanya olmak üzere Irak, İngiltere, Hollanda, Danimarka, İsviçre, KKTC, Malta, Azerbaycan, Fransa, Avusturya, ABD, Japonya ve İsrail su ihraç edilen başlıca ülkeler.

MEVZUATTAN ŞİKAYETÇİ
Sürekli gelişen yeni teknolojilerle kalite ve verimliliğin giderek yükselmesi ve sağlıklı beslenme kültürünün yaygınlaşmasıyla ambalajlı sulara olan talebin artması sektörün artıları arasında.

En önemli eksileri ise sektörle ilgili yasal mevzuatların çok başlılık göstermesi, güncelliğini yitirmiş olan bazı mevzuatların verdiği zarar, akaryakıt fiyatlarının sürekli artışıyla lojistik maliyetlerinde yaşanılan sürekli artışlar ve kayıt dışı ekonominin sebep olduğu haksız rekabet koşulları olarak sayılabilir.

TÜKETİM ARTIYOR
2012 yılında yıllık kişi başına ortalama 135 litre olan ambalajlı su tüketiminin, 2013 sonunda 138 litre olması bekleniyor. Halkın sağlık bilincinin giderek gelişmesi sebebiyle önümüzdeki 5 yılda ambalajlı suya talebin daha da artacağı öngörülüyor.

Ambalajlı Su Üreticileri Derne-ği'nden (SUDER) yapılan açıklamada, ”En önemli hedeflerimiz, doğal su kaynaklarımızın korunması, halkımızın sağlıklı su tüketimi konusunda daha da bilinçlendirilmesi ve ihracatımızın önemli ölçüde artmasıdır" deniyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz