Sektörün önü açık

Tüketimde artış bekleniyor

2 EKİM, 20170
Paylaş Tweet Paylaş
Sektörün önü açık

OLUKLU MUKAVVA

HEDEF İLK 5 ÜLKE

ÜRETİM Oluklu mukavva sektörü, her yıl genelde GSMH’nin 1,5 katı kadar büyüme gösteriyor. Alışveriş alışkanlıklarının değişmesi, e-ticarete olan ilginin artması da oluklu mukavva üretimini doğrudan etkiliyor. Çünkü e-ticaret kanalıyla satın alınan çoğu ürünün ambalajında oluklu mukavva kullanılıyor. Sektör bu doğrultuda 2016 yılında 2 milyon 22 bin tonluk bir üretim gerçekleştirdi. 

DAMPİNG İthal etme zorunluluğu olan Amerikan menşeli kraft kağıtlara Temmuz 2015’te gelen anti damping vergisi, sektörü sıkıntıya soktu. Bu vergi dolayısıyla oluklu mukavva ürünlerinde ortaya çıkacak fiyat artışlarının nihai tüketiciye yansımasının kaçınılmaz olduğu görüşü hâkim. 

EKOLOJİ Önümüzdeki dönemde oluklu mukavvanın çevre dostu ambalaj özelliği öne çıkarılacak. Oluklu mukavvanın bu anlamda diğer ambalaj malzemelerinden üstün olduğunun tüketici tarafından bilinir olması için iletişim çalışmalarına önem verilecek. Oluklu Mukavva Sanayicileri Derneği (OMÜD) Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Nuri Görenoğlu, “2023’e kadar Avrupa’nın ilk 5 oluklu mukavva üreticileri arasında yer almayı ve kişi başı 25 kg civarındaki tüketim rakamını 40-45 kg civarına çıkarmayı hedefliyoruz” diyor.

ESANS

DÜNYA LİGİNDE

FİYAT Esans sektörü kendini ispat etmeye çabalayan genç bir sektör. Dünyada son dönemde esans hammaddelerinin fiyatları yükseliş trendinde. Uluslararası pazar oyuncuları bu fiyat artışlarını daha kolay kabul ettirip fiyatlarına yansıtabilirken nispeten yeni olan Türk üreticiler rekabette zorlanıyor. Buna rağmen sektörün ihracatı son 4 yılda yüzde 86 artış gösterdi. 

MALİYET Yeni bir endüstri olması sebebiyle yetişmiş kalifiye eleman sıkıntısı en önemli eksiklerden biri. Ayrıca gümrük mevzuatında özellikle yanıcı ve parlayıcı maddelerle ilgili uygulama ve prosedürlerin karmaşık olması ihracatı zorlaştırıyor. İlaveten Türkiye’de uygulanan navlun, liman, lojistik, ulaşım fiyatlarının dünya standartlarının üstünde olması maliyetleri artırıyor. 

KONUM Türkiye’nin endemik yapısının zengin olması Türk üreticilerinin dünya pazarındaki yerini sağlamlaştırıyor. Miktar, termin, fiyat bazında esnek üretim yapabilmesi nedeniyle birçok Türk üretici dünya devleriyle aynı platformlarda yer alıyor, aynı firmalara hizmet veriyor. Froma F&F CEO’su Abdullah Z. Çelik, “5 yıl içerisinde dünya pazarından daha büyük paylar almamız, özgün tasarımlar konusunda isim yapmamız kaçınılmaz” diyor.

MOBİLYA

KDV İNDİRİMİ OLUMLU ETKİLEDİ 

BÜYÜME Türkiye mobilya sektörü, fabrikasyon üretime geçmesinin ardından dünyayla rekabet edebilecek üretim tesislerine ulaştı. Özellikle son 10 yılda 7 kata yakın büyüyen sektör, 193 ülkeye kendi markalarıyla ürün ihraç eden ve cari açık vermeyen bir güç oldu. 2016 yılında ihracatını yaklaşık 2,2 milyar dolara yükselten sektörün ithalat rakamı ise geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 37 gerileyerek 561 milyon dolar oldu. 

ENGEL Sektördeki en önemli tıkanıklık, iç ve dış talep yetersizliği. Ar-Ge odaklı yatırım yapılmaması ise sektörün gelişimini etkilese de çok büyük engel teşkil etmiyor. Sektörün esasen teknolojiye dayalı inovatif ürünleri geliştirmesi gerekiyor. 2017’nin ilk aylarında gerçekleşen KDV düzenlemesi ise sektörü olumlu etkiledi ve pazar son 4 ayda marka bazında yüzde 30-70 oranında büyüdü. 

VİZYON Mobilya sektörü 2017 sonunda ihracatını yüzde 10 artırmayı hedefliyor. Sektör önümüzdeki dönemde ise lider olduğu pazarlara yönelik çalışmalarını hızlandıracak. Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER) Başkanı Nuri Öztaşkın, “Gelecek 5 yıl içinde Türkiye’yi dünyanın ilk 10 ihracatçı ülkesi içinde görmek için çalışıyoruz” diyor.



İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.